Kreatiini?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Archer
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
31
Eli nyt on sellainen homma että,sisältääkö kreatiini proteiinia?
Minuahan ei proteiinia suositeltu ollenkaan syömään Kotkan sairaalassa koska olen diabeetikko.
Joten sisältääkö erilaiset kreatiinivalmisteet proteiinia?
Lähinnä ajattelin tuota TTT treeniä varten eli siis jos testaisi sitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei sisällä, jotkut latausjuomat sisältävät myös aminohappoja kylläkin.

Sinulle ei suositeltu lainkaan proteiinia ?! :eek: Ymmärsitkö ihan oikein? Kuinkas ajattelit saada kehitystä treeneissä tai pysyä ylipäätään hengissä ?

EDIT: ilmeisesti tarkoitit kuitenkin, ettei sinulle suositeltu suuria määriä proteiinia lisäravinteista.

Minuahan ei proteiinia suositeltu ollenkaan syömään Kotkan sairaalassa koska olen diabeetikko.

Kuulostaa vähintäänkin oudolta. Tarkasta nyt vielä ne neuvot jota sairaalasta annettiin.

P.S. Proteiiniä on melkein jokaisessa safkassa jota päivittäin vedät.

Eks diabeetikoilla ole ongelmia lähinnä hiilihydraattien kanssa? Siis nuo verensokerin isommat vaihtelut tuottaa niitä ongelmia? Proteiinien välttelystä en o kuullukkaan. Ja ei käsittääkseni diabeetikot hiilihydraattejakaan voi täysin vältellä vaan niitä varten sitten pistellään piikkiä kun insuliinia tarvitaan.

Eli yhdyn Sumun kanssa tuohon, että tarkista mitä on sanottu uudestaan. Todettakoon kuitenkin, että en ole itse diabeetikko ja lähipiirissä ei yhtään ole, joten ihan tarkkaa tietoa minulla aiheesta ei ole.

Mä oon aina käsittäny et nimenomaan diabeetikon pitäs valkuaista kuitenkin jonkin verran syödä, koska eikö kuitenkin tasota insuliinin tuotantoo tms.? tietysti varmaan sairaalassa on ajateltu diabeetikon munuaisia varmaan tolla proteiinirajotuksella mutta sekin eikö yleensä ole noin luokkaa 1g/painokilo? Ja ilmeisesti ne rajotukset tuvee vasta sit jos/kun munuaiset alkaa reistaamaan diabeetikolla.

Jep ja siis proteiinia en saa ottaa enempää kuin saan sitä ruuasta,sillä silloin minun munuaiseni saatavat mennä paskaksi kun jotakin ainetta tulee läpi jostakin.

Tuota en tiennykään, aina oppii uutta. Kreatiini purnukkaa en löytäny enää, kun edellinen loppu pari kuukautta sitten. Mut ufs sivuilta ufs kreatiinin tiedot:

Ravintosisältö per 100 g:

0 kJ / 0 kcal energiaa
0 g hiilihydraatteja
0 g proteiinia
0 g rasvaa
Yksi annos (5 g) sisältää:

5 g kreatiinimonohydraattia (Creapure®)

Eli se on kreatiinia eikä sisällä proteiinia, hiilareita tai rasvaa. Näin ainakin tuossa sanotaan :)

Taisit tossa myös kysellä treeni-osiossa TTT-hauis treenistä ja uskoisin, että sinun ei nyt 13-vuotiaana tarvitse eikä kannata hommata sitä kreatiiniä. Ota asiosta (reeni, lepo, palautus ja ruokailu) kunnolla selvää ja pistä ne kondikseen ja kun se on hanskassa ni sitten sitä kreatiinia.

En tiedä muistanko väärin mutta eikö se kreatiini tietyistä aminohapoista muodostunut,ja siten se olisi proteiinia?Eipä sillä määrällä tietysti väliä olisi jos 5g päivässä ottaisi.Mutta ei noin nuorena kylläkään..Archerille malttia sairauden kanssa,terveet ruokavaliot ja elämäntavat!Hyviä treenejä!Voi olla et muistan ton krea homman iha päin honkia..

En tiedä muistanko väärin mutta eikö se kreatiini tietyistä aminohapoista muodostunut,ja siten se olisi proteiinia?Eipä sillä määrällä tietysti väliä olisi jos 5g päivässä ottaisi.Mutta ei noin nuorena kylläkään..Archerille malttia sairauden kanssa,terveet ruokavaliot ja elämäntavat!Hyviä treenejä!Voi olla et muistan ton krea homman iha päin honkia..

Entsyymitkin on proteiinia, mutta ei niillä lihasta kasvateta. Vaikka kreatiinikin olisi jotain proteiinia, ei se tarkoita sitä, että se kasvattaisi lihasta.

Entsyymitkin on proteiinia, mutta ei niillä lihasta kasvateta. Vaikka kreatiinikin olisi jotain proteiinia, ei se tarkoita sitä, että se kasvattaisi lihasta.

Kreatiini on aminohappoa. Ja aminohapothan juuri menevät lihaksen rakennusaineeksi. Mutta eipä krealla lihasta hirveämmin kasvateta :(

Kreatiini on aminohappoa. Ja aminohapothan juuri menevät lihaksen rakennusaineeksi. Mutta eipä krealla lihasta hirveämmin kasvateta :(

ei kaikki aminohapot mene lihaksiin, niistä valmistetaan vaikka mitä. Tosta kreatiinista tietenkin koitetaan saada kreatiinifosfaattivarastot täytettyä ---> lisää vääntöä treeniin. Ei se kreatiini mene lihaksen rakennukseen...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom