Omakohtaista kokemusta:
Viime vuonna pariin otteeseen ottelin kreatiinia tolleen että se joku 5g vaan palkkariin. Varmaan reilun kuukauden otin aina kerrallaan. En huomannut yhtään mitään hyötyä kummallakaan kerralla, ja "totesin" että kreatiini ei tee mulle mitään.
Nyt sitten kuitenkin ajattelin vielä kokeilla tuota CELL-TECH (tämä ei ole mikään mainospuhe!) kreatiinia, missä on siis esim. dextroosia ja lipolihappoa kreatiinin kanssa. Näiden pitäisi kovasti parantaa imeytymistä jne... en kuvitellut tälläkään kertaa saavani mitään iloa, mutta kun tota nyt purkillisen vetelin, aina aamulla ekaks (se on semmonen 100g setti, 10g kreaa ja loput hiilareita ym.) ja sitten illalla treenin jälkeen toinen samanlainen, niin en tiedä kuvittelenko vai mitä mutta yllätyksekseni olen huomaavinani jotain iloa! Saanut pistää pikkasen enempi painoja joihinkin liikkeisiin jne.
Muscletechhi on jenkkityyliin patentoinut ton että heitetään "alpha lipoic acid" ja kreatiini yhteen, joten sitä ei kai kovin monella valmistajalla ole. Ilmeisesti kuitenkin Maximizella on melko samanlaista nimellä X-Cell.
Aika kalliiksi vaan tulee tommosia vetää verrattuna pelkkään kreatiiniin, kilon paketit maksaa yli 40 ekee ja tuossa tankkausvaiheessa se ei kestä kun 5 päivää ja sit sen jälkeen 10 päivää. Mutta tuntus kyllä että tosiaan toimii!
Varmaan kreatiininkin vaikutukset ja "toimivuus" on hyvin yksilökohtaisia.
Mä en nyt muista kaikkia palstan sääntöjä, jos tää on liikaa mainostusta niin sit varmaan joku poistaa... Tässä kuitenkin suoraan linkki jos joku haluaa enempi lukea tuosta :
http://www.muscletech.com/FAQ/CELL-Tech/CELL_Tech_faqs.shtml
(ja varmasti iso osa noissakin on mainospuheita, niinkun noi painojen nousut jne... mutta tosiaan minun kohdalla toi pelkkä kreatiini palkkarissa ei tehnyt yhtään mitään, mutta tämä sen sijaan tuntus tekevän)