Kreatiinistä vielä...

Ikä
35
Elikkä alotin kreatiinin käytön eilen, ja jäi vähän epäselväks tuo annostus ohje:

Tankkaus: 5-7 vrk 4 x 5 g kreatiinia / vrk

Ylläpito: 2 - 3 kk tankkauksen jälkeen 5-- 10 g kreatiinia / vrk

Eli kysymys kuuluukin tämmöisellä tavalla:

Käytetäänkö kreatiinia vielä sen ensimmäisen viikon jälkeen, vai pidetäänkö taukoa kunnes 2 - 3 kk on kulunut?
Kun lukee että 5-7 vrk käytetään, mutta entäs sen jälkeen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikö siinä melkoisen selvästi sanota, että tankkausvaihe kestää 5-7vrk jolloin niellään 4x5g kreatiinia/vrk, jonka jälkeen siirrytään sitten ylläpitovaiheeseen, JONKA KESTO ON 2-3KK. Silloin syödään 5-10g kreatiinia/vrk. Ei siis 2-3kk taukoa ja sitten vasta syömään, vaan suoraan tankkauksen jälkeen.

Jäikö jotain epäselväksi?

Tankkaus vaihe 5-7vrk+sen jälkeen ylläpitoa noin 1kk ja sitten noin 2kk tauko ja uudestaan(itse otan noin 2kertaa vuodessa kre "kuurin" eli tämä ei päde omalla kohdallani siis toi 2kk tauko).Jotkut käyttää pidempäänkin(2kk ylläpito), mutta ite teen näin.

Ai niin, unohdin sanoa, että ei tuo ole ainoa tapa syödä kreatiinia. Neutraali kertoikin jo toisenlaisen tavan. Minä vain selvensin nuo alunperin annetut ohjeet.

Tämmönen on kans hyvä: viikko1. 5g/vrk, viikko2. 10g/vrk, viikko3 20g/vrk, viikko4 10g/vrk, viikko5. 5g/vrk, viikko6. tauko, viikko7. koko homma alusta.

tikkuniska sanoi:
Tämmönen on kans hyvä: viikko1. 5g/vrk, viikko2. 10g/vrk, viikko3 20g/vrk, viikko4 10g/vrk, viikko5. 5g/vrk, viikko6. tauko, viikko7. koko homma alusta.

Eikö toi 20g vuorokaudessa oo jo vähän turhan paljon? Tarkoitan vaan että pystyykö elimistö ottaan noin paljon vastaan kreaa?

twinlab sanoi:
Eikö toi 20g vuorokaudessa oo jo vähän turhan paljon? Tarkoitan vaan että pystyykö elimistö ottaan noin paljon vastaan kreaa?

Tarkoitan että otan 4 teelusikallista päivässä, sama annostus mikä tuossa aiemmin mainitussa tavassa tankkausvaiheessa on.

Zealot sanoi:
Eikö siinä melkoisen selvästi sanota, että tankkausvaihe kestää 5-7vrk jolloin niellään 4x5g kreatiinia/vrk, jonka jälkeen siirrytään sitten ylläpitovaiheeseen, JONKA KESTO ON 2-3KK. Silloin syödään 5-10g kreatiinia/vrk. Ei siis 2-3kk taukoa ja sitten vasta syömään, vaan suoraan tankkauksen jälkeen.

Jäikö jotain epäselväksi?

Nyt on selvä juttu! :)

Tuossa ohjeessa vaan luki vähän epäselvästi että ylläpito aloitettaisiin vasta 2-3 kk päästä tankkauksesta. Mutta nyt on selvä.

twinlab sanoi:

Ainakin kun itse vedin 4x5g kreaa 5 päivää niin imin vettä kuin sieni enkä juurikaan käynyt kusella joten eiköhän tuo ihan hyvin pakkaannu tuonne lihoihin.

höh

Oon vetäny kreaa joka treenipäivä ainaki puol vuotta putkeen. Teho on ollu mielestäni hiton hyvä! Ruokalusikallinen päivässä menee. Ei mitään sivareita. Patti kasvaa ja puntti nousee. En tiijä olisko tuo taukoilu ollenkaan välttämätöntä. En myöskään tiijä potkiiko krea yhtään paremmin ilman taukoja, mutta mulle ei ainakaan haittaa ole ollut.

Heikki

Onko tuolla kreatiinin ottamisella välipäivinä mitään väliä mihin aikaan sen ottaa, elikkäs voipiko napata sen vaikka aamupalalla rahkasetissä? Treenipäivinä se tuleekin sitten palautusjuoman mukana..

Voikos tätä kreatiinia käyttää niin että tekee tuon normaalin viikon tankkauksen mutta sen jälkeen ottaa 6 ylläpitoviikon ajan 1tl päivässä ja sitten 2viikon tauko ja 6viikkoo ylläpitoo 2viikkoo taukoo..jne

Nimenomaan hyvä, ettei ole tehty uutta ketjua.

Kysymys: onko kreatiinista mitään hyötyä käytettynä niin, että syö sitä vain treenipäivinä? Miten ajoitettuna se silloin kannattaisi ottaa? Jatkuva syöminen kerryttää nestettä ja turvottaa naamaa liikaa itselläni.

Jos meinaat ottaa kaiken hyödyn siitä niin et voi välttyä nesteen kerääntymiseltä ja naaman turpoomiselta. Jos otat vain treenipäivinä, niin kreatasot kehossa kohoo joka tapauksessa ennen pitkää maksimiin eli neste kertyy ja naama turpoo.

Jos käytät, niin käytä kunnolla tai älä ollenkaan. Varsin yksinkertasta.

Mä en ees oo tienny mistää tankkaus/ylläpitö vaiheesta oon vaan kun kreatiiniä ottanut nii ennen treeniä 5g ja treenin jälkee 5g välipäivinä en oo useinkaa käyttäny.

Vaikuttaako paremmin jos vetää tyylii tankkaus ja sit vasta ylläpitoa niinku tuolla ylempänä jotku kirjoittivat?

Se lataus/tankkausjakso ei ole tarpeellinen; perinteistä Bro Sciencea. Se kannattaa tehdä vain josko on 'kaikki mulle heti nyt' -luonteeltaan. Eli aivan saman vaikutuksen kreatiinista saa ilman tankkausjaksoakin, vain hieman hitaammin. Käytön aikana kylläkin on suositeltavaa käyttää sitä myös ei-treenipäivinä.

Ei siinä oo kyllä yhtään mitään BroSciencea. Täysin väärä termi. Kreatiinia voi yksinkertasesti tankata kahdella eri tavalla: hitaasti tai nopeasti. Kumpikaan ei ole väärä tapa.

Suositut

Back
Ylös Bottom