Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Mulla on tota star nutritionin kreatiinia niin siinä pussissa lukee että 1tl aamulla. Missä vaiheessa sitä kreatiinia kannattaa ottaa ? Jotkut ottaa aamulla (pussin mukaan) , jotkut treenin jälkeen, jotkut ennen treeniä. Milloin saisi parhaimman hyödyn irti vai onko noissa edes mitään eroja?

Jonkun ruokailun yhteydessä kun otat muun ruuan mukana niin menee "luonnonmukaisesti".. ajankohdalla ei niin väliä, vaikutus on kuitenkin hidas ja kertyvä viikkojen aikana.

Mites se nyt oli. Eli saako lihat paremmin erottuvuutta esim päkki, kun lopettaa krean käytön = nesteet häipyy? Vai meniks se just toistepäin? Olettaen siis, että päkki löytyy :D

uskoisin että krean käytön lopettaminen antaa paremmat mahdollisuudet saada ne vatsalihakset esille. ihan kuten itse sanoit, nestepöhö katoaa niin näyttää kireämmältä. kokeile.

Mulla on tota star nutritionin kreatiinia niin siinä pussissa lukee että 1tl aamulla. Missä vaiheessa sitä kreatiinia kannattaa ottaa ? Jotkut ottaa aamulla (pussin mukaan) , jotkut treenin jälkeen, jotkut ennen treeniä. Milloin saisi parhaimman hyödyn irti vai onko noissa edes mitään eroja?

Jos otat vaan kerran päiväs, niin parhaiten ne menee kohteeseen treenin jälkeen. Se krean hyöty on kuitenkin jatkuva, kun sitä päivittäin ottaa.

Ehkä menee vähän turhan pilkunnussimiseks, mutta osaako joku selittää ton kaikkien suositteleman 5g/pv määrän? Tankkauksen ymmärrän, jotta kreavarastoja saadaan venyyn, mutta: Olen useasta paikkaa lukenut, että kreatiinia saa "kulumaan" kropassa max 4g ja tuokin vaan lähes kokopäivän kestävällä urheilusuorituksella. Kroppa tuottaa itse n. 1g päivässä ja ruuan mukana tulee bout 1g/pv. Ylimääränen kreatiinihan käsitellään munuaisissa ja tulee kusen mukana pihalle, joten voisko tässä olla jotain yhteyttä, kun jotkut puhuu tosta, että kreatiini ei tee hyvää munuaisille. Noilla laskutoimituksillahan päästään siihen, että esim 3g lisäravinteena kreatiinia pitäisi riittää pitämään varastot täynnä. Toki kropassa "käytettykin" kreatiini tulee kusen mukana pihalle, mutta on helpompi käsitellä, kun "ylimääränen". Jos joku vois selittää, jos oon ihan kujalla, eikä vaan pastee 50eri tutkimusta.

Sitten toinen asia joka ihmetyttää, voiko kreavarastot päästä tyhjäksi. Ihminen kuluttaa keskimäärin 2g kreatiinia päivässä ja kroppa kerkee tuottamaan vaan 1g/pv, eli jos ei oteta lisäravinteena, eikä syödä kunnolla niin omalla matikallahan toi pääsee loppumaan, voiko näin olla?

Mistähän löytyisi selkokielinen selostus siitä, miten kreatiini vaikuttaa elimistössä ja miksi se on tärkeää lihaskasvulle?

Ajattelin pitkästä aikaa ruveta käyttelemään kreatiinimonohydraattia. Kaapista löyty yksi pönttö, joka on vanhentunut 4 vuotta sitten. Onko mitään järkeä vetää 4 vuotta sitten parasta ennen päivämäärän ohittanutta kreatiinia? Pilaantuuko tai menettääkö tehonsa?

Vejänköhän mä nyt tätä ihan liikaa, poksahtaako kohta elimet? Aamupirtelössä ennen treeniä 10g ja treenin jälkeen 10g.. Roinaa ei mee (lol).

Vejänköhän mä nyt tätä ihan liikaa, poksahtaako kohta elimet? Aamupirtelössä ennen treeniä 10g ja treenin jälkeen 10g.. Roinaa ei mee (lol).

En mä tiä vedätkö sitä liikaa, mutta turhaa ainakin :D Noi mitä esim kirjotin, pitäisi olla ihan faktatietoa, siis kulutukset jne. Toi 20g päivässähän pitäs vetää vaan about viikko, jotta varastot saadaan varmasti täyteen ja vähän venymään. Ja tohon munuaisten pamahtamiseen on kahta koulukuntaa. Toiset uskoo siihen ja toiset ei.

Itelle tulee kreatiinista päänsärkyä. Mistä mahtaa johtua. Käytän sitä 6g päivässä.

Kaveri sanonut, että jos vetää kreatiinia sen jälkeen kun on juonut kahvia niin kreatiinin vaikutus heikkenee. Mahtaako tämä pitää paikkaansa.

Ihme kun kukaan ei enää puhu siitä kreatiiniflunssasta mikä oli kova puheenaihe jossain välissä muutama vuos sitten, aina kun alotti kreakuurin niin puski jotain pientä lenssua päälle. Liekkö oli jossai välissä kiinalaiset raaka-aineet epäpuhtaampia tjsp. :) Ja kahvijutussa on kyllä perää, ei ainakaan kannata samaan aikaan tai lähellä toisiaan vetästä huiviin, estää muistaakseni imeytymistä.

Onko kreatiinia kannattavaa käyttää VHH-dieetillä tai dieetillä yleensäkkään? Kokonaan poisjättäminen ei onnistu koska käyttämässäni mass recoveryssä on sitä annoksessa noin 5g.

Onko kreatiinia kannattavaa käyttää VHH-dieetillä tai dieetillä yleensäkkään? Kokonaan poisjättäminen ei onnistu koska käyttämässäni mass recoveryssä on sitä annoksessa noin 5g.

Yhtä kannattavaa varmasti kun kaikilla muillakin "ruokavaliolla"

4 viikkoo ny käyttäny kreaa ja ensimmäinen tauko koittaa piakkoin. Kannattaako tauon jälkeen alottaa 20g päivässä latausjaksolla vai jatkaa normaalisti 5g päivässä, kuten ennen tauon alkua?

4 viikkoo ny käyttäny kreaa ja ensimmäinen tauko koittaa piakkoin. Kannattaako tauon jälkeen alottaa 20g päivässä latausjaksolla vai jatkaa normaalisti 5g päivässä, kuten ennen tauon alkua?

Semmonen hommahan se on nykytutkimustieteen valossa, että kreatiiniä vois vetää vuoden ympäri sen 5 g päivässä. Ei (tutkimusten mukaan) rasita tuolla annoksella maksaa tai muuta elimistöäkään ollenkaan.

Onko siitä kreatiinista sitten oikeasti haittaa kun jotkut sitä valittavat? Esim. omat porukat kieltävät jyrkästi kreatiinin käyttämisen. Voisiko joku laittaa linkin jostain tutkimuksesta joka osoittaisi ettei kreatiini olisi haitallista vaikka sitä söisi lisäravinteena 5g päivässä...?

Miksi sitä kreatiinia sitten myytäisiin siellä prisman hyllyllä, jos sitä ei saisi käyttää? Muuten se olisi laitonta tai se löytyisi tupakkatuotteiden vierestä?
Fastin sivuilta vielä sen verran että Fast-tuotteiden käytön voi aloittaa yläaste ikäisenä eli kreatiinia voisi ruveta käyttämään tuolloin. Itse käytän myös kreatiinia ja kuulun kyseiseen ikäkastiin.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom