Kreatiinin & palautusjuoman käytöstä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Liekki
  • Aloitettu Aloitettu
Heipä hei.

Ostin kreatiinia ja palautusjuomaa (Muscle+), jossa 100 grammassa on 5 grammaa kreatiinia. Pähkäilen nyt sitä kun kreatiinia ylläpidetään tankkauksen jälkeen 5g/vrk niin onko järkeä ottaa tuota pelkkää kreatiinia, jos saan saman määrän palautusjuomasta? Tosin se kreatiinin saa vasta treenien jälkeen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Liekki sanoi:
onko järkeä ottaa tuota pelkkää kreatiinia, jos saan saman määrän palautusjuomasta?

Tervetuloa palstalle!

Ei tietenkään ole, ylläpitoon riittää tuo 5g ja jopa vähemmänkin päivittäin vallan mainiosti.

Muutenkin useimmat nauttivat ylimääriä kreatiinia. Siitäpä hyvää matskua luettavissa (poikkeuksellisesti) t-magista, erityisesti siis tuo "An Orgy of Excess". Suosittelen.

http://www.t-mag.com/nation_articles/295naked2.html

No huonolla englannilla en kaikkea ymmärtänyt ja jos vaan joku pystyis tiivistelmän asiasta heittämään niin olisin tyytyväinen.
Mutta tuossahan taisi olla esim. vihjaisu että se Swole jota esim. Riq käyttää niin ei olisikaan niin hyvää..?

no siis otatko muka palautusjuomaa 100g kerralla/päivässä?
oon käsittäny että niitä otetaan joku 2x 20-30g päivässä? vai mitääää... tietty jos toi on semmonen 7kg törppö ni kai sitä sitte otetaan :D

Pforce sanoi:
no siis otatko muka palautusjuomaa 100g kerralla/päivässä?
oon käsittäny että niitä otetaan joku 2x 20-30g päivässä? vai mitääää... tietty jos toi on semmonen 7kg törppö ni kai sitä sitte otetaan :D

Toki sitä otetaan vain kerran treenin päätteeksi. Erikseen on sitten 2-vaiheinen palautuminen, missä protsku ja hiilarit otetaan eri aikaan.

Yleensä tavallista valmista palautumisjuomaa on otettava se 100g, että saisi tarpeeksi proteiinia.

Itse en suosi valmiita juomia, koska olen huomannut etten tarvitse niinpaljoa hiilareita palautumisessa. Sekoitan yleensä laadukasta heraa ja maltoa tai sitten Imediate actionia 34g ja 30 min päästä maltoa/limpparia/karkkia.

Kiitoksia vastauksista ja mielenkiintoisesta linkistä.
Ostin palautusjuomaksi, jonka hiilari ja protsku suhde on 1:1. Ei näillä pavunvarsilla jaksanut kantaa kaupasta triljoonaa jauhesäkkiä autolle ja se jauhojen sekottelu saa mut kotona näyttämään kemistiltä ;) No ei, tulee varmaan ensi ostoksilla ostettua erikseen nuo palautusjuoman osat.

Mites on muuten, kun aloitin kreatiinin käytön ja otin siis 3 viikkoa kreatiinia (ensimmäine viikko tankkausta 20gr/päivä), sitten pidin 3 viikon tauon ja taas olis aika ruveta ottaa pikku kuuri. Niin pitääkö taas ottaa viikon tankkausjakso vai ihan vaan 5-10gr päivä eli normaalii settii?

Hiukan ehkä off topic, mutta aloin tässä pitkästä aikaa taas ottamaan kreatiinia - ja ilman mitään tankkausvaihetta. Noin reilun viikon päästä oli selvästi havaittavissa kreatiinin hyvät puolet (olen niitä onnekkaita jotka saavat kreatiinista kaiken hyödyllisen irti). Tämä siis tollasella 4-5g päiväannoksella. Ja mikä parasta, en ole huomannut lisääntyvää virtsaamisen tarvetta ollenkaan - ja tämä on meikäläistä aina ennen haitannut todella rankasti tankkausvaiheessa kun muutenkin omistan sitruunan kokoisen virtsarakon...

Randy Couture:

Mä oon huomannut ihan saman, pari taukoa olen pitänyt kreassa tässä vuoden aikana, nyt ollaankin jo menty pidemmän aikaa ilman mitään taukoja ja päivässä otettu se reilut grammaa, mutta vain punttipäivinä eli joka toinen päivä...tankkaammisesta en saanut mitään muuta kun ton kusetuksen ja mahan kipeeks...

Suositut

Back
Ylös Bottom