Kuinka monelle...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja makew
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olipas mukava lukea ettei ole ainoa jolle viina ei enää ole maistunut vuosiin :)

Originally posted by makew
Vielä pari kuukautta niin mulla ois 1 vuosi täynnä ilman kännejä... Se ois aika kova saavutus vai mitä?

Jos viina on ennen maistunut, niin saavutus on kyllä kova.

Omalla kohdalla menee 6 vuosi ilman kännejä. Lasin punaviiniä voin ottaa seuran vuoksi. :kippis1:

Originally posted by Hulkki
Mutta ei sun tarvitse olla 100-prosenttinen fanaatikko, koska kun on kehityksen nelijalka järkevästi käytössä riittää 90 prosenttiakin ;)

Meinaat ilmeisesti kehityksen nelijalalla treeni/ravinto/lepo/kemikaalit-kokonaisuutta?

Edit: Kyllä tämä harrastus on minullekin elämäntapa. Eli muut asiat suunnitellaan treenien, syömisten ja nukkumisen mukaan. Viinaa olen juonut viimeksi tammikuun lopussa serkkuni häissä ja silloinkin erittäin hillitysti, ryyppääminen ei enää vain jaksa kiinnostaa.

Originally posted by Dragon
Jos viina on ennen maistunut, niin saavutus on kyllä kova.

Omalla kohdalla menee 6 vuosi ilman kännejä. Lasin punaviiniä voin ottaa seuran vuoksi. :kippis1:

En mikään soppa mies ikinä oo ollu...

kyllähän tätä voisi elämäntavaksi kutsua. ryyppääminen on vähentynyt ja melkein loppunut. olen ruvennut syömään. ajoitan nukkumaanmenoni niin että saan tarpeeksi unta. treenaan järkevästi (omasta mielestäni).

Totta joka sana. Erittäin tyhmää elää sen mukaan miten muutkin elää. Onneksi tajusin tämän jo ajat sitten.
se haitta tuossa omien tapojensa mukaan elämisessä on että jää aika kaverien kanssa vähemmälle (jos olet kokoajan salilla, syömässä tai nukkumassa etkä lähde ryyppyreissuille mukaan).

Punttaaminen on elämäntapa. Jos vaan "käy salilla" niin ei voi odottaa saavansa kovin suuria tuloksia aikaan. Tähän täytyy laittaa kaikkensa.

Originally posted by Jylli81
Meinaat ilmeisesti kehityksen nelijalalla treeni/ravinto/lepo/kemikaalit-kokonaisuutta?
Jep. Muistaakseni myös JJJ on käyttänyt tuota käsitettä.

Elämäntapa salilla käynti ja puhdas ruokavalio on, mutta fanaattisuudesta ollaan aika kaukana, nuorempana olin paljon fanaattisempi.
Massan kasvatus ei ole ollut enää aikoihin tavoite.
Tärkeintä vaan olla timmissä kunnossa, joka riittää ihan hyvin.
Nykyään saattaa duunin takia tulla viikonkin treenitauko.
Muut tärkeät asiat ensin, sitten sali.

Juhannusyön ja nukkumaanmenon kunniaksi postataan nyt tähän, vaikka aluksi ajattelin että en jaksa kun tulee niin pitkä tarina.. No, lyhyt tarina nyt sitten.

Minullakin on bodaus ollut reilut 10 vuotta elämän olennainen osa, mutta vasta vikat 5 vuotta on pystynyt panostamaan kunnolla harrastukseen, tosin vuosi inttiä oli siinä välissä =/. Mutta en ole koskaan rakentanut kaikkea vain bodauksen ympärille (vaikka näin jotkut läheiset ihmiset väittävätkin..), terveys, opiskelu, kaverit, SYSTEEMIT, senttaurit, perhe, raha, työ ja parisuhde on tärkeämpiä. Esimerkiksi ravintoasioissa pyrin syömään n. 80%:sesti ruokavalion mukaan, yleensä aamu- ja iltapala pysyvät aina järkevinä ja sellaisina kun ne pitää olla mutta muiden aterioiden koostumus vaihtelee tilanteen mukaan. Ja enemmän ravintoasioissa panostan järkevyyteen ja olennaisiin asioihin kuin määrään, eli en kanna ruokia mukanani ellen esim joudu muuten olemaan syömättä jotain viittä kuutta tuntia. Mutta jos joskus tulee väliä joku 6 tuntia, tälläkin viikolla muistaakseni tuli tiistaina, niin SO NOT ei sillä oo mitään väliä. Ja kun elimistö on tottunut syömään 4-6 kertaa päivässä ja ruokavalio on täysin kunnossa ei syömättömyys pistä nuppia sekaisin, ja nälkäkin on hyvin pientä. Töihin ja kouluun on toki hyvä ottaa mukaan joku rahkapurkki jos ei etukäteen tiedä millaiset ruokavaihtoehdot on tarjolla, niin voi täydentää sitten proteiinin määrää (ja syödä niistä tarjolla olevista ruuista vain salaattia, näkkileipää, salaattikastiketta ja margariiniä), mutta harvoin noin tulee tehtyä. Minullakin oli kyllä kausia milloin söin jopa 8 kertaa päivässä mutta en nähnyt enkä kokenut siitä olevan mitään hyötyä, piti vain enemmän nähdä vaivaa. Kohtuus kaikessa.

Treeniasioissa taas voisin sanoa olevani fanaatikko, enkä siinä mielessä että treenaan aina kovaa kuin raivo härkä. Joidenkin mielestä se on fanaattisuutta, minusta se on fanaattista treeniasioissa että pitää järjen mukana touhuissa eikä kangistu kaavoihin vaan etsii itselleen sopivia treenimenetelmiä kaikesta maan ja taivaan väliltä, ja imee itseensä puolueettomasti tietoa, niin ammattilaisten, tiedeihmisten, aloittelijapenojen ja kaikkien muiden suunnalta, kaikesta voi oppia, suodattaakin pitää tietenkin osata. Pääasia on että tapahtuu kehitystä ja kasvaa, se millä metodilla se lihas on kasvatettu ei ole mitään merkitystä.

Viinaa tulee vedettyä mutta yhä harvemmin, tänä vuonna on vain parit kännit tullu vedettyä. Mutta hillityssä alkoholinkäytössä ei minusta ole treenin suhteen missään suhteessa haitallisia vaikutuksia, korkeintaan siitä voi olla hyötyä. Muutama annos viikossa tulee otettua, yleensä kaljaa tai viiniä. Tietenkin yksilöllä saa olla vakaumuksia, ja se on merkki lujasta mielestä jos vakaumuksissaan pysyy, ei absolutismissakaan mitään pahaa ole. Itse toivoisin useammin saavani perseeni viikonloppuisin ylös ja lähteväni tuulettumaan tanssin ja parin oluen ja hyvän seuran merkeissä; emäntä joutuu liian usein lähtemään yksin :).. Irtautuminen ja irrotteleminen on bodauksen kannalta vain positiivista kunhan se ei ole jokapäiväistä.

Ja toinen asia joka minun pitäisi omasta mielestäni hoitaa paremmin, on venytteleminen. 2 h treenin jälkeen pitäisi aina tehdä lämmittely ja jälkivenyttely, mutta aina tuota ei tule tehtyä. Ja välipäivinä venyttelen kyllä mutta en tarpeeksi usein. Pitäs tosiaan ottaa niskasta kiinni itteään ja alkaa venyttelemään prk enemmän :curs: ...

JOO EI TÄSTÄ KYLLÄ LYHYT TARINA TULLUTKAAN..............

So not hyvää jussia ja hyvää yötä :D....

eikö periaate ole se et aina kun lähteään kotoa roskista kauemmas nii otetaan pussi lihiksiä, 3L vettä ja protsku drinkit mukaan :rolleyes: koulussa vaan kiusallista olla kauheen ruokalastin kanssa :lol2: mutta siinä toisille miettimistä :thumbs:

vähä väsynyttä ... :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ignorance is bliss... ---> Krapulattomuus is bliss

Tulipa tuokin huomattua kun jätin juhannuksen juomingit kahteen vissyyn. Pääsi nukkumaan 21.00, kuudelta ylös ja kunnon aamainen.

Tuo Hulkin teksti on taidetta. :)

Olen harrastaja. Olen jopa tietoisesti vähentänyt esim. treenin määrää pariin kertaan viikossa. Sopii minun vartalolle, motivaatio pysyy korkeana, on aina mukava mennä treenaamaan.

Mitä mieltä olette endorfiinin vaikutuksesta elämäntavan/fanaatisen harrastuksen kehittymiseen?
" Vieroitusoireina esiintyy väsymystä, masennusta, tukkoisuutta ja voimakasta uuden endorfiiniannoksen tarvetta."

http://www.aamulehti.fi/taim/lehdet/uusi/ark11.shtml

Originally posted by VahvaJussi
Enemmän kuin kukaan meistä, tarkoittanet. :)
Epäilen vahvasti, mulla noi jutut sattuvat vain toimimaan hyvin yhdessä mun pääasiallisten hommieni (opiskelu / työ) kanssa.

Koulussa en joudu tekemään mitään muuta tehdä kuin istumaan paikallani, samoin duunissa. Ei ole homma eikä mikään ympätä siihen sitten hyvä ruokavalio ja syömisaikataulu.

Treenaaminen on jo niin kauan ollut osa tavallista elämää ettei sitä sen kummemmin mieti.

Alkoholi ei yksinkertaisesti maistu mun mielestä kovin ihanalle (krapulasta puhumattakaan), venytellä on pakko jos ei halua lihojen olevan hapoilla koko aikaa. Ja aikaisin nukkumaan meneminen ei viikolla tuota mitään ongelmia, sen verran väsynyt olen kuitenkin päivän istuskelun :D jälkeen ja nukkuminen on parasta ajanvietettä mitä tiedän.

Kyllähän tämä pikemminkin elämäntapa on ehdottomasti. Ruokailut tasaisesti max. 3h välein ja ellei ruokailumahdollisuutta tämän ajan sisällä ole, otetaan taskuun pari Hy-Pro-parrua taikka muuta lisäravinnetta. Töissä on messissä omat ruoka-astiat (containerit :D ). Mitään moskaa ei todellakaan syödä (kun jo perussafkallakin bulkki yllättää toisinaan kulman takaa ).

Kyllähän paljon elämä suunnitellaan näiden tukipilarien varaan, mutta toki lähes mikä tahansa HYVIN TÄRKEÄ meno/tapahtuma tms. menee edelle ja treenejä siirretään päivällä, no big deal! Ruokailujen suhteen onkin vaikeampi tehdä kompromisseja ja kyllä mielummin teen sen siten, että jos ympäristön paine on liian kova ja lynkkausmentaliteetti pahimmillaan, käyn vaikka "kusella", vetämässä Hy-Prot naamaan..(huom. tämä ei ole mainos ;) )

Alkoholin suhteen en ole ehdoton, sillä mielestäni tästä nyt on turha stressata liikaa: kuten Sakkeuskin mainitsi, kohtuullinen määrä alkoholia korkeintaan EDISTÄÄ terveyttä (1-2 annosta). Siltikin, joskus viikolla tulee otettua korkeintaan tuon yksi-kaksi annosta alkoholia, useimmiten ei ollenkaan, mutta jos otan niin senkin ei-aterioiden-yhteydessä, silloinhan ravintoaineiden imeytyminen heikentyisi TOTAALISESTI! ;)

Pari-kolme kertaa vuodessa sallin kyllä itselleni kovat löylykännit, sillä ne eivät varmasti estä yhtään minkään tavoitteiden saavuttamista tämän body-elämäntavan osalta. Toki ymmärrän, että esim. lavalle tähdätessä nämä pienetkin "virheet" saattavat kostautua.

Tottakai pidetään fiikkinä ja baariinhan EI VOI TÄYSJÄRKINEN JA RESPEKTILLÄ VARUSTETTU IHMINEN mennä selvinpäin, sehän olisi aivan insanea! Mutta mitäpä minä noista vittuilijoista, jokainen tyylillään.

Kuten moni muukin on maininnut, kyllä tietynlainen omistautuminen ja kurinalaisuus tuottaa suurta mielihyvää ja tuntuu, että muutenkin on asiat kohdallaan.

Vielä kun tämän saisi näkymään ulospäin niin sepä vasta olisikin!

:thumbs: Mutta eiköhän se tästä kun jaksaa vuosia jyllätä..

Onneksi Pakkotoisto-Brotherhood antaa uskoa ja voimaa jaksaa omin tavoin eteenpäin! :kippis1:

Nuorempana treenejä aloitellessa ja siitä muutaman vuoden eteenpäin oli bodaus tärkeintä elämässä ja kaikki kietoutui sen ympärille.Tavoitteet olivat kovia, ei kuitenkaan itse treeneissä vaan lihaksikkaan kropan saavuttamisessa.Eli itse treenaminen ei ollut koskaan se itsetarkoitus vaan ainoastaan väline tavoitteeseen. Tästä syystä ei koskaan eikä vieläkään ole pahemmin kiinnostanut paljonko salilla nousee rautaa.Toki se tärkeää on kehityksen seuraamiseen ym ym, mutta salilla en ole koskaa treenaillut siis tarkoituksena nostaa joku tietty kilomäärä tai edes saavuttaa joku treenipaino. Ehkäpä tästä syystä pahemmilta loukkaantumisiltakin on vältytty...

Kolmisen vuotta oli intoa päällä...Pikku hiljaa alkoi kuitenkin realiteetit näkymään, paitsi peilissä niin myös tietous mitä on mahdollista saavuttaa milläkin keinoilla. Silläkään fanaattisuudella ei tavoitteena ollutta kroppaa saavutettaisi moneen vuoteen.Pitäisi siis samanlaista elämäntapaa jatkaa vielä vuosia. Ei paljon kiinnostanut, elämässä pitäisi olla muutakin ja vähän "relampaa" so to speak. No ei tarvitse arvata miten "oikaistiin" kohti tavoitetta ;) Pienellä, köh köh, harmaalla alueella käväisyllä tuli oikeastaan juuri sitä mitä halusin, vai pitäisikö sanoa että sen verran jäi :) En kuitenkaan usko että millään treenillä ja elämäntavalla olisin vieläkään tässä kunnossa mitä nyt olen...

Sen jälkeen on treenien ja syömisen suhteen otettu se viimeinen repiminen, fanaattisuus vai miksi sitä haluaakaan sanoa kun ei ole, eikä ennenkaikkea tarvitse olla enää, 110 lasissa koko ajan pois.

Toki salilla edelleen useinkin vedetään apinan raivolla ja tyydytetään mitä lie henkisiä juttuja joista saa niitä hyvä kiksejä. Mutta nekin siis vain sen takia enää että niistä tulee hyvä olo.

Okei, nyt mä vaikutan ton teksin perusteella laiskalta paskalta :lol2: (pkle, niki vaihtoon...)

Syömiset toki edelleen menee pääpiirteittäin bodausta silmällä pitäen, mutta suurempia tunnon tuskia ei muistakaan syömisistä tarvitse ottaa.

Jees ja mahtavan elämänkerran jälkeen vastaus topiciin. Joo, onhan tämä elämäntapa, mutta ei kuten esim monilla muilla näytti olevan tavoitteiden saavuttamiseksi vaan todellakin "vain" elämäntapa. Siis tuo syöminen, nukkuminen ja yleensäkkin terveellisesti eläminen. Tosin kuka tahansa ei treenaavakin henkilö voisi yhtä hyvin elää mun elämäntavoilla.Ylimääräiset kalorit ja proteiinit pois.

Jep jep, syksyllä tulee 10 vuotta täyteen bodailua.

Kaipa se on elämäntapa ,mutta ei kuitenkaan mitenkään vakavaa. Kovasti reenataan kovat reenit ja kevesti kevyet. Siinä välissä jauhetaan kavereitten kanssa paskaa muittenkin edestä. Ruokapuolelta sen verran että yrittää syödä vaan paljon kaikkea mahollista mitä nenän eteen sattuu tulemaan. Keittoakin tulee otettua aika railakkaasti välillä ,mutta nythän on kesä! Talvella tulee sitten harvemmin otettuun kun ei viitti notkua noissa taksi ja kapakka jonoissa.

Kropan suhteen ei oo mitään ulkonäkö tavoitteita vaan voimat on kaikki kaikessa. Aivan sama mitä se peili näyttää. Tietysti kunnon kyykky kessi ois hyvä!Kun ei noi lihakset tuppaa pahemmin kasvamaan suuntaan eikä toiseen. Onneksi voima tarttuu sentäs hiukan paremmin. Saas nyt nähä miten intti vaikuttaa tuloksiin.

Originally posted by Hulkki
Jaa-a, eiköhän kaikki tiedä että mä olen se fucked up idiootti, joka ei suurin piirtein mitään muuta tee kuin treenaa, syö, nuku, treenaa, syö, nuku...

Alkoholia join vielä viimeiset pari vuotta ehkä 1-2 krt vuodessa, nyt olen ihan suosiolla jättänyt nekin kerrat pois. Haittaa liikaa kehitystä, hommasta ei ole mitään käytännön hyötyä ja rahaa palaa. Mieluummin teen jotain hyödyllistä, kuten nukun.

Kuljetan aina vähintään 2 ateriaa mukanani minne tahansa menenkin, koulupäivinä on joskus ollut 5 safkaa containereissa kassin pohjalla. Bulkilla syön 2 tunnin välein ja ruoka on silloinkin dieetille kelpaavaa, mitään roskaa (pikaruoka, leivonnaiset, makeiset, pizza, keksit, yms) en vedä tosiaan edes bulkilla. Ehkä kerran kuukaudessa (bulkilla) pidän cheattipäivän Raxissa.

Treenitauot on aina ylikuntoa estäviä ja pituudeltaan maksimissaan 7-9 päivää. Käytännössä olen treenannut täysteholla ympäri vuoden viimeiset 3 vuotta.

Venyttelen tunnin joka päivä, juon vettä 4-8 litraa päivässä. Pakotan itseni nukkumaan niin aikaisin että saan vähintään 9 tuntia unta yössä viikolla ja viikonloppuna 12 h / yö.

Melkeinpä kaikki kaverit ja sukulaiset pitävät mua jotenkin surullisena tapauksena, koska elän niin "tylsästi" enkä ikinä käy bilettämässä tai riehumassa kuten normaalit ihmiset tekevät. Isobroidinikin on aina rienaamassa kehonrakennusta ja yrittämässä saada mua dokamaan, koska "ei ole normaalia elää tolla tavalla."

Loppujen lopuksi tiedostan itsekin että vähän yli on mennyt koko touhu (varsinkin kun en ole tähtäämässä mihinkään MM-kisoihin tms) mutta mä vihaan omaa heikkouttani/pienuuttani/löysyyttäni niin paljon että mun on aivan pakko koko ajan tehdä kaikkeni kehittyäkseni, ja loppujen lopuksi silloin tuntuu kaikki asiat olevan hyvin kun treenit luistavat, ruokavalio pysyy puhtaana, unta tulee tarpeeksi ja lipsahduksia ei tapahdu. Jos löysään / liestän tiukasta ruokavaliosta tms. tuntuu kuin olisin pettänyt itseni ja olisin selkärangaton paska, jolla ei ole tarpeeksi itsekuria suoriutuakseen mistään.

Silti jostain kumman syystä tuntuu, ettei kaikki edellä mainittu homma olisi kuitenkaan vaatinut multa mitään suurempia uhrauksia vaan tämä 24-7-362 -harrastus (:D) menee ihan huomaamatta opiskelun ohessa.

Hulkilla on A-S-E-N-N-E-T-TA!!:thumbs:

Ai ai tuli 1 vuosi täyteen ilman kännejä:D,
härski juttu kun ei oo tehny ees yhtään mieli juoda alkoholia ja treenit kulkee pirun hyvin,
kun vain sais nukuttua:( melatoniini ressua vois koittaa saada.
Unirytmi on osin kesätyön takia perseellään ja 8 tuntia ois kiva saada unta pitkästä aikaa.
ens kesänä tavoitteena kiristellä hyvään kuntoon ja toivon mukaan jalatkin on yhtä hyvässä kunnossa kuin :david: llä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom