Kuinka kauan palkkari säilyy hyvänä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Virtamon Jouni selitti joskus jotain, että ehkä puoli tuntia (menee aminohapporakenteet rikki tai jotain sellaista), jonka jälkeen protskut muuttuu huonommaksi hyödyntää. Eli ei kannata välttämättä sekoitella valmiiksi vaan treenin jälkeen.

Tuo on sitten sitä hifistelyä. :)

Menee aika läheltä tätä aihetta joten kysytään tässä:
Meneekö prodejauho miksikään, jos siinä on seassa muutama lusikallinen rypsiöljyä? Jos kouluun ottaisi tollaisen välipalan, että aamulla heittäisi purkkiin jauhot ja öljyn, ja koulussa joskus iltapäivällä heittäisi vettä sekaan.

Mulla ainakin muscle+ menee iha kokkareiseks jos se seisoo parikin minuuttia. Sitten lopussa on ikävä nieleskellä niitä klönttejä :) Eli sekotan samantien koko setin ja heitän ykkösel naamariin ni homma toimii.

Hmm, mä oon viime aikoina tehny sellaista, et teen palkkarin (hera80 + malto6 + maitoa) aamulla valmiiksi, laitan auton peräkonttiin ja annan olla siellä työpäivän ajan, sit iltapäiväl meen salille ja nautin palkkarin sen jälkeen. Eli tuo palkkari seisoo pimeässä ja viileässä tilassa noin 8 tuntia. Ei se mun mielestä maistu yhtään erilaiselta vastatehtyyn palkkariin verrattuna. Mut onks tosta nyt sit proteiinit jo ihan pilalla?

Chromex sanoi:
Hmm, mä oon viime aikoina tehny sellaista, et teen palkkarin (hera80 + malto6 + maitoa) aamulla valmiiksi, laitan auton peräkonttiin ja annan olla siellä työpäivän ajan, sit iltapäiväl meen salille ja nautin palkkarin sen jälkeen. Eli tuo palkkari seisoo pimeässä ja viileässä tilassa noin 8 tuntia. Ei se mun mielestä maistu yhtään erilaiselta vastatehtyyn palkkariin verrattuna. Mut onks tosta nyt sit proteiinit jo ihan pilalla?
:offtopic: Toivottavasti autossa on viileää (seisoo esim ulkona), maito joka on seissyt 8h ei kuullosta kovin hyvältä.. Muutenkin kannattaa sekoittaa palkkari veteen, mutta se on jo ihan eri asia jota en tässä ota ylös.

ak8400 sanoi:
:offtopic: Toivottavasti autossa on viileää (seisoo esim ulkona), maito joka on seissyt 8h ei kuullosta kovin hyvältä.. Muutenkin kannattaa sekoittaa palkkari veteen, mutta se on jo ihan eri asia jota en tässä ota ylös.

Juu ulkona on, joten kyllä siellä on viileää, kohta liiankin viileää... Mut onko siinä nyt sitten eroa seisooko se maito purkissa jääkaapissa vai pullossa jääkaappia vastaavassa tilassa?

Maitoon olen sekoitellut sen takia, että veteen sekoitettuna tuo on hemmetin pahaa, maidon kanssa sen saa sentään jotenkin kurkusta alas.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Snoopie sanoi:
Virtamon Jouni selitti joskus jotain, että ehkä puoli tuntia (menee aminohapporakenteet rikki tai jotain sellaista), jonka jälkeen protskut muuttuu huonommaksi hyödyntää. Eli ei kannata välttämättä sekoitella valmiiksi vaan treenin jälkeen.

Tuo on sitten sitä hifistelyä. :)

no juu aika hifistelyksi menee....mietin vaan että puhdas hydrolyysi proteiineille on hieman liian kaukaa haettua. Varsinkin jos kyseessä on muutama tunti. Mulla ei sen parempaa tietoa ole tuosta aminohappojen hydrolyysista, mutta ainakin puhtaalla DNA:lla hydrolyysi on erittäin hidas tapahtuma, varsinkin suuremmissa pitoisuuksissa.

Itse en kyllä maitoon tehtyä palkkaria kovin kauaa lämpimässä säilyttelisi. Maito kun kuitenkin happanee suhteellisen nopeasti...

Itse teen niin, että treenin jälkeen lisään veden ja sekoitan palkkarin ja sitten parilla huikalla alas. Eipä ainakaan ehdi pilaantumaan :)

edit: ja mitä siihen makuun tulee,että ei voi sekoittaa veteen, kun maistuu pahalta niin se on kyllä :anssi:
Sen kun nykäisee nopeasti alas niin ei sitä ehdi edes kunnolla maistamaan :D

Chromex sanoi:
Juu ulkona on, joten kyllä siellä on viileää, kohta liiankin viileää... Mut onko siinä nyt sitten eroa seisooko se maito purkissa jääkaapissa vai pullossa jääkaappia vastaavassa tilassa?

Maitoon olen sekoitellut sen takia, että veteen sekoitettuna tuo on hemmetin pahaa, maidon kanssa sen saa sentään jotenkin kurkusta alas.
Kuten aikaisemmin olen todennut, että ilman uhrauksia ei tässä lajissa pitkälle pötkitä. Mitä enemmän uhrauksia sitä enemmän tuloksia, no pain no gain.. :jahas:

Jos tekee palkkarin maitoon, niin kannattaa käyttää termospulloa niin säilyy hyvänä. Näillä keleillä pysyy varmaan auton takakontissa ihan hyvänä.

Ribee sanoi:
Muistaakseni toi "hajoaminen" koski lähinnä kreatiinia ja erillisiä aminohappoja (esim. glutamiinia)

Mikä mulla meni tässä ohi? Miten kreatiini voi enää hajota ja eritoten miten aminohappo voi hajota? Aminohapot voivat muuttua toisikseen, mutta tuskin sentään ne siellä pullossa alkavat syntetisoimaan itseään.

training_day sanoi:
edit: ja mitä siihen makuun tulee,että ei voi sekoittaa veteen, kun maistuu pahalta niin se on kyllä :anssi:
Sen kun nykäisee nopeasti alas niin ei sitä ehdi edes kunnolla maistamaan :D

Nojaa, makuasioista ei voi kuin kiistellä. Mut vaikka tekisinkin ton palkkarin veteen, niin hajoaako noi protskut tosiaan jos teen palkkarin 8h ennen treeniä? Eli onko tuosta hajoamisesta jotain faktaa olemassa? Palkkarin tekeminen "lennossa" salilla vaikuttaa aika kömpelöltä (käyn työpaikan salilla, siel ei oo sellaista tavallista hanaa, joten pitäis ottaa suihkusta vettä jne. Kotonakaan ei viittis käydä ennen salia kun sinne on pitkä matka).

Ronny11 sanoi:
Nii aika :david: kysymys mut kauan se palkkari säilyy sekotettuna pullossa hyvänä?

Jos maku on se indikaattori millä mitataan, niin mun palkkari säilyy pari päivää.

Palkkarini sisältää:

Hera 80
Malto
Kreatiini
Glutamiini
Vitamiinijauhe
Vesi + Funlight

Jos juomaan laittaa soijaa, se paakkuuntuu aika nopeasti ja alkaa haisemaan.

Mä teen palkkarin just enne treenii....ei kai se siinä tunnin-1.5 tunin aikana pilaannu tai proteiinit mee huonoiks..? :hyper: :itku: :D Sekotan siis vetee ja se on sit jääkaapis kunnes vetäsen sen treenin jälkee..

Näin se tehdään.

1.Sekoita jauheet pulloon.
2.Treenaa.
3.Lisää vesi pulloon.
4.Juo.
5.Grow my son! GROW!

OutOfShape sanoi:
Näin se tehdään.

1.Sekoita jauheet pulloon.
2.Treenaa.
3.Lisää vesi pulloon.
4.Juo.
5.Grow my son! GROW!
Hmm. Noin minäkin suunilleen teen. Eli laitan jo kotona jauhot sheikkeriin ja sheikkerin sali kassiin. Sitten annetaan lihaksille kunnolla kyytiä sitten nakataan vettä sheikkeriin ja sitten ravistetaan siitä henki pois. Sitten suihkuun (tämän teen siksi, kun olen suihkussa niin vaahto kerkeää hävitä.) Sitten naamariin palkkari ykköselläja pojat on hyvää! :hyper: :hyper:

Back
Ylös Bottom