Kuinka aiotte selvitä joulun yli vai vaikuttaako lainkaan

Jouluun kuuluu isona osana jouluruoka ja kyllä mä kaikkea ajattelin kohtuudella syödä. Tosin lohta ja kinkkua enemmän kuin kohtuudella!:kuola:

Pipareista, joulutortuista, kakuista sun muista en edes tykkää, joten eivät tuota mulle minkäännäköistä päänvaivaa. Suklaata sitten saattaakin mennä ainakin aattoiltana. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tunteella syödään koko joulun tienoo! Ja ennen ja jälkeenkin...heh.

Kyllähän se taas lapasesta lähtee ja ollaan uuteenvuoteen asti ähkynä.

Meillä "joulusyömingit" kestävät kaksi tai kolme päivää. Ja sisällöllisesti niissä ei ole muuta vikaa, kuin joulusuklaat, pakolliset vihreät kuulat ja pieni yliannostus viiniä. Ruokaa en pysty mättämään järjettömiä määriä. Uutenavuotena tulee yleensä laitettua yksi juhla-ateria ja juotua kuohuviiniä/shampanjaa. Jos elämä tähän kaatuu, niin sitten kaatukoon...

Jouluaattona syön kuin _dogi_ ja sit heti paluu arkeen. Onneksi oon duunissa, niin ei tarvitse sitä sen enempää murehtia.

Kinkkua ja laatikoita vedän kyllä ihan surutta. Samoin muita lihoja ja kaloja. Leivonnaisten ja suklaiden perään en isommin ole, mutta toki torttuja ja pipareita yms. saa muutaman menemään. Ainakin mummelilla kyläillessä. Ei tunnu missään, kun muutaman päivän antaa mennä mitä mieli tekee.

Tammikuussa odotteleekin sitten alkuaan ensimmäinen kunnon suunnitelmallinen dietti...

Aattona on pakko saada ne perinteiset riisipuurot, karjalanpiirakat, maistiaiset laatikoista ja kenties suklaata, etenkin tummaa sellaista. Loppupyhät menee aina perinteisesti enemmän kalkkunan, possufileen ja kylmäsavulohen rääppeitä tuhotessa, joten tuskinpa tämäkään joulu tulee mikään vyötärönräjäyttäjä olemaan. Sitä paitsi kun polte treenaamaan on kuitenkin sietämätön lomallakin, niin ylimääräiset kalorit ja hiilarit tekee vaan välillä hyvää salin (ja sääolosuhteiden salliessa hiihtoladun) puolella.

Aion syödä ihan perkeleesti. Ei mitään rajaa. Sikabulkki, +1000-2000 kcal päivässä muutaman päivän ajan. Ennen joulua aion luonnollisesti treenata itseni aivan piippuun, ja levätä sitten koko joulun ja kasvattaa lihasmassaa syömällä kuin porsas.

Aion syödä ihan perkeleesti. Ei mitään rajaa. Sikabulkki, +1000-2000 kcal päivässä muutaman päivän ajan. Ennen joulua aion luonnollisesti treenata itseni aivan piippuun, ja levätä sitten koko joulun ja kasvattaa lihasmassaa syömällä kuin porsas.

Aihetta jouluiseen siguun! Niin totta:piis:

Meillä on joulupöydässä iskälle lanttulaatikkoa ja perunoita, porkkanalaatikkoa mulle ja yhteinen kinkku. Torttuja syödään paljon ja kinkkua ja yksi suklaarasia. Ja hyvin todennäköisesti iskä pakottaa ostamaan litran jäätelöä, voi kurjuus. :D Meidän joulu kestää kaksi päivää joten ihan sama mitä silloin syö ja miten paljon, ainoa rajoite on se että ilman ähkyä on kivempi elämä.

Edit: ja glögiä! Sitäkin saa nykyisin sokerittomana, nam nam.

Pakko rajoittaa jonkin verran. Ruokahaluni on kuin raivostunut leijona häkissä, jos häkki avautuu, voi tulla rumaa jälkeä, tässä tapauksessa leijona vielä itse vartioi häkkiä:) No pari viime joulua on jo mennyt ihan suht inhimillisesti, että on tullut ahmittua vain pari päivää...

En yleensäkään oo niitä ihmisiä jotka stressaavat puntarin päällä, joten en aio stressata joulunakaan. No kyllähän tuota massaa on saman verran kuin viime vuonna kolmen päivän joulusyömisen jälkeen:nolo: mutta f**k it, kotona joulupöydässä vaan on niin:kuola: :kuola: :kuola: :kuola: :kuola: :kuola: ruokaa tarjolla. Lihani on heikko...

Ajattelin yrittää kohtuullisen siistillä ruokailulla jouluaattoon asti ja sitten alkaa pari päivää kestävä mässäily joka yleensä huipentuu mutsin ostamaan vihreä kuula-rasiaan. Kun oma vihreä kuula-rasia on tuhottu, tuhoan muidenkin perheenjäsenten rasiat.

Eniten mä syön aina kinkkua, silliä ja lohta. Toki jotaan laatikoitakin pikkusen, mutta ei mitään övereitä. En mä tosin mitään kauheesti kattele mitän syön aattona ja joulupäivänä.

Suositut

Back
Ylös Bottom