Kreatiinisitraatin käyttö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Thoth
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jeps. Eli aiemmin olen tyytynyt tuossa palautusjuomassa ihan vaan riittäviin proteiineihin ja hiilareihin ja nyt sitten ajattelin laittaa sekaan tuota kreatiinisitraattia. Ja tietysti tankkailla sitä muutenkin. Eli luin jostain että mm. imeytyisi paremmin ei kerää nestettä samalla tavalla ja lisäksi että ei tarvitsisi erillistä tankkausjaksoa, jotta kreatiinitasot pompsahtais kohdilleen :D ja vielä lisäksi että sitä ei tartteis ottaa niin paljon juuri edellä mainitun vuoksi. Onko ihan bullshittiä, eli olenko taas myyntimiesten kauniiden puheiden uhri? Ajattelin kyllä ottaa sen n.3-5g/päivä, mut tarvitsenko tankkausta ettei tarvitse kuukausia odotella? Kai se 0.03g/kg kreatiiniä toimii tässä hifistely kreatiinisitraatissakin? Ja vielä tämäkin askarruttaa, eli viekö muutama kupillinen kaffetta tosiaan kreatiinin tehon?

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
En oo koskaan tohon sitraattiin tutustunut, että ihan koko kysymykseesi en osaa vastata, mutta tosta tankkauksesta senverran, että ihan tavallista kreatiinimonohydraattia olen itse käyttänyt jo pidemmän aikaa enkä oo huomannu siitä tankkaamisesta mitään vastaavaa hyötyä, kyllä niillä 5 gramman päiväannoksilla ihan samat tehot saa mitä sillä että tankkaa, ehkä vie 1-2 viikkoo pidempään mutta mitä siitä. on aika lyhyt aika kuitenkin ja mitään ihmeempiä taukojakaan en ole pitänyt. Teen 4-jakoista treeniä ja 8 päivän kierrolla, kreat otan aina treenipäivinä ja noina lepo/aeroobisten välipäivinä aina silloin kun muistaa ja hyvin on toiminut. Taukoa on hyvä pitää jotta huomaa tehoaako se krea miten, mutta muuten en kyllä ymmärrä mitä hyötyä siitä ois...

Ja väitetään että kofeiini estää kreatiinia imeytymästä tjsp, en tiedä tarkemmin paljonko sillä loppupeleissä on merkitystä, mutta olen koittanut napata ne kreat niin ettei sitä kofeiiniannosta tule muutamaa tuntia ennen tai jälkeen, eli mun tapauksessa järkevin aika on aamulla kun en juo kahvia enkä teetä. Treeniä ennen tulee otettua pari kofeiinitablettia ja tästä syystä en ota sitä palautusjuomassa minkä moni tekee. Joskus taas tulee jaettua niin että ottaa puolet annoksesta aamulla ja toisen puolen taas illalla...en tiedä onko turhaa hifistelyä mutta näin se on melkolailla vaivatta toiminut...

Itse olen käyttänyt joulukuun alusta asti kreatiinisitraatia ja vaikutukset ovat selkeät. En pitänyt mitään tankkaus jaksoa vaan samaa määrää olen syönnyt tasaisesti ja aion jatkaa tammikuun loppuun asti. Tuloksissa ja varsinkin palautumisessa on selkää hyötyä.
Miten kauan kreatiini viellä potkii kun sen käytön lopettaa ei kai se siltä seisomalta sen hyödyt lopu kun viimeisen annoksen ottaa.
Jos helmikuun pitäisi taukoa kreatiinista ja sitten ottaisi maalis-huhtikuun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom