Kreatiinin seasta löytyi dopingia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hupa
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Oheinen juttu aamun Turun Sanomissa:

Yleisradion Urheiluruudun mukaan suomalaisten luontaistuotekauppojen hyllyillä on myynnissä kreatiinivalmisteita, joita käyttävä urheilija voi kärähtää dopingtestissä.

Suomen Antidopingtoimikunnan tekemän pistokokeen perusteella paljastui, että kolme kesällä 2003 kerätystä 21 näyte-erästä sisälsi testosteronin ja nandrolonin esiasteita. Kaikki kolme näytettä olivat peräisin kuopiolaisen SF-proteinin valmistamasta Kreatiini puryvax -tuotteesta.

Urheilussa kiellettyjä aineita sisältäneitä valmisteita annettiin kuudelle vapaaehtoiselle, minkä jälkeen heidän virtsanäytteensä tutkittiin. Suurin osa näytteistä sisälsi nandrolonin aineenvaihduntatuotetta norandrosteronia yli urheilussa sallitun rajan.

ADT kehottaa urheilijoitpyytämään ravintolisien ja urheiluvalmisteiden myyjältä tai maahantuojalta aina todistuksen valmisteen puhtaudesta kirjallisena.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jep, mutta roinafoorumille pääsevät ainoastaan VIP:it. Eli IMHO tätä ei kannata lukita/deletoida, kun asia ei-vippejä voi hyvinkin kiinnostaa, eikä kaikki vipitkään lue roinafoorumia. Aika moni roinaamaton kilpaurheilija joka tapauksessa käyttää kreatiiniä.

Creapuren mainokset, että heidän kreatiininsä ei sisällä mitään ylimääräistä roskaa on tosiaankin totta :)

Roinalle on ainkin ennen päässyt kaikki REKISTERÖITYNEET, eli ei ainakaan ennen oo tarvinnu vippi olla, eikai tähän muutosta ole ees tullut...vai onko??

Joo kyllä sinne roinafoorumille vielä pääsee. Nyt sitä saa taas kuunnella kun asiantuntijat valistaa mua "mömmöjen" todellisista vaikutuksista. :kippis1:

timba79 sanoi:
Roinalle on ainkin ennen päässyt kaikki REKISTERÖITYNEET, eli ei ainakaan ennen oo tarvinnu vippi olla, eikai tähän muutosta ole ees tullut...vai onko??

Olet ihan oikeassa. Aina sitä uutta oppii :)

Se vain hämäsi, kun oli "Vipit ja rekisteröityneet" -otsikon alla se, mutta olihan siellä tosiaan pelkkä "Vaatii rekisteröitymisen." -teksti.

Kuitenkin, ei kai kukaan pelkän kreatiinin käyttäjä sitä palstaa kovin lueskele (en ainakaan minä).

Juhan sanoi:
Olet ihan oikeassa. Aina sitä uutta oppii :)

Se vain hämäsi, kun oli "Vipit ja rekisteröityneet" -otsikon alla se, mutta olihan siellä tosiaan pelkkä "Vaatii rekisteröitymisen." -teksti.

Kuitenkin, ei kai kukaan pelkän kreatiinin käyttäjä sitä palstaa kovin lueskele (en ainakaan minä).

Minä luen enkä käytä muuta ku kreatiinia ja maltoa. :thumbs:

Nyt viimeistään helvetti riistäytyy valloilleen kotona, kun kuulevat porukat minun syövän doping-aineita.

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom