Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Kahta eri kreatiinia olen kokeillut eikä näin jälkikäteen mietittynä ole kummoistakaan vaikutusta ollut. On kokeiltu kuurinomaisesti ja siten, että aina vain treenin jälkeen kreatiinia. Voimaa tuli, mutta olen huomannut jälkeenpäin että sitä on tullut ilman kreatiiniakin. Ainoa mitä kreatiini itselläni lisäsi merkittävästi, tai siltä ainakin tuntuu, oli akne.

Tälläinen off-topic, mutta en raaskinut uuttakaan väsätä, jottei mene ihan kreatiinin-maailmaksi koko aloittelijoiden osio.

Niin. Tuli eilen kreatiini postista, ja mietin sellaista, että kuinka tarpeellista on tuo puntillakäynti tuon lataussession aikana. Kun on tälläinen hieman erilaisempi viikko taas edessä, että pääsen vain kerran, koska on kaksi tenttiä sijoitettuna vastakkaisiin päihin lukuviikkoa, eikä oikein ehdi.

Vai pitäisikö vaan odottaa suosiolla viikko, että pääsee normaaliin 3krt/vko-rytmiin?

Tein nyt sitten kuitenkin uuden topicin, koska replynä pitkään viestiin ei saanut haluamaani mainosarvona.

Niin, aiheeseen. Tuli eilen kreatiini postista, ja mietin sellaista, että kuinka tarpeellista on tuo puntillakäynti tuon lataussession aikana. Kun on tälläinen hieman erilaisempi viikko taas edessä, että pääsen puntille vain kerran, koska on kaksi tenttiä sijoitettuna vastakkaisiin päihin lukuviikkoa, eikä oikein ehdi.

Vai pitäisikö vaan odottaa suosiolla viikko, että pääsee normaaliin 3krt puntille/vko-rytmiin? Eli onko mitään väliä otanko sen nyt, vai tuollaisen perusviikon aikana?

Maltoit sitten jopa muutaman tunnin odottaa vastausta.

Mutta miksei sitä tankkausjaksoa voisi yhdistää lepoviikkoon, jos sellainen syytä tai toisesta on tulossa, eli tuskin siitä mitään haittaa on tankkaamisen kannalta. Mutta mitään tarkoituksellista lepojaksoa en tankkaamisen takia kyllä ottaisi, mutta tämä ei käsittääkseni aikomuksesi ollutkaan.

Enpä usko minäkään että tankkaaminen vaatisi treeniä onnistuakseen. Nopeat hiilarit kuitenkin edesauttavat kreatiinin imeytymistä, ja ne tulee enimmäkseen nautittua palautusjuomassa treenin jälkeen.

Kreatiini imeytyy silloin vissiinkin parhaiten, kun insuliinitaso on noussut tarpeeksi. Minulle ainakin opastettiin Body-kaupassa, että noin 20g nopeatata hiilihydraattia riittää nostamaan tason. Eli siis, ei tartte treenata, juot/syöt jotain nopeeta hiilihydraattia samalla kun otat kreatiinin, esim. Mehua ööh pari kolme desiä tai sitten karkkia sopiva määrä, jos ei siis muuta ole.

Weak sanoi:
Kreatiini imeytyy silloin vissiinkin parhaiten, kun insuliinitaso on noussut tarpeeksi. Minulle ainakin opastettiin Body-kaupassa, että noin 20g nopeatata hiilihydraattia riittää nostamaan tason. Eli siis, ei tartte treenata, juot/syöt jotain nopeeta hiilihydraattia samalla kun otat kreatiinin, esim. Mehua ööh pari kolme desiä tai sitten karkkia sopiva määrä, jos ei siis muuta ole.

Olen vaan jotain tälläistä käsittänyt, että latausjakson aikana sillä imeytymisvauhdilla ei olisi suurtakaan vaikutusta. Sitten myöhemmin, kun sitä ei vedä neljää kertaa päivässä, niin ilm. sitten kannattaa nauttia jo palautusjuoman muodossa.

Weak sanoi:

Mä en kyllä lähtisi karkkia syömään sen takia, että saa kreatasoja nostettua... sillä kun on muutakin vaikutusta, eikä välttämättä niin toivottua.

Jamaha sanoi:
Olen kokeillut kreatiinia aiemmin kuuriluontoisesti ja nyt jo hetken aikaa aina palkkarin osana. Ko. aine ei ole omasta mielestäni vaikuttanut millään lailla: ei voimaa enempää, ei selkeää painonnousua, ei turvotusta, eikä edes kuseta normaalia enemmän. Omituista. Joko ko. aine ei tehoa minuun, tai sitten tälle einarille myytiin perunajauhoa Fastin purkissa :lol2:

Nosta määriä :evil: Ite edellisen kreakuurin lopulla oli jauhoja enää vähän jäljellä
ja aattelin "mikäs siinä!" ja triplasin annoksen. Vähä janotti taas ja alko pöhöttään :D viikon jaksoin sitä jauhoo syödä kunnes loppu. Vois alotella taas kuuria..

itse en ole huomannut mitään sivuvaikutuksia. Kokeile se kannatta ja tiedät mitä sulle tapahtuu.

Jos vatsa vihoittelee, niin kannattaa kokeilla maitohappobakteerikapseleita kreatiinin kanssa. Apteekista saa. Tasapainottavat vatsan, eivätkä tietääkseni kelpuuta kreatiinia ravinnokseen.

Ovat muuten hyviä ötököitä muutenkin.

Kysyin ohimennen eräältä ihotautilekurilta josko kreatiinista tulee sivuvaikutuksena finnejä, ja vastaus oli ei.

Mitenkäs krea LC-dieetin aikana?

kotona lasiin kreaa ja vettä päällä välillä dexroosia... ja kitaan!
ota vaikka se krea annos johonkin purkkiin ja sit vettä sekaan ja juot sen ei ne hiilarit aina ole välttämättömiä kreantankkauksessa!

tuli tämmönen asia mieleen, että kreatiinin kanssahan pitäisi juoda enemmän vettä. niin saattaa joillakin se finnien lisääntyminen johtua siitä, että eivät juo tarpeeksi vaan ?kuona-aineet? eivat poistu elimistöstä kunnolla.. tää oli nyt vaan ihan arvailua..

Testorage sanoi:
Kreatiinin ei pitäisi ylirasittaa munuasia, jos siitä maltetaan pitää kausittain taukoa. Yleensä kuulen suositusta tankkausjakso+8 viikkoa käyttöä, sitten 4 viikon tauko. Jos ei pidä taukoja, elimistö tottuu kreatiinilisään ja annostuksia täytyy koko ajan nostaa että vaikutuksia olisi; ja sehän kyllä rasittaa munuaisia.
JSmith sanoi:
Nyt tulee mutua niin että hirvittää.

Sanoin, että minulle on kerrottu (monessa luontaistuotekaupassa) tällaista suuntaa-antavaa. Älä irvaile, vaan kerro ennemmin, mikä vapaasti siteeraamassani väittämässä on pielessä. Tuollaisista kommenteista ei ole mitään hyötyä kenellekään.

Back
Ylös Bottom