Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Oon vähentänyt kreatiinin käytön puoleen teelusikalliseen ja silti nestehöttöä kertyy ihon alle. :D Mulla vissiin tehoaa aika hyvin. En oo tosin viikkoa pidempää taukoa malttanu pitää oikein.

Pitääkö hiustenlähtö kreatiinin käytön seurauksena paikkansa?

Homma perustuu siihen, että kreatiinin pitäisi nostaa DHT tasoja hiukan. Ihmiset jotka kaljuuntuvat omaavat hiustupet, jotka ovat herkkiä DHT:lle ja siksi putoavat.

Jokainen mies kuitenkin omaa DHT:ta kehossaan joten jos geenit niin sanovat, niin ajan myötä ne hiukset tippuvat jokatapauksessa. Pieni DHT lisäys ehkä hiukan nopeuttaa tätä prosessia.

Kaikki kuitenkaan eivät omaa tätä ominaisuutta, joten kreatiini ei suorastaan vaikuta hiustenlähtöön.

Hyvin suurella todennäköisyydellä ei.

Tuo yksi kyseenalainen tutkimus vuodelta 2009 on saanut kyllä käsittämättömän määrän palstatilaa.

Nimenomaan. Yksi "tutkimus" ei vielä tarkoita juuri mitään tieteellisessä mielessä. Jos kolme tutkimusta antaa samanlaisen tuloksen, niin ehkä sitten voidaan jo alkaa puhumaan aiheesta vähän vakavammin. Aion siis huoletta käyttää kreatiinia jatkossakin ja hiustenlähdöstä ei näy merkkiäkään, päinvastoin, hiukset kasvaa vähän liiankin hyvin/nopeasti. :)

Itse olen aina tehnyt tuon latausjakson 20g pvä 5 pvä, sen jälkeen 5gr päivässä. Isoin nega on ollut hirveä pissaamisen tarve outoina aikoina, esim keskellä yötä herännyt jne. Aina olen mittaillut kaikkia arvoja lääkärillä ja kaikki ollut kunnossa.

Itse olen aina tehnyt tuon latausjakson 20g pvä 5 pvä, sen jälkeen 5gr päivässä. Isoin nega on ollut hirveä pissaamisen tarve outoina aikoina, esim keskellä yötä herännyt jne. Aina olen mittaillut kaikkia arvoja lääkärillä ja kaikki ollut kunnossa.

Voe pojat. Ootappa vaan kun ikää karttuu niin toi kusella ravaaminen on ihan jokaöistä ja normaalia :D

monet täällä vetää kreaa toista tai kolmatta vuotta putkeen eikä mitään haittavaikutuksia oo ilmenny. ja krean voi ottaa ihan minkä vaan kanssa, ei se niin tarkkaa oo sekottaako veteen vai öljyyn vai johonki muuhun.
jos vedän kreaa noin 5g tommosen tee lusikallisen ennen treenejä alkaako naamassa näkyä?

jos vedän kreaa noin 5g tommosen tee lusikallisen ennen treenejä alkaako naamassa näkyä?
Näkyä miten? Ei se päällepäin välttämättä näy mitenkään. Kreatiini kerää nestettä lihaksiin, ei pelkkään naamaan.

Itsellä teiniaikoina tuntui lisäävän aknea (saattoi olla myös miljoona muu tekijä). Vuosiin ei oo tullu mitään ja n 5g menee joka päivä ympäri vuoden.

Kovin yksilöllistä miten kreatiini tehoaa/vaikuttaa kenelläki. Ehdottomasti kannattaa testata, tutkitusti yksi tehokkaimmista lisäravinteista. Lisäksi edullista

Viimeksi muokattu:
Moi,

ostin tollasta SportLife Nutritionin kreatiinia, ja annostus ohjeistetaan esim. 5 g päivässä, mutta tietääkö kukaan, paljonko tämä on esim. millilitroissa? Pakkauksesta en tätä itselleni keskeistä tietoa löydä.

Okei, moikka!

Onkohan mahdollista olla jonkinlainen hyperrespondaaja kreatiinille (omat luontaiset kreatiinitasot todella alhaiset tms.)? Aloin tuossa n. kuukausi takaperin uudelleen käyttämään parin vuoden jälkeen ja tulokset ovat olleet "veli ja kreatiini" -tasoa. Silloin pari vuotta sitten käytin joku n. 4 kuukautta bulkilla ja silloin kreatiinista tuntui olevan apua, mutta tuolloin en sitä sen vaikutusta osannut muista muutoksista oikein eristää, kun syöminen oli mitä sattuu ja painoa (läskiä) kertyi aika vauhdilla, mikä osaltaan nosti voimatasoja kovalla tahdilla. Nyt olen kuukauden päivät tuota ottanut suositellun 5g/päivä ja painoa on dieettikaloreillakin tullut n. 1,5 kg lisää, kun tammikuussa samoilla kaloreilla paino putosi reilut 2 kg. Esim. penkissä sarjapainot ovat nousseet korkeammalle, kuin mitä ne olivat bulkin huipulla joskus marraskuussa (110 -> 117,5) ja muutenkin yleinen jaksaminen on ollut parempaa. Ainoa ongelma, minkä takia myös silloin pari vuotta sitten en jatkanut kreatiinin ottamista, on se että maha menee siitä todella herkästi sekaisin. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia, ja oletteko löytäneet ratkaisua siihen, miten tuo 5g kannattaisi päivän aikana ottaa. Itselläni se on ollut aina treenijuoman seassa. Olen kokeillut myös ottaa sen nyt päivällisen yhteydessä, mutta sekään ei ainakaan toistaiseksi ole tuntunut auttavan. Käytössä Leaderin kreatiinimonohydraatti ja silloin pari vuotta sitten oli FAST:in vastaava tuote, molemmista samanlaisia ongelmia.

Käykö siinä niin, että paino vähän tippuu, kun lopettaa kreatiinin? Itse olen käyttänyt nyt viime syksystä asti, kun olin dieetillä. Nyt olen bulkilla ja koitan vahtia, että painon nousu olisi maltillista. Hankaloittaa varmaan vähän painon kyttäämistä, jos tuolla kreatiinin lopettamisella on siihen isokin vaikutus.

Itte vedän noin 4kk kreatiini kuureja. Ekan kuukauden jälkeen rupee huomaan voimatasoissa eroja. Paino nousee meikäläisellä noin 4-5kg jo 4-6vk. Toisaalta aloitan aina syömään enemmän ja treenaamaan "kovempaa" kuurin aloituksen yhteydessä joten painonnoususta tuskin kaikki on nestettä. Meikäläisellä parantaa selvästi voimatasoja (sarja kestävyyttä) sekä nivelkivut vähenee. Vastaavasti kuurin loputtua kestää noin 4-6vk, että vaikutukset lakkaavat(voimalliset hyödyt katoaa ja pöhö/paino laskee). Jos miinus puolia pitää ettiä niin pöhötys. Kasvaa toinen leuka ja posket pullottaa niin helvetisti. Mielestäni paras lisäravinne.

Kreatiinin nautin raakana ruokalusikalla suuhun ja 5dl vettä päälle.

Back
Ylös Bottom