Kuinka monta rahkapurkkia päivässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nortti
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla menee päivä ½-1 purkki 500g maitorahkaa
Sekaa heitän ananasmurskaa ja kaurahiutaleit. ½ purkkii ananasmurskaa ja 250g rahkaa, hiutaleit jonkuu verran.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Riippuu siitä miten äippä on käynyt täydentelemässä jääkaappia =D
Parhaimmillaan 3 purkkiakin mennyt päivässä mutta yleensä purkillinen ehrmania ja purkki raejuustoa tai tonnikalaa.

[edit] typo

Parhaimmillaan yli kilo eli 5-6 purkkia. Vatsa ei kuitenkaan mulla loputtomiin kestä ja illasta jätin pois hiilareiden takia.

Kun ei tässä nyt just maitorahkapurkkia saatavilla ole, niin paljos siinä protskua, hiilareita ja rasvaa sit oikeen on?

Viestien määrästä päätellen vissiin ihan kannattaa tota rahkaa syyä vai?

Yleensä menee 4-5 purkkia päivässä. Häpeillen myönnän, että mikäli tarjolla on vain lidlin ketjurasvaa 500g:n purkeissa niin tule välillä syötyä sen tilalla jotain muuta. Ehrmannia taas tulee lapioitua joskus enemmänkin. Kaupan kassalla saa aina mukavat hymyt kun lataa 3 lavallista maitorahkaa hihnalle :D

Pulla sanoi:
Kaupan kassalla saa aina mukavat hymyt kun lataa 3 lavallista maitorahkaa hihnalle :D
joo. Minä käyn usein perjantai-iltana. Edellinen ja seuraava ottaa korin kaljaa. Mulle 20 prk rahkaa. Joskus ehkä naposteltavaksi kaurahiutaleita ja perjantaipulloksi oliiviöljy.

Mikäs siinä rahkassa niin viehättää? Kun taannoisessa postissa kerrottiin että proteiiniakin vain 9,8/100g. Eihän se ole edes paljon verrattuna vaikka raejuustoon. Vai onko se sittenkin paljon? :nolo:
Niin ja tämä ei ole mikään trolli, että jos saisi asiallisia vastauksia älyttömään kysymykseen, kiitos.

soikkeli sanoi:
Mikäs siinä rahkassa niin viehättää? Kun taannoisessa postissa kerrottiin että proteiiniakin vain 9,8/100g. Eihän se ole edes paljon verrattuna vaikka raejuustoon. Vai onko se sittenkin paljon? :nolo:
Niin ja tämä ei ole mikään trolli, että jos saisi asiallisia vastauksia älyttömään kysymykseen, kiitos.
Ja pirkan maitorahkassa on protua 12g/100g. Taidan vaan olla yksi niistä harvoista friikeistä, jotka pitää sitä parhaimman makusena.
Mulla menee enintään kilo rahkaa päivässä. Yleensä syön rahkaa 500g satsina johon lorautan rypsiöljyä ja funlightia. Noita siis syön enintään 2 päivässä.

Mä syön 1-2 prk per päivä. Ehrmannista saattaa mennä vatsa sekaisin ja se on liian löysää. Milbona ja pirkka laktoositon ovat parhaita. Sotken purkkihedelmiin marjoihin funlight jne, koitan jatkuvasti kehittää luovia reseptejä, jotten jättäisi tärkeää rahkan syöntiä pois päivärutiineista.

pakkaus prod% 100%pr hinta eur/100g prode
Nutriplus hera 900 81 % 729 15 2,06
Ehrmann rahka 250 10 % 24,5 0,55 2,24
Milbona rahka 500 12 % 60 1 1,67
Tonnikala 145 25 % 36,3 0,55 1,52

Normaalisti 1-2, tänään meni 4 :nolo:

8-10 purkkia, mielellään Pirkkaa. Tuosta määrästä ei lipsuta. Joskus voi mennä pari purkkia lisääkin, riippuen siitä mitä muuta tekee ruoaksi. :kuola:

Ehrmannin koostumuksesta en pidä ja Pirkassa on enemmän protskua. ;)

Pulla sanoi:
soikkeli, rahka on hyvää, raejuusto maistuu meisseliltä.
Haha, raejuuston osalta ainakin totta :D. Ja kun tarkemmin ajattelee, niin onhan
se 10g/100 aika paljon. Oli eilen vaan niin vitunmoinen hedari, että ajattelukyky kärsi. Tuota Pirkka laktoositonta voisi vaikka kokeilla, jos se ei niin pahasti tätä laktoosi-intolerantti- mahaani ympäri heittäisi.

Hei!
Nyt tyhmä kysyy; toiselta treadiltä tuli ilmi että Englanniksi maitorahka on Quark. No tänäänpä selvisi että Quark se on Hollanniksikin, tsägällä pisti silmään kaupan hyllyllä kun menin eri kauppaan kun yleensä. Täällä asuville jos ette ole löytänyt, kauppa on C1000 ja kermaosastolta löytyy. Voi olla että toisaallakin on ja olen vain ollut hyvin sokea.

Mutta on vain yhtä merkkiä (Tuffu :D ) ja purkeissa ei lue yhtään mitään muuta kun Quark. Ei siis sisältöluetteloa tms...
Purkeista on 2 mistä valita, toisessa lukee että rasvaa 40% ja toisessa ei lue mitään.

Onko teidänkin mielestä valinta oikea kun otin purkin jossa ei lue rasvasta mitään, olettaen että se on kuitenkin kevyempi kuin se purkki jossa on 40% rasvaa? Haluan siis kevyemmän.
heh tuleepa nyt epäselvää tekstiä. Kai tuosta jotain selvää sai.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom