Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Vapaasielu sanoi:
Lainaanpa tätä threadii ja kysäsen et mitä kreaa käytätte? ja mikä ois näistä pakkiksen kreoista hinta/laatu suhteeltaan parasta?

parin viikon päästä alkais taas krea kuuri ja mielipiteitä tartteis.. ;)
Jep, jep. Itse aloitin vähän aikaa sitten käyttämään fastin kreaa. Se taitaisi hinta/laatu suhteeltaan olla yksi parhaista. ;)

Kuka sanoo että kreatiini olisi yksittäinen aminohappo?

Image3.gif

(liha)pyörykkä sanoi:
kuinka nopeasti olette huomanneet vaikutuksia?

Siis kreatiinissako siitä kun sen on nauttinut?

Jos tätä kysyt niin totean etten mitään vaikutuksia ole ikinä onnistunut alle kahden viikon tähtäimellä havaitsemaan. Ja kun tämän vaikutuksen on havainnut se pysyy mielestäni suht samana kokoajan joten eipä sitä pahemmin huomaa edes.

unreal sanoi:
Täällä myös, tosin hikoilua ei tullut vielä tankkausvaiheessa vaan vasta n. 5g ylläpitovaiheessa. Kreatiin käytön lopettaessa loppui pian sen jälkeen yöhikoilukin.
Sama homma mullakin, eli vasta tuossa ylläpitovaiheessa tuli tuollaisia oireita. Sinänsä hauska juttu etten kertaakaan aikaisemmin ennen tätä talvea ole moista huomannut, vaikka kreaa on muutaman vuoden jo ollut käytössä. :rolleyes:

Eli onko teillä muilla ollut vastaavanlaista kokemusta että kreaa tankatessa hikoilee nukkuessaan lakanat litimäriksi?

On kokemuksia, mulla käy aivan samoin. Itse huomasin tuon helpottavan hieman, kun ei tankkaa viimeistä satsia kovin myöhään illalla.

"Kreatiini on aminohappo, jota muodostuu elimistössä ja saadaan myös
ravinnosta erityisesti lihasta ja kalasta"
Tuollasen bongasin jostain...jostain. Mutta täytynee luottaa tuohon 1h imeytymisaikaan, ja suorittaa tankkaukset sen mukaisesti. Aikaisemmin olen ottanut kreatiinia 15min ennen treeniä, joten täytynee jatkossa käyttää tuota 1h. Kiitos vastanneille!

Mä oikein varmistin. Kreassa on jotain aminohapon piirteitä (aminoryhmä ja happopää) mutta teknisesti se ei kuulemma ole "aminohappo" eikä pieni proteiinikaan.

Fastin Kreatiiniä sitä munki kaapista löytyy... en sitte tiedä onko parasta vai paskinta kenenkäkin mielestä, mutta mutta.

Saman vaivan huomasin, mutta eipä tuo juuri haitannut.

Miten on kun sanotaan että toi krea kerää nestettä soluihin niin mites esim ton fastin muscle+:n käyttö dieetillä? Vai tuleeko siitä ees mitään haittoja jos on kreaa vaan palkkarissa?

Mutta täytynee luottaa tuohon 1h imeytymisaikaan, ja suorittaa tankkaukset sen mukaisesti. Aikaisemmin olen ottanut kreatiinia 15min ennen treeniä, joten täytynee jatkossa käyttää tuota 1h. Kiitos vastanneille![/QUOTE]

Kreatiinin saannollinen nauttiminen nostaa lihasten kreatiinifosfaattitasoja about 20% parhaillaan. Sinun ei tarvitse niinkaan olla huolissasi siita, onko sita kreatiinia plasmassa treenin aikana. Huolehdi vain siita, etta olet tayttanut varastot joko latauksella tai ilman eli etta lihaksesta tavaraa loytyy. Sitten vain yllapidat niita varastoja tai ne hupenevat takaisin lahtotasolle n. kuukaudessa. Toki esim yllapitoannoksen nauttiminen palkkarissa voi olla tehokkaampaa taman kyseisen kreatiiniannoksen hyodyntamisen kannalta.

Viltzu sanoi:
Miten on kun sanotaan että toi krea kerää nestettä soluihin niin mites esim ton fastin muscle+:n käyttö dieetillä? Vai tuleeko siitä ees mitään haittoja jos on kreaa vaan palkkarissa?

Kreatiinin kanssa paino luultavasti on hieman korkeampi, mutta rasvaprosentin pudottaminehan se dietillä on tarkoitus. Ei se kreatiini rasvan polttamiseen mitenkään vaikuta.

Kunnon sivareita porukalla täällä ku munuaiset paukkuu ja alkaa näkeen unia :D . Ite en huomaa yhtään mitään muuta eroa kuin sen että paino nousee pari kiloa ja tulee vähän lisää voimaa. Onhan tässä tullu kyllä jo melkein vuosi syötyä parilla 2 kuukauden tauolla.

Oon kokeillu HC nutrionssin ja FAST:n kreatiinia ja jostain syystä tuntuu ettei tuo HC vaiukuta mulla lähellekkään niin hyvin ku FAST. Jos vielä ostan niin luultavasti fastiä.

cuscus sanoi:
Kreatiinin kanssa paino luultavasti on hieman korkeampi, mutta rasvaprosentin pudottaminehan se dietillä on tarkoitus. Ei se kreatiini rasvan polttamiseen mitenkään vaikuta.

Juuri näin, saahan sitä painoa alas jos jättää kreatiinit pois, mutta mitä hyötyä siitä edes voisi olla? Ei se painon putoaminen vana se rasvan palaminen.

Joku tossa sanoikin jo saman...

Mulla tulee näppyjä olkapäihin (ja joskus naamaankin) kun aloitan krean käytön. Ei nyt niin vaarallista tosin tuokaan...

Selvä! Ymmärrän että tuo kreatiinin pääasiallinen käyttöteho perustuu tuohon että lihakset on ladattu "täyteen" kreatiinia, noin viikon aikana. Luin kuitenkin eräästä artikkelista että lihasten kreatiinifosfaatti taso tippuu n.40% treenin aikana, joten ajattelin että tuo plasman kreatiini voisi täydentää lihasten huvenneita tasoja pitkin treeniä. Näin ajateltuna erityisesti treenin loppuosa pitäisi sujua normaalia kovemmin. Mutta loppujen lopuksi, aika pienestä yksityiskohdastahan tässä on kysymys :)
Vielä kiinnostaa tuo, onko joku mittaillut kuinka pitkän ajan kuluttua aterian nauttimisen jälkeen insuliini-tasot on huipussaan. Riippuu tietysti hieman ruoasta, mutta noin keskimäärin!? Pitäisi hommata tuo Omron-verensokerimittari :)

Ribee sanoi:
Noita sivuvaikutuksia siis tuskin tulee silloin kun sitä kreaa on vain palautusjuomassa? Ja sellanen juttu tuli mieleen että onkohan mitään perää siinä,että murrosikäiselle ei suositella kreaa palkkarissa? luontaistuotekaupan setä vaan näin sano, muttei osannut syytä kertoa.
vastailkaas nyt tähän.

et huomaa yhtäänmitään eroa reeneissä sillä koska otat tuota kreatiinia.. se on kreatiinia eikä mitään HORMOONEITA. Ota palkkarissa taikka sitte aamulla aamupalan yhteydessä, sillä ei oo oikeesti mitään väliä, kuhan vaan otat.

En nyt nopeesti löytäny netistä, et joku olis tutkinu kreatiinin imeytymistä. Ylipäätään tosta ruuan kanssa nauttimisesta, niin yleisesti ottaen ruoka hidastaa esim. lääkeaineiden imeytymistä. Jos otat kreatiinin ison aterian yhteydessä, niin mahalaukussa se sekottuu kaikkeen sielä olevaan ruokamössöön ja voi joutua odottelemaan tuntejakin että pääsis ohutsuolen puolelle. Olettaen tietysti, et se imeytyy ohutsuolesta.

Francine sanoi:
En nyt nopeesti löytäny netistä, et joku olis tutkinu kreatiinin imeytymistä.
[mod]Quotet kuntoon :Timba79[/mod]
Toi 1 h on Harris et al (1992) löydös, mut varmasti on tutkittu sen jälkeenkin.. Alkaa olla vaan sen verran paljon paperia tuosta aineesta, ettei aina löydä haulla haluamaansa..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom