Kuinka nopeesti penkki (harjoituspainot)nousi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jampe9
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minulla on sellainen tahti nyt kun olen treenaillut täysipainoisesti 2-3 kk, että penkkiin saa laittaa n. 5 kg kuukaudessa keskimäärin lisää. Teen 8-12 toiston sarjoja ja 4 sarjaa. Penkkimaksimia en oo kokeillut ollenkaan. Näyttää menevän siten että ensin otan sellaset painot joita jaksan nippanappa sen 4*8 nostaa ja niitä hinkkaan siten, että seuraavalla kerralla sitten 3*8 ja 1*9, ja jaksan suunnilleen joka toinen tai kolmas kerta enemmän toistoja kuin viime kerralla.

Sitten joskus ihan yhtäkkiä vaan jotenkin "hyppää" eteenpäin odottamatta että jaksaakin tehdä lähes kaikki 4*12 kerralla. Siitä sitten vielä paan että kun jaksan vetää ne max. 2 min. palautuksilla, niin taas lisää 5 kg tankoon ja alkaa sama tappelu alusta...

Tämmöisiä "hypähdyksiä" tulee milloin missäkin liikkeessä; viimeksi kyykyssä ihan odottamatta menikin aika kevyesti kaikki sarjat joita olin ennen jo monta viikkoa hitaasti punnertanut. Sitten ykskaks hauiskääntö jne. Mutta välillä taas menee viikko pari ennenkuin mitään merkittävää tapahtuu...

Olis kiva kuulla vähän miten muilla aloittelevilla ja pitemmällekin ehtineillä tapaa olla. Yksi kaveri kehui nostaneensa penkkimaksimia ekana treenivuotenaan 40 kg, mikä ensin kyllä kuului korvaan vähän liioittelulta, mutta kyllä nyt alkaa näyttään että se on mahdollista...

Mutta tosiaan, mites teillä noi harjoituspainot yleensä menee; saatteko pistää kuinka usein ja kuinka paljon lisää tankoon?

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No nyt on kyl jo vähä usiampi vuosi reeniä takana, mutta kyllä se sitä 40kg luokkaa oli eka vuonna..Nyt melkeen järestään tulee joko joka treeni tai kahden treenin välein lisättyä lättyjä.eiköhän se toppikin tule vastaan josain vaiheesa..tai sitten 50 veenä nostan 1300 kg penkistä..hehheh..ainaki ois tavoitetta.

Onhan toi 40 kg:n nousu täysin mahollista. Ite oon nyt käyny salilla 3.5 kuukautta suunnilleen ja penkki noussu 17.5-20 kg.

-edit- Kiitos Miken 2x6 penkkisysteemin on loistava ohjelma penkin nostoon :rock:

Kun aloitin salilla käymisen, nostin jotain 8x77.5kg (kiitos lätkä-,koulu-, ja kotipuntin...)
nyt n.9kk treenin jälkeen voimaviikolla saan n. 2x6x110kg, tosin siirryin 4-5kk sitten aikalailla "body-treeniin", mutta nykyäänkin tulee tuota miken 2x6 väännettyä voimaviikoilla...

Kun alotin treenaamaan taisin nostaa 60kg penkistä ja nyt nostan 100kg. Olen nyt 10kk treenannut ja tasapuolisesti joka lihasryhmää, ja tarkotuksena ois saada tuo alkuaikojen penkkitulos tuplattua eli lokakuussa nostaisin 120kg penkistä. No voi olla että ei nouse mutta sama tavoite on ollu kokoajan. :)

Ei toi 40kg mikään ihme oo mun mielestä.
Itse nostin aloittaessa 10 x 40kg, nyt teen kympin sarjat 85-87,5kg:llä.

Mulla on penkki samassa, mitä se oli vuosi sitten. Oon treenannu kaksi vuotta, että siinä filosofeille miettimistä.

Mixu sanoi:
Mulla on penkki samassa, mitä se oli vuosi sitten. Oon treenannu kaksi vuotta, että siinä filosofeille miettimistä.
Mulla lähes sama homma. Oon nyt "treenannu" n. vuoden ja penkki on noussu vain jotain parikymmentä kiloa. Eipä oo kyllä tota penkkiä tullu tehtyä kovin säännöllisesti, ei oo tosin muittenkaan liikkeiden sarjapainokehityksessä hurraamista. Meni ensimmäinen treenivuosi niin penkin alle että voi :david:

Tulipahan opittua kantapään kautta ravinnon ja nousujohteisen treenin tärkeys. Ja se ettei kannata vaihtaa treeni-ohjelmaa viikon välein :david:

Mä en millään usko tohon 40kg penkin paranemiseen ekana vuonna... tai itellä se jäi vain haaveeks... No ala-asteen kolmannella aloittelin... :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo 40 kilon sarjatoiston määrän kasvu on kyllä tosin hyvin. Voisi vielä uskoa 10x40kg:n kasvu 10x80kiloon. Mitä enemmän alussa on rautaa sitä vaikeammaksi tavoite käy.

naamarj sanoi:
Teettekö tota miken systeemii kerran viikossa vai 2? Jos tekee kaks niin treenaako jo liian usein eikä painot nouse?

Kerran viikossa kannattaa tehdä. Kahdesta kerrasta voi olla jo haittaa. Toki jotkut ihmiset palautuvat niinkin nopeasti, mutta ainakin aloittelijana kannattaisi tehdä tuo kerran viikossa.

Vähän samoja kokemuksia kun Mikelläkin, tosin pitäs jostain koittaa löytää niitä vanhoja treenipäiväkirjoja, niin vois tarkistaa asian paremmin. Mutta jos lähtötaso on 40 kg niin ei todellakaan ole mikään ihme jos 40-50 kiloo vuodessa nousee.

Alussa nousi noin 80kg kerran, nyt 7kk jälkeen 105 tai enemmän. Aika helposti nousi. Uskon, että ihan pienellä viilaamisella menee 115kg. Joulukuun alussa on tavoite 120kg, eli nousua 40kg.

Omassa valmennusryhmässäni kaksi aloittelijaa nosti vuodessa 40kg tulosta (50 till 90, 70 till 110). Lisäksi yksi kaveri, joka oli tahkonnut 90-100 kilon kanssa pari vuotta, nosti puolessa vuodessa tulostaan 30kg.

Aluksi salilla usein tulos nousee vaikka istuisi tonttulakki päässä kyykkytelineen päällä. Sitten iskee tasannevaihe ja harjoittelua täytyy alkaa periodisoimaan. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että aloittamispaino ei ole aina yhteydessä kehitysnopeuteen. Yksi kaverini tuli ensimmäistä kertaa salille ja nosti 120kg penkistä täydellisestä lahna-asennosta tangon pyöriessä kuin helikopterin lapa. Sama kaveri alkoi myöhemmin jossakin vaiheessa treenaamaan, mutta ei kehittynyt (kuten olisimme olettaneet) kuukaudessa 150kiloon pelkästään tekniikan oppimisen kautta.

mulla nousi ekana vuonna 35kg-->70kg, treenit ja syöminen miten sattuu.Joten kyllä 40kg kehitys on mahdollista jos aloittaa niin pohjilta kuin minä.

Minulla nousi muistaakseni ekana vuonna 40kg>60kg. Sitten 60kg>80kg tarvittiinkin jo 2 vuotta lisää :itku:

Kroppa kun on alunperin ollut "perusheikko", just sellainen kynis jonka päälle sarjakuvassa potkaistaan hiekkaa...mutta eteenpäin mennään, hitaasti mutta varmasti.

Back
Ylös Bottom