Kroppa ei kestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jansku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mua ei vissiin ole luotu kunnon treeneihin, sillä jo 21 vuoden iässä alkaa olla niin paljon erilaisia kiputiloja ja vaivoja treenin seurauksena. Kunnollista treeniä takana n. 3-4 vuotta.
Tällä hetkellä on pitänyt jättää pois kaikki leveät vedot yläselälle (talja, leuanveto), koska vasen olkapää paskana. Samoin hauiskääntö suoralla tangolla ja on varottava myös muissa käsitreeissä, koska vasen ranne on paskana. Nyt on myös ilmeisesti jätettävä maastaveto, sillä juurikin äsken meni alaselkä paskaksi, jota olen pelännyt jo pitemmän aikaa. Sääretkään ei kestä esim. juoksemista, vaan tulee rasitusmurtumia. Jos tämä meno jatkuu niin kohta istun varmaan pyörätuolissa :p
Olen mielestäni oppinut tekemään liikkeet jo aika puhtaasti enkä revi liian isoilla painoilla. Treenityyli on sellainen massatreeni, jossa toistoja 8-15 hyvällä tyylillä.
Mun kroppa on aika kevyttä ja hintelää sorttia eli luut sirot, lyhyet (ja pienet) lihakset, huono voimataso ja kehittymisnopeus (177cm 88kg). Tuntuu että luut ja nivelet on sietokykynsä rajoilla.
Onko näitä ongelmia kaikilla treenaajilla vai pitäiskö vaihtaa lajia vaikka pingikseen...? :(

romuna

Aika ikävältä tarinasi kuulostaa. Olisit voinut kirjoittaa jotain pohjustusta, esim. millainen on perusruokavaliosi, onko sinulla ollut lähiaikoina sairauksia tms.

Suosittelen käymään tutkituttamassa ihtes, ettei esim ole pehmytkudosreumaa, joka voi tulla esim. pitkäaikaisesta tulehdustilasta.

käytätkö maitoa/muita maitotuotteita?

21vuotta jonkinasteisessa ravintoaineen puutostilassa muuttaa kummasti ukkoa.

Eli ekaks sinne tohtorille ja ravintopuoli kondikseen.

ps. venyttelyllä ehkäisee kummasti loukkaantumisia, samoin oikeilla liikeradoilla

Lääkäri
Harjoittelutauko
Venyttely
KAIKKIEN ravintoaineiden riittävä saanti.
MSM, Chondroitin, Glukosamiini, Omega-3, kollageenihydrolysaatti

Originally posted by Antijape
Onko tuosta MSM:ästä OIKEESTI jotain hyötyä? Onko käytännön kokemusta tai muuta FAKTA tietoa?

Mulla on käytännön kokemusta ja enpä ole muuta huomannut kun rahan menon.. Tyttöystävä otti ainetta myös muutaman kuukauden ja sitä se alko väsyttämään. Oli todella väsynyt kunnes lopetti aineen ottamisen. Seuraavan kerran ostan jotain hyödyllisempää :)

Jansku: On toi sun teksti aivan kuin mun näppikseltä, olkapäät ei kestä, ranteet paskana ja alaselkä huutaa hoosiannaa jo naurettavimmillakin treenipainoilla.

Ei ole tullut kokeiltua ykkösiä, kun paikat ei yksinkertaisesti kestä. Jo naurettavan pienillä painoilla, joilla teen esim. 15-20 toistoa, saa miettiä, että kestääkö paikat. Saati sitten, kun tulee lyhyempien sarjojen päivä...

Tuntuu, että monen jätkän voimataso on korkeampi ennen treenin aloitusta, kuin mihin itse pystyn pääsemään treenillä. Yksinkertaisesti kaikenlainen voimapainotteisuus treeneissä on unohdettava. Ja treenipainot eivät todellakaan ole mitkään massiiviset, joku 15 vuotias aloittelija pääsee helposti muutamassa kuukaudessa näiden treenipainojen ohi, jos homma on edes jotenkin hallussa.

Sama tunne, ettei mua ole tehty tälle lajille sopivaksi. Mutta kun se kukkakeppi-look ärsyttää niin vietävästi, että pakko on yrittää... Vaatii vaan päältä niin pirusti...

joo tutulta kuullostaa... itsellä suurinpiirtein saman verran ikää treeniä takana n.5v (179,87kg).Mulla kroonisen huono selkä (sukuvika... ), huonot polvet ja vähän aikaa siten on alkanut olkapäätkin pikkuisen vihoitella. koko ajan saa varoa ettei joku nivel ym. paukahda.
Olen joutunut luopumaan esim: maastavedosta,normaalista kyykystä,useista laitteista joissa on ns. valmiit liikeradat.Voimaa ei tartu juuri ollenkaan eli porukka menee naurettavan lyhyessä ajassa ohi.Lihaa saa sentään hiukan kauhealla vaivalla aikaiseksi.
Tällä hetkellä on sentään kaikki muu paitsi selkä suurinpiirtein kunnossa.
Ja on muuten ravitsemus,treeni ja lepo asiat kunnossa joten ei se siitä ole kiinni. ;)
Itse olen tehnyt seuraavanlaisia muutoksia:
Kuten edellä mainittu unohtaa voima hakuisen treenaamisen, luopuu suosiolla tietyistä liikkeistä ja korvaa ne muilla samankaltaisilla (mulla on ollut varsinkin etukyykyn opettelu jalkojen pelastus),keskittyy entistä enemmän tuntumaan ja kuuntelee miltä kropassa tuntuu:rolleyes: ,olen myös hidastanut huomattavasti liikkeiden suoritusta jolloin tuo edellä mainittu on helpompaa.
Jos jollain muulla on jotain hyviä vinkkejä tällaiselle minun kaltaiselleni yleisvammaiselle niin otan niitä ilolla vastaa...

täällähän on kohtalotovereita:cool:

muistakaa vaan että vaikka kuinka ois paikat paskana niin
pienestä pitää olla kiitollinen nimittäin on ihmisiä jotka istuvat pyörätuoleissa ja muita pahoja sairauksia joten täytyy vain olla
nykypäivään tyytyväinen;)

Tutulta kuulostaa.
Itsellä kanssa jalat+olkapäät+kyynärpäät ja ranteet sökönä.
Olen itse, fysioterapeuttien ja lääkärien avustuksella tullut seuraavaan johtopäätökseen:
-liian suuret painot
-liian vähän venytelty
-liian lyhyet palautumisajat kuurien välillä
-liian suuri omapaino(130)
-sukuvika ja lahjattomuus
ja sitten tärkein eli liian AHNE, liian paljon ei pidä haluta liian nopeasti.

Mulla on myös kaikki ennätykset (eli ykköstoistot) kokeilematta. Tahdon säästää paikkoja ja itsetuntoa :rolleyes: Harmittaahan se kun nuoremmat jannut tai vanhat äijät tekee isommilla painoilla...
Ruokapuoli pitäis olla kunnossa ja joka päivä vedän vitamiineja ja Möllerin nappuloita.
Kehitys on polkenut paikoillaan tai edennyt hyvin hitaasti viimeisen vuoden ajan. Nyt pitäis vissiin ottaa itteensä niskasta kiinni ja vaihtaa radikaalisti treenityyliä, vaikkapa volyymitreeniin. Perinteinen lihasryhmä/viikko ei enää toimi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom