Kreatiinistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Icedude
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
39
No niin, elikkäs tarkotus olis hommata kreatiinia, (luultavasti FASTin). Onko kyseisestä aineesta paljonki hyötyy, ku faijan kans oli pikkusen erimieliesyyksiä...ei kuulemma kannattais hommata näin nuorena, oon 17 v. mitäs mieltä ootte ja minkä ikäsinä alotitte kreatiinin käytön???

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse aloittelin tos krean käytön sun ikäsenä...eihän sitä vissiinkään suositella "nuorille", mutta en ole itellä mitään pahaa huomannut!

aivan sama mitä kreatiinia ostat,kunhan se vain on valmistettu saksalaisesta raaka-aineesta! sillä nuo kiinalaiset yms. jauhot ovat paskoja ja epäpuhtaita! (kuten palstalla on ennenkin jo mainittu)...Fast on ihan ok! tehohan on ihan huomattavissa! muutamia painokiloja voi tulla käytöllä ja mulla ainakin treenissä huomaa vaikutuksen! päätöshän loppuenlopuksi on sinun omasi!

Mä alotin hiukan nuorempana (kuten icedude varmaan tietää).... Ei oo ollu mitään haittaa... Pelkkää plussaa vaan... Paino/painot nousi ja silleen... Antaa kivasti puhtia....

Ei tolla kreatiinin käytön alottamisiällä oo munsta paskaakaan väliä ite alotin kuustoistasena (ja nyt oonkin jo niin vanha et huhhuh:p tai sitten en). Eikä mitään haittaa oo ollu, pelkkää plussaa vaan!

Ja toi just on tärkeet ettei se oo mitää kinkeläist pulverii, ei tiä mitä löytyy joukost. Saksalainen CreaPure on tosi jees!

Haitoista:

Mulla toi Wrangen kreatiini aiheutti ihan järkyttävät ilmavaivat. Nyt se makaa kaapin pohjalla..

Tällaisena rimpulana en ole huomannut kreatiinista mitään hyötyä (päinvastoin, kreatiinia kun kokeilin taas pitkästä aikaa, loppui kolme seuraavaa treeniä kesken kun tuli niin helvetillisen paha olo).. ilmeisesti siitä kuitenkin on hyötyä kun sitä niin paljon syödään?

Originally posted by fish
Tällaisena rimpulana en ole huomannut kreatiinista mitään hyötyä (päinvastoin, kreatiinia kun kokeilin taas pitkästä aikaa, loppui kolme seuraavaa treeniä kesken kun tuli niin helvetillisen paha olo).. ilmeisesti siitä kuitenkin on hyötyä kun sitä niin paljon syödään?

tuo oli taas niitä "enemmistö on aina oikeassa" juttuja...elikkä ei enemmistökään välttämättä oikeassa ole, mutta sen mukaan mennään ja enemmistö ratkaisee (siis esim. jossain äänestyksissä)! jokainen voi kokeilla, olla kokeilematta, käyttää tai olla käyttämättä! mutta tuskin sitä suurin osa voimailioista ihan turhaan mussuttaisi...:rolleyes:

Mikä kreatiinin vaikutus on edes ?

Onko paha yhdistelmä, jos vetäis preteiinia ja kreatiinia ?
Ja kummatkin vaa punttisuoritusten jälkeen ?
Paljon kreatiinia? (niinku esim. protskua 2g / kilo)

Originally posted by ihmemias

Hyvähän se kreatiini on vetää palautumisjuomassa proteiinin ja hiilareiden kanssa, itse laitan about 3g kreatiinia mukaan palautumisjuomaan.. taukopäivinä otan kreatiinin aamuisin

Tankkausvaihe on sitten tietysti erikseen.. kyllä niissä purkeissa on ohjeet miten sitä käytetään

LIsäinfoa voit katsoa vaikka tuolta pakkiksen kaupan krea-osiosta

Originally posted by mr. perfect
Hyvähän se kreatiini on vetää palautumisjuomassa proteiinin ja hiilareiden kanssa, itse laitan about 3g kreatiinia mukaan palautumisjuomaan

Kolme grammaa? Ite otan n.10 grammaa. Paino on tällä hetkellä n.85kg. suomessa on nuo ohjeet vähän huonot. kreatiini sai tulla myyntiin sillä ehdolla että ohjeessa lukee (muistaakseni) 2g. en tiä mitä ne nykyään sanoo, en oo ohjeita lueskellu. amerikassa niissä oli annossuositus painon mukaan. minimi oli kuiteski 5g ja siitä sitte painon mukaan ylöspäin. samahan tuota on ottaa ku se on nykyään niin halpaa ;)

Originally posted by dumbell

Kolme grammaa? Ite otan n.10 grammaa. Paino on tällä hetkellä n.85kg. suomessa on nuo ohjeet vähän huonot. kreatiini sai tulla myyntiin sillä ehdolla että ohjeessa lukee (muistaakseni) 2g. en tiä mitä ne nykyään sanoo, en oo ohjeita lueskellu. amerikassa niissä oli annossuositus painon mukaan. minimi oli kuiteski 5g ja siitä sitte painon mukaan ylöspäin. samahan tuota on ottaa ku se on nykyään niin halpaa ;)

Juu, kyllä minäkin muutaman kuukauden otin kreatiinia noin 10 grammaa aina treenin jälkeen, mutta en huomannut siinä mitään eroa tuohon 3 grammaan (no, jos ollaan tarkkoja niin sanotaan 3-5, en minä sitä kuitenkaan millään vaa'alla punnitse :) ).
Kai tuokin on jossain määrin yksilöllistä: toinen tarvitsee suuremman annoksen kuin joku muu...

Re: Re: Re: Re: Kreatiinistä

Originally posted by Mike
Niin, taitaa kilo Evolutionia olla 80 senttiä kalliimpi kuin kilo Fastia.

Saanko kysyä, katsoitko edes tuota laittamaani linkkiä?

Katsoin linkin ja eihän tuo evolutionin kreatiini hirveän kallista ole mutta jos ei jotain konkreettisia perusteita löydy niin itse ostan seuraavalla kerralla wrangen kreatiinia jonka hinnan varmaan itsekkin tiedät (3+1).

Paljon tuosta kreatiinista lukeneena on kuitenkin aina jäänyt epäselväksi:Pidetäänkö niitä taukoja vai ei?Tästä kun kahta koulukuntaa näyttäisi löytyvän.Taukoja olen aina itse pitänyt(6-viikkoa on ja 4-viikkoa off)ja mietinkin aina saisinko lisähyötyä jatkuvalla käytöllä?

Originally posted by ihmemias

Proteiinia tarvitset tod. näk. enemmänkin jos et sitten päivisin syö todella paljon proteiinipitoista ruokaa. Olis hyvä myös syödä proteiinia ennen reeniä, ettei niitä aminohappoja tarvitse elimistön nyppiä lihasta. Itse vedän kreatiinit niin että tankkausvkolla 20g/pvä, ja ylläpitokautena lepopäivinä 5g aamulla sekä 5g illalla, ja treenipäivinä 5g ennen reeniä ja 10g treenin jälkeen. Osa varmaankin treenin jälkeen otettavasta kreasta menee hukkaan, mut toi sitraatti ny onki niin pahaa et siitä mä haluanki eroon ;D

-- Juffe

Mä oon kans niin ihmeellinen, että kreatiinista ei oo mulle edes promillen vertaa hyötyä. Paitsi että nestettä kerää n. kilon verran. Voimatasoissa tai sarjakestävyydessä ei ole mitään eroa. Oon ottanu n. 10 g päivässä. Kolme purkkia menny parin vuoden aikana, enkä yhtäkään enää osta. Täällä jossain oli juttua että joillakin elimistön kreatiinitaso on luonnostaan sen verran korkealla että ylimääräisestä kreatiinista ei ole juurikaan hyötyä. Tai sitten kreatiinin toimivuus perustuu lumevaikutukseen. Mulla ei edes siihen.

Suositut

Back
Ylös Bottom