Kreatiinista...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ricu
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41
Millä mittaatte kreatiinia oikean määrän? Teelusikalla, kunnon mitalla, vai millä?
Hommasin just leaderin kreatiinia. Pketin ohje sanoo 2g keraan päivässä. Jotkut suosittelee reilusti enemmän kerralla ja enemmän kuin yksi annos päivässä. Miten ite käytätte ja mihin sekoitatte?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toi 2g päivässä on joku elintarvikeviraston suositus millä ei ole mitään tekemistä sen kanssa paljon sitä oikeesti tulisi ottaa. kukkura teelusikka on n.5g ja se paljon sun sitä pitää ottaa riippuu niin paljon esim. sun painosta:D Tankkausvaihe eka ja sit ylläpito jne...... SÖÖRTSILLÄ löytyy varmasti.
Dextroosi (varmaan muutkin hiilarit?) esim. parantaa kreatiinin imeytymistä elikkäs palkkari on ihan ok "paikka" sille.

lasikuitujeesus sanoi:
Ensimmäinen viestiketju kreatiinista ikinä :jahas:
Juu ei taida söörtsi antaa mitään hakutulosta kreatiini nimellä :lol2: :eek:

Ei kait sillä annostuksella mitään suurta seksuaalista merkitystä ole, mä nakkaan hetulaan joku ~10gr aina treenin jälkeen, eli joku 1½ teelusikkaa(lusikkakohtaisesti tietenkin esim. joku ei niin nuuka metallipaja voi valmistaa hyvinkin suuria teeluskoita vastaamaan teen ym. annostelua vaativien elintarvikkeiden käyttäjien vaatimuksia).

Aika uskomatonta, jos ei kreatiinista ole muka ollu ketjua.?.
Minä nappaan joku 3-5 grammaa ennen treeniä ja saman jälkeen. Välillä pistän täystauolle 3-4 viikoksi ja sitten taas joku pari kuukautta mukana ruokavaliossa. Tauotuksella ollut selkeesti hyötyä taukojen jälkeen, joten suosittelen kokeilemaan. Huomasin myös, että tauon jälkeen tommonen 15 g kerta-annoksena on liikaa, ainakin mahan mielestä. Tuli nimittäin aikas riski tyhjennys pari tuntia kreatiinin ottamisen jälkeen, joten tuommoisia annoksia en suosittele.

rautasydän sanoi:
Tauotuksella ollut selkeesti hyötyä taukojen jälkeen, joten suosittelen kokeilemaan.

Itse en usko kovin paljon tuohon jaksotteluun. Totta kai tauon jälkeen tuntuu että siitä on hyötyä, mutta eiköhän se johdu siitä, että sen eron huomaa paremmin, kuin jos ottaisi vain tasaisesti ympäri vuoden..?

rautasydän sanoi:
Aika uskomatonta, jos ei kreatiinista ole muka ollu ketjua.?.

Juu, eikös vain. Hassua on myös se, ettei pakkislaiset ole kuulleet Greg Valentinosta. Voisko joku laittaa tähän linkin sen kaverin sivuille? On muuten hassut kädet. :hyper: :jahas:

lasikuitujeesus sanoi:
Itse en usko kovin paljon tuohon jaksotteluun. Totta kai tauon jälkeen tuntuu että siitä on hyötyä, mutta eiköhän se johdu siitä, että sen eron huomaa paremmin, kuin jos ottaisi vain tasaisesti ympäri vuoden..?

:

No ei mun tulokset sen kreatiinitauon aikana mihinkään tipu vaan tasainen kehitys jatkuu myös silloin mutta tauon jälkeen muutama eka treeni tuntuu jotenkin helpommalta. Miksei kroppa totu kreatiiniin siinä missä vaikka kofeiiniin tai nikotiiniin?

rautasydän sanoi:
... Miksei kroppa totu kreatiiniin siinä missä vaikka kofeiiniin tai nikotiiniin?

Nohh, ei taida kreatiini olla mikään hermostoon vaikuttava aine ensinnäkään... itse en kans juuri usko taukojen tarpeeseen, ihan noin teoriapohjalta. Käyttökokemukseni on liian vähäiset että niistä mitään päätelmiä voisin tehdä.

lasikuitujeesus sanoi:

Samaa mieltä. Yleensä nappaan aina palautusjuomassa n. 5 grammaa ja jos tulee pidempiä treenitaukoja jostain syystä, niin sitten otetaan ylläpitoannoksia muuten vaan.

Olen kyllä ihan mielenkiinnosta taukojakin joskus pitänyt ja kyllähän sen huomaa taas kun alottaa, mutta en jaksa uskoa että näillä annoksilla keho siihen mitenkään "tottuisi".

"Mitä alhaisempi lihaksien kreatiinipitoisuus on, sitä enemmän ne myös pystyvät imemään kreatiinia itseensä. On arveltu, että jatkuva pitkä-aikainen kreatiinin käyttö heikentää kreatiinireseptorien toimintaa ja näin vaikuttaa negatiivisesti kehon luonnolliseen kreatiinitoimintaan. Nämä saattavat olla ne syyt, miksi kreatiinia ei tulisi käyttää jatkuvasti suurina määrinä, ja miksi päivän kreatiiniannos tulisi nauttia heti harjoituksen jälkeen yhtenä suurempana annoksena. Merkillepantavaa on myös se seikka, että keho kykenee varastoimaaan vain rajallisen määrän kreatiinia, joten mega-annokset ovat hyödyttömiä"
Ite käytän "kuuriluontoisesti", mutta pääosin sitä on aina palkkarissa 5-10g. Välillä tulee taukoja, muttei ne ole mitenkään suunniteltuja...

Olen käyttäny jonku ½ vuotta fastin muscle+ ja ostin nyt lisäksi vielä kreatiinia. Eli sanokaapa te kokeneemmat onko sitä latausjaksoa pakko pitää kun ajattelin että lisään treenipäivinä palautusjuomaan 5-10g kreatiinia ja välipäivinä saman määrän vaikka veden kanssa?
Pakkauksessa mainitaan että toimii parhaiten hiilihydraattijuoman kanssa niin mihin sitä kannattaa välipäivinä sekoittaa vai käykö se vesi siihen tarkoitukseen?
Mietin myös sitä että korvaisin tuon muscle+ massajuomalla ja ottaisin lisäksi illalla juotavan pro mixin mutta katotaan nyt sitte.

KÖKLI sanoi:
Olen käyttäny jonku ½ vuotta fastin muscle+ ja ostin nyt lisäksi vielä kreatiinia. Eli sanokaapa te kokeneemmat onko sitä latausjaksoa pakko pitää kun ajattelin että lisään treenipäivinä palautusjuomaan 5-10g kreatiinia ja välipäivinä saman määrän vaikka veden kanssa?
Pakkauksessa mainitaan että toimii parhaiten hiilihydraattijuoman kanssa niin mihin sitä kannattaa välipäivinä sekoittaa vai käykö se vesi siihen tarkoitukseen?

Mä oon laittanu pelkästään palautusjuomaan 5g, en tehny mitään tankkausta. En myöskään ota kreaa välipäivinä (ymmärtääkseni kuormittaa maksaa?). Ei ainakaan näin oo tullu hirveetä nestepöhöä :) Muistaakseni sillon ku tankkausta mietin, joku viisas sanoi, että välipäivinä aamulla 5g veteen sekoitettuna.

Siinä säkissä jonka ostin, oli kyljessä sellainen mittalusikka mukana. Yhden mittalusikallisen otan ennen ja toisen jälkeen salilla käynnin. Tuo 2 grammaa on aika alimitoitettu suositus.

kreatiinin annostus: Tankkaus: 5-7vrk 2-4 ruokalusikallista päivässä jaettuna neljään annokseen

Ylläpito: 2-3 kuukauden ajan 1 ruokalusikallinen päivässä jaettuna 1-2 annokseen.

Kreatiinin käyttö voidaan aloittaa nk. tankkausvaiheella, jonka aikana nautitaan runsaasti kreatiinia ja nostetaan täten lihasten kreatiinipitoisuutta riittävän ylös. Jos kreatiinia ei tankata vaan nautitaan jatkuvasti pieni annos päivittäin, kestää riittävän kreatiinipitoisuuden saavuttaminen noin kuukauden. Saavutetun kreatiinin maksimipitoisuuden säilyttämiseen riittää huomattavasti tankkausvaihetta pienempi annos. Kreatiini kannattaa nauttia runsaan netemäärän kera ja suuret kofeiiniannokset saatavat heikentää kreatiinin imeytymistä.

siis toi on sit kreatiini Dekstroosi!!Elikkä pelkkää kreatiinia tulee nauttia: Tankkaa 4 x 5 g kreatiinia päivässä 5-7 vuorokauden ajan. Tämän jälkeen ylläpitoannos 2-3 kuukautta 2-5 g päivässä. Sitten on myös vaihtoehtoinen tapa: Käytä kreatiinia jatkuvasti 2-5 g päivässä, jolloin kreatiini saavuttaa maksimipitoisuutensa lihaksissa noin kuukaudessa.

Hei kreatiinin käyttäjät!!!Tuleeko kreatiinista mitään sivuvaikutuksia/oletteko havainneet ja saako alkoholia käyttää jos on menos kreatiini kuuri?Haluaa tietää!

Kauhanen sanoi:
Hei kreatiinin käyttäjät!!!Tuleeko kreatiinista mitään sivuvaikutuksia/oletteko havainneet ja saako alkoholia käyttää jos on menos kreatiini kuuri?Haluaa tietää!

No sivuvaikutuksina hieman paino nousee ja ehkä hieman jaksaa puristaa salilla muutaman toiston lisää ei muita vaikutuksia. Ja aika hyvän kokemuksen perusteella en ole havainnut mitään ongelmia alkoholinkaan kanssa. Tietenkään en ole viina drinkkiin lisännyt kreatiinia mutta samapäivänä nauttituna en ole muuta huomannut. Tai onkohan tuon kreatiinin takia krapula aina niin kova... :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom