Ehkä menee vähän turhan pilkunnussimiseks, mutta osaako joku selittää ton kaikkien suositteleman 5g/pv määrän? Tankkauksen ymmärrän, jotta kreavarastoja saadaan venyyn, mutta: Olen useasta paikkaa lukenut, että kreatiinia saa "kulumaan" kropassa max 4g ja tuokin vaan lähes kokopäivän kestävällä urheilusuorituksella. Kroppa tuottaa itse n. 1g päivässä ja ruuan mukana tulee bout 1g/pv. Ylimääränen kreatiinihan käsitellään munuaisissa ja tulee kusen mukana pihalle, joten voisko tässä olla jotain yhteyttä, kun jotkut puhuu tosta, että kreatiini ei tee hyvää munuaisille. Noilla laskutoimituksillahan päästään siihen, että esim 3g lisäravinteena kreatiinia pitäisi riittää pitämään varastot täynnä. Toki kropassa "käytettykin" kreatiini tulee kusen mukana pihalle, mutta on helpompi käsitellä, kun "ylimääränen". Jos joku vois selittää, jos oon ihan kujalla, eikä vaan pastee 50eri tutkimusta.
Sitten toinen asia joka ihmetyttää, voiko kreavarastot päästä tyhjäksi. Ihminen kuluttaa keskimäärin 2g kreatiinia päivässä ja kroppa kerkee tuottamaan vaan 1g/pv, eli jos ei oteta lisäravinteena, eikä syödä kunnolla niin omalla matikallahan toi pääsee loppumaan, voiko näin olla?