Kreatiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja "Iso"-j
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla jäi ylläpitovaiheessa 2 päivää väliin etten ottanut kreaa ollenkaan, sattuneesta syystä... Pitääkö minun nyt aloittaa uudestaan tankkaus alusta? Oli toinen ylläpitoviikko menossa.

Nim. "syödäkö vai eikö syödä?" :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei tarvi alottaa tankkausta.Kahdella päivällä ei varmaan ole mitään vaikutusta ylläpitovaiheessa. Syöt vaan normaalisti kreaa niin kuin ennenkin.

onko nuo tankkaus sun muut vaiheet tarpeellisia krean kanssa?
ajattelin jos ottaisi vain tee lusikallisen palkkarii?

Kreaa vedetään ihan summittaisesti sen verran ettei mene maha sekaisin. Päivä sinne tai tänne ei haittaa. Useimmat potarit vetää kreaa jatkuvalla syötöllä, ei sillä mitään kiertoja kannata alkaa syklittämään.

Mupa sanoi:
onko nuo tankkaus sun muut vaiheet tarpeellisia krean kanssa?
ajattelin jos ottaisi vain tee lusikallisen palkkarii?

Tästä on arvuuteltu aika paljon. Ite laitan joka palkkariin n. 10g kreaa, ja pyrin ottamaan sitä jossain määrin myös välipäivinä, 5-10g/päivä. En siis itse mitenkään jaksottele krean käyttöä, mutta tapoja on monia.

Jotku tankkaa, toiset taas ei. Esim. HT-R:n palautusjuomassa on kreat valmiina, eli siinä tulee sitten otettua joka päivä kreaa kohtuu määrä.

keijo s sanoi:
Kreaa vedetään ihan summittaisesti sen verran ettei mene maha sekaisin. Päivä sinne tai tänne ei haittaa. Useimmat potarit vetää kreaa jatkuvalla syötöllä, ei sillä mitään kiertoja kannata alkaa syklittämään.

milä tavalla summittaisesti vetelet sitä?ite kun juuri loppu kreat ja mietin et pitäiskö pysyä kokonaan irti koko aineesta kun pakki oli ja on vieläkin ihan sekaisin tost.Viime päivät otin vaan ennen ja jälkeen reenien mutta eipä näyttäny tepsivän. :(

keijo s sanoi:

Samaa mieltä. Palkkarissa mulla menee kreat, eli joka toinen päivä suurinpiirtein. Jos tulee useamman päivän tauko, niin nappaan kreaa vaikka iltarahkaan...jos satun muistamaan. Eli päivä sinne tai tänne ei todellakaan haittaa.

Timba79 sanoi:
Samaa mieltä. Palkkarissa mulla menee kreat, eli joka toinen päivä suurinpiirtein. Jos tulee useamman päivän tauko, niin nappaan kreaa vaikka iltarahkaan...jos satun muistamaan. Eli päivä sinne tai tänne ei todellakaan haittaa.

Itse en ole huomannut kreaa käyttäessä mitään vaikutusta. on varmaan johtunut siitä, että kaloreitakaan ei ole saatu tarpeeksi. pitäis varmaan nyt ottaa uudestaan krea mukaan palkkariin ja katsoa josko nyt potkisi kun tulee syötyäkin enemmän.

training_day sanoi:
Itse en ole huomannut kreaa käyttäessä mitään vaikutusta. on varmaan johtunut siitä, että kaloreitakaan ei ole saatu tarpeeksi. pitäis varmaan nyt ottaa uudestaan krea mukaan palkkariin ja katsoa josko nyt potkisi kun tulee syötyäkin enemmän.

Ihmisten yksilöllisyys tulee tässäkin esiin, toisilla kreatiini ei vaikuta ja toisilla se taas tuo "huomattavasti lisää potkua treeniin".

Tuli tässä kreatiinista mieleen, että miten sitä yleensä "nautitaan"? Tietysti palkkariin voi vetää, mutta esim. tankkausjaksolla kun olisi tarkoitus vedellä neljää satsia päivään, niin otatteko esim. leivän/hedelmän ensiksi ja sitten vasta krean? Kysymys siis siitä insuliinista..

No, tulipahan kysyttyä.. :david:

Dextroosin kanssa sen pitäs imeytyä. Enpä ole enää jaksanut hifistellä. Otan palkkarissa reilun lusikallisen kreaa ilman tankkauksia.

Olen kuullut että jotkut ovat huomanneet eroja merkkien välillä. Siis että yhdellä ei mitään vaikutusta kun taas toinen potkii hyvin. Itsellä ei ainakaan Wrangen krealla ollut vaikutusta ainakaan lihaksen nesteytykseen. Voimatasojen kasvusta en tiedä, kun en lähellä maksimia treenaa.

Itse tuota fastia puoli vuotta sitten aloin hamstraamaan. Lopetin sitten kun en huomannut merkitystä mitenkään. Kaikilla se ei vaan potki, mutta kaverilla oli kovin samanlaisia tuntemuksia. Täytynee koitella vaikka sitten jotain toista merkkiä kun tässä kerkeilee. Ei se talous pariin hutiostokseen kaadu kuiteskaan.

astro sanoi:
Olen kuullut että jotkut ovat huomanneet eroja merkkien välillä. Siis että yhdellä ei mitään vaikutusta kun taas toinen potkii hyvin. Itsellä ei ainakaan Wrangen krealla ollut vaikutusta ainakaan lihaksen nesteytykseen. Voimatasojen kasvusta en tiedä, kun en lähellä maksimia treenaa.

Kreatiinilla ei ole mitään positiivia lihaksen nesteytysvaikutuksia. Turvotuksen saa kätevästi esim. ryyppäämälläkin.

Ohut,
Onko sulla heittää jotain hyvää lähdettä tiedollesi. Kreatiinia kuitenkin tutkittu aika paljon. Itse löysin ainakin seuraavat:

"Moreover, some research suggests that increased cellular hydration and/or increased PCr may stimulate protein synthesis or decrease protein degradation, possibly increasing FFM (Clark 1997; Ingwall 1976; Volek and Kraemer 1996; Volek et al. 1997a, 1997b)."

http://www.humankinetics.com/products/showexcerpt.cfm?excerpt_id=2890
<hr>
"No additional anabolic effect was observed after creatine supplementation"

http://ajpendo.physiology.org/cgi/content/full/285/5/E1089
<hr>
"in comparison to controls, creatine supplementation (6 g/day x 12 weeks)
during resistance training (6–8 repetitions at 85–90%; 3xweeks) significantly increased total body mass, FFM, and thigh volume, 1 RM strength, myofibrillar protein content, Type I, IIa, and IIx myosin heavy chain (MHC) mRNA expression, and MHC protein expression. This study provides strong evidence that creatine supplementation during intense resistance training leads to greater gains in strength and muscle mass."

Effects of creatine supplementation on performance and training adaptations
Richard B. Kreider
<hr>

"creatine supplementation resulted in a net gain in lean mass"

http://jap.physiology.org/cgi/content/full/94/2/651

<hr>
Ja vielä tuolla jotain juttua, jossa väitetään lisäävään nesteytystä ja sitä kautta proteiinisynteesiä (Haussinger 1996): http://www.muscletalk.co.uk/article-creatine.asp
<hr>

Edit. Nii sitä vielä että lihaksen lisäys voi johtua siitä, että voimatasot/sarjakestävyys kasvaa ja voidaan treenata kovempaa. Toinen mahdollisuus on sitten tämä väitetty nesteytys.

Ohut sanoi:
Kreatiinilla ei ole mitään positiivia lihaksen nesteytysvaikutuksia. Turvotuksen saa kätevästi esim. ryyppäämälläkin.
HÄH? Jos ymmärsin oikein vertasit ryyppäämistä ja kreaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom