Kuinka nopeasti lihakset kasvaa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli siis jos on aloittelija (nainen), treenaa iha natuna, kaloreita tulisi 800 enemmän kuin kuluttaa (riittävästi prodea, hyviä rasvoja, yms) ja treenaa 3 kertaa viikossa yksijakoisella, itselleen suurilla painoilla 3x6-10 toiston sarjoja? Jos oletetaan että treeniohjelma on ok (ajattelin napata täältä pakkikselta jonkun). Eli kuinka monta kiloa lihasta tulis kahdessa kuukaudessa tuolla? Saa tietenkin korjata jos jokin asia on pielessä :) ja mitat on 167cm ja 56kg, massaa kaivataan kipeästi :/ olen kyllä valmis siihen et sitä massaa tulee hitaasti, mutta olis kiva jos suurin osa siitä olisi todellakin lihasta eikä läskiä. Lopuksi vielä, kuinka paljon aeroobista kannattaa massakaudella harrastaa?

Kuinka hitaasti lihakset kasvaa?

Eli kuinka monta grammaa lihasta tulis kahdessa kuukaudessa tuolla?

Sori, en oo kehonrakentaja mutta korjasin pari kohtaa. Mä en usko että aloittelevankaan naisen lihasmassan lisäystä voi mitata kilogrammoissa tolla aikavälillä. Paino varmaan nousee noilla kaloreilla, mutta se on paljon muutakin kuin lihasta.
Annan lihasmassan kasvatteluun erikoistuneiden henkilöiden vastata kysymyksiin tarkemmin, mutta sen voin sanoa, että kaks kuukautta ei oo mitään tässä harrastuksessa.

No eihän sitä voi tietää.. Niin monta tekijää on sopassa.

Dääm, oon kyllä eläny jossaki tynnyrissä kaikki nämä vuodet. Ja en tarkoittanut et mulla olisi vain 2kk aikaa, kysyin vain et paljonko tuossa ajassa voisi tulla teoriassa lihasmassaa. Ajattelin ettei kuuakudessa ehdi tulla vielä paljo mitään, siksi kysyin 2kk. Kyllä minä varaan projektille rutkasti enemmän aikaa :) mut kiitos vastanneille.

Dääm, oon kyllä eläny jossaki tynnyrissä kaikki nämä vuodet. Ja en tarkoittanut et mulla olisi vain 2kk aikaa, kysyin vain et paljonko tuossa ajassa voisi tulla teoriassa lihasmassaa. Ajattelin ettei kuuakudessa ehdi tulla vielä paljo mitään, siksi kysyin 2kk. Kyllä minä varaan projektille rutkasti enemmän aikaa :) mut kiitos vastanneille.

Naiselle pari kiloa lihasmassaa vuoteen on jo paljon joten kahdessa kuukaudessa ei tosian mitään kauheita kannate odotella. Massakaudella ei kannate sitä aerobista tehdä koska se lisää kulustusta ja joutuu syömään entistä enemmän.

No hyvä. Ja tänne kun ei ihan satele noita vastauksia, niin voisin heittää jotain pohdintaa tähän väliin. Epäilen vahvasti, että +800kcal/pv keräät paljon enemmän rasvaa kuin haluaisit, jos tavoite oli lihas/rasva-suhde 2/3. Aerobista uskaltaisin tehdä kahdesti viikossa tolla tavoitteella (lisää kulutusta kyllä, mutta kalorit eivät näytä olevan ongelma). Kannattaa todellakin alusta asti noudattaa ohjelmaa, jonka tekijä on tietänyt mitä tekee. Alussa tuppaa tekemään paljon muitakin virheitä, niin parempi karsia ne mahdollisimman vähäisiksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom