Kreatiinista näppyjä

Onkos tällasta ilmennyt kreatiinin parissa, kun tuntuu että välillä tulee kumma "akne-hyökkäys", vaikka normaalisti en kovin näppyihoinen ole, tulee sellaisia ihonalaisia "palleroita" eli tukkeutuneita ihorauhasia, näitä ikävänlaisia finnejä, naamaan, selkään... niskaan, yhtäkkiä ilmenee jostain, ja jotekin on sellainen kutina että on jotain tekemistä aika "satunnaisen" kreatiinin käytön kanssa kun sitä välillä unohtuu säännöllisesti ottaa. Nyt olen muutaman päivän ottanut tuota säännöllisesti sen 5g päivässä ja nämä ilmaantuneet...

Tuohan sitoo nestettä, sitooko se sitä finneihinkin. :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Akne ei kreatiinin sivuvaikutuksiin pitäisi kuulua... Aknen lisääntyminen voisi johtua kohonneesta treeni-intensiteetistä ja sitä kautta nouseneista testotasoista. Kannattanee juoda vettä todella paljon ja huolehtia elimistön täydellisestä vitamiini ja hivenaine-saannista.

Mulle ei oo ainakaan tullut minkäänlaisia näppylöitä kreatiinista vaikka oon käyttänyt sitä jo vuosia ja monia eri merkkejä. Eiköhän ne näppylät johdu jostain muusta.

Juuh... sama vika rahikaisella. Selkä on kuin Clerasil-mainoksessa "ennen"-miehellä. Eikä ole mitään mielikuvitusta, sillä olen käyttänyt kretiinia moneen eri otteeseen vuosien aikana ja aina sama homma.

Originally posted by Pro-Pain
Mulle ei oo ainakaan tullut minkäänlaisia näppylöitä kreatiinista vaikka oon käyttänyt sitä jo vuosia ja monia eri merkkejä. Eiköhän ne näppylät johdu jostain muusta.

Niin joo jos sulle ei tuu niin tuskin sitten muillekkaan ?

Originally posted by Rock^
Akne ei kreatiinin sivuvaikutuksiin pitäisi kuulua... Aknen lisääntyminen voisi johtua kohonneesta treeni-intensiteetistä ja sitä kautta nouseneista testotasoista. Kannattanee juoda vettä todella paljon ja huolehtia elimistön täydellisestä vitamiini ja hivenaine-saannista.

Tuo on toinen tekijä, kun usein on sitten taas joku laukonut faktana ilmoille että treenit ei akneen vaikuta, vaan kun oman käsityksen mukaan kun treeni kunnolla iskee perille asti ja saa tasot koholleen runsaan ravinnon kanssa (joka kohottaa osaltaan myös) niin kyllä tuloksena on normaalia enemmän näppyjä.

Varsinaista aknea mulla ei ole, mutta jo pelkästään iän puolesta tuota näppyä tuppaa välillä jostain hyökkäämään. :rolleyes:

Jos tuo on totta, niin sehän on vaan mukavaa nähdä näppy naamassa, tietää treenin toimivan jossain suhteessa. ;)

öljyjen kanssa läträäminenhän parantaa ihon kunto.
Esim. kalamaksa öljy tabletit(omega 3) ja sitten oliiviöljyä ruokalusikkalla suuhun. Ja juo vettä tarpeeksi. Oisko E-vitamiini joka kuivattaa ihoa?
ehkä kannattais iltasella puhdistaa iho jollain alkoholi liuoksella, esim. acnex löytyy apteekista.

Loppu peliin kun ajattelee niin päivän aikaan tarttuu aika paljon likaa ihoon, pölyä, saasteita jne. kaikkea muuta paskaa.
Se takia kannattaa ennen nukkumaanmenoa puhdistaa iho, suihkun jälkeen.

Käytätkö kreatiinin kanssa jotain hiilihydraattia esim. dekstroosia=panimosokeri? sekin tietysti saattaa jollain vaikuttaa.

Rypsiöljyä tulee kauhottua 2-3RKL iltaisin, ja vettäkin juotua paljon. Mulla kun joskus noita näppyjä tulee, tuntuvat tulevan ennemmin kuivasta ihosta johtuen, kuin rasvaisesta, siitä syystä ihoa kuivattavat aknen hoitoaineet kuten 95E ja 98E eivät mulle sovellu... ;)

Iho toki iltasin tulee puhdistettua ja kosteusrasva on kova sana. (Hmm.. olikos tää nyt pakkotoisto vai barbie.com =)

En kreatiinin kanssa mitään ota, vettä lasiin ja kreatiinit sekaan -> kurkkuun. En kyllä taas tiedä, nyt on kreatiinia tullut otettua kohta viikon taas säännöllisesti ja näpyt häipyneet - jokin ensireaktio aina kun tauon jälkeen tuota ottaa...? Ken tietää.

Originally posted by turre101
Iho toki iltasin tulee puhdistettua ja kosteusrasva on kova sana. (Hmm.. olikos tää nyt pakkotoisto vai barbie.com =)

:thumbs:. Lisätään vielä, et useimmilla niitä näppyjä tulee aivan vääränlaisista ihon puhdistus ja hoito traditioista! Ja ne alkoholia sisältävät liuottimet usein vain pahentavat tilannetta, joten niihin ei kyllä kannata kovin suurin odotuksin koskea!..niistä se iho ärtyy, jos jostakin!

Joskun hommasin velipojalle kaupasta sitä yhtä suuvettä, joka käy näppyjen hoitoon myös...Ei niinku taas pysty nimeä muistamaan :rolleyes: ..Mut sellainen kirkas lasipullo, vihreässä pahvipakkauksessa. Sitä sit vanutyynylle, ja hellästi pyyhkii näppy-alueet, niin pitäisi auttaa ongelmaan. En kyllä muista mitä se vesi sisältää, mut nenän sillä sai auki aika mahtavasti jos oli tukossa! :D...(Pikkuvelu kun pyys isosiskoaan vielä puhdistamaankin ne kasvonsa kyseisellä vedellä :haart: ..niinku ei ihan itse siihen olisi pystynyt. Tai ehkä ei olisi tarpeeksi hellällä kosketuksella traditiota osannut suorittaa..Kasvojen iho kun ei ole ihan sama asia, kuin muun kropan iho!) :thumbs:

Originally posted by MissFlightattendant
:thumbs:. Lisätään vielä, et useimmilla niitä näppyjä tulee aivan vääränlaisista ihon puhdistus ja hoito traditioista! Ja ne alkoholia sisältävät liuottimet usein vain pahentavat tilannetta, joten niihin ei kyllä kannata kovin suurin odotuksin koskea!..niistä se iho ärtyy, jos jostakin!

Joskun hommasin velipojalle kaupasta sitä yhtä suuvettä, joka käy näppyjen hoitoon myös...Ei niinku taas pysty nimeä muistamaan :rolleyes: ..Mut sellainen kirkas lasipullo, vihreässä pahvipakkauksessa. Sitä sit vanutyynylle, ja hellästi pyyhkii näppy-alueet, niin pitäisi auttaa ongelmaan. En kyllä muista mitä se vesi sisältää, mut nenän sillä sai auki aika mahtavasti jos oli tukossa! :D...(Pikkuvelu kun pyys isosiskoaan vielä puhdistamaankin ne kasvonsa kyseisellä vedellä :haart: ..niinku ei ihan itse siihen olisi pystynyt. Tai ehkä ei olisi tarpeeksi hellällä kosketuksella traditiota osannut suorittaa..Kasvojen iho kun ei ole ihan sama asia, kuin muun kropan iho!) :thumbs:

Totta, oman ihotyypin tietäminen on kova sana:).

Originally posted by makew
öljyjen kanssa läträäminenhän parantaa ihon kunto.
Esim. kalamaksa öljy tabletit(omega 3) ja sitten oliiviöljyä ruokalusikkalla suuhun. Ja juo vettä tarpeeksi. Oisko E-vitamiini joka kuivattaa ihoa?
ehkä kannattais iltasella puhdistaa iho jollain alkoholi liuoksella, esim. acnex löytyy apteekista.

Loppu peliin kun ajattelee niin päivän aikaan tarttuu aika paljon likaa ihoon, pölyä, saasteita jne. kaikkea muuta paskaa.
Se takia kannattaa ennen nukkumaanmenoa puhdistaa iho, suihkun jälkeen.
:offtopic: Onko makevee suomi äidinkielesi? :itku:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom