Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Aapeli: Tuskimpa sillä mitään väliä ole. Pahimmillaan vatsa menee kuralle. Kannattaa koittaa!

Bertta: Itsellä on toosi lievä akne, eikä kreatiini muuta sitä suuntaan eikä toiseen.

David: Tuollakaan tuskin mitään väliä. Pidät vain huolen että juot tarpeeksi vettä päivän aikana.

Eemeli: Tuskimpa vain. Ei se mitään "ihmeainetta", samaa tavaraa mitä saat esim. kalasta. Paitsi jos vedät kilon pari kreatiinia kerralla etkä juo mitään, saattaa ilmeisesti munuaiset mennä?

Sanokaapas nyt viisaammat voiko kreatiinin käyttö aiheuttaa sellaista että naama tuntuu "turvonneelta" siis hiukan niin kuin kunnon ryyppäämisen jäljiltä? Tässä on nyt muutaman päivän ollut tuollaista tunnetta. Peilistä lärvi näyttää samalta kuin ennenkin, ei siis näytä ainakaan kovin turvonneelta eikä punoita (valitettavasti mitään parannustakaan entiseen ei ole havaittavissa).

Käytössä on Evolutionin monohydraatti. Maanantaista perjantaihin tankkasin noin 20 g / päivä ja ylläpito olisi noin 10-15 g / päivä (treenipäivinä enemmän). Monta kertaa olen ennenkin käyttänyt kreatiinia eikä aiemmin ole tällaisia tuntemuksia tullut, mutta en nyt oikein osaa yhdistää mihinkään muuhunkaan... Toki arginiinin otin samoihin aikoihin taas käyttöön...

Mulla ainakin huomaa sen kun alan käyttämään kreaa oikein kunnolla ja hiilaritkin on korkeella niin nesteet kerääntyy vatsaan ja naamaan. Silleen, että näyttää kunnon pullapossulta, mutta kun jättää pois niin alkaa näyttää taas ihmiseltä.. Niin ja tosta fast jutusta, että mulla on fastin bcaa belgiasta, että fast on merkki jonka alla tuodaan tuotteita Suomeen, mutta ne valmistetaan ympäri mailmaa, tässä uskossa olen itse.

Aapeli: Tuskimpa sillä mitään väliä ole. Pahimmillaan vatsa menee kuralle. Kannattaa koittaa!

Bertta: Itsellä on toosi lievä akne, eikä kreatiini muuta sitä suuntaan eikä toiseen.

David: Tuollakaan tuskin mitään väliä. Pidät vain huolen että juot tarpeeksi vettä päivän aikana.

Eemeli: Tuskimpa vain. Ei se mitään "ihmeainetta", samaa tavaraa mitä saat esim. kalasta. Paitsi jos vedät kilon pari kreatiinia kerralla etkä juo mitään, saattaa ilmeisesti munuaiset mennä?

OK. Niin ja muuten miten kun aloitan tuon krea-kuurin niin kun otan vaikka 15g/vrk ensimmäisten 2 viikon aikana niin otanko yhdellä kerralla päivässä tuon 15g vai tyyliin vaikka aamulla, päivällä ja illalla 5 g ?

Ainaki meikäläisen serkkupojan kuontalo on ns. kuorrutettu kaiken maailman musta-ja valkopäillä sun muilla mätäpaiseilla =D Nenän päässäkin on harvasen kuukausi semmonen herneen kokonen näppy :) Tosin sanoo kyllä että se on pelkkä sivu seikka kunhan rauta nousee ja sehän nousee, penkistä mm. 110 kg raakana ottanu, elopaino kaverilla vaivaset 95 kg ja natuna tietenki!

Miks ylipäätänsä kreaa tauotetaan? Jos vetää kreaa ilman taukoja vuosia laskeeko oman kehon kreatiinintuotanto vai mistä se tauotus on peräsin?

Ootko tosissas? Tuo ei kyllä kovin häävi tulos ole painoon nähden :D Tuohon finnijuttuun vaikuttaa kyllä kaikista eniten se että miten itse huolehtii omasta hygieniastaan, ei kreatiinilla tai muilla jauhoilla siihen niin suurta vaikutusta ole.

Kyllä se serkkupojalla ainaki on vissii aika radikaalisti vaikuttanut, ennen kreakuuria se oli ainaki aika siloposki :D Kyllähän tuo penkkitulos omaan korvaan särähtää aikamoiselta rautakasalta, onhan se kuitenki 15 kg enemmän kuin oma paino ja ota huomioon että kaverilla on ikää vasta 23 vuotta ;)

23 vuotiaana alkaa olee jo kovimmillaan... tai sitten ei..

jos sillä on mätäpaiseita, niin sitten sillä on joko allergia tai sitten jotain muutakin kuin kreaa.... hmph...

intissä huomas aika nopeesti krean hyödyn.. tankkausjakson jälkeen huomas ainakin sarja määrissä nousun, ku sattu osumaan juuri oikeeseen aikaan siihen lihaskuntotestien alle.. =)

Morjes, sellasta lähdin kyselemään että mites se sitten menee kun alotan latausjakson ja nappaan sen 20g/vrk ja myöhemmin 5-10g/vrk ja koska itellä on palautusjuomassa se 6g kreaa, niin osa tulee siitä, mutta entäs sitten kun pitäs pitää tauko kreatiinista niin pitääkö sitten vaihtaa palautus juoma vai haittaako tuo määrä treenin jälkeen kreaa silloin?

Ei kai kreatiinia mikään pakko ole tauottaakkaan. Ehkä kyseessä lähinnä on boosti vaikutus. Jos kreatiinia käyttää koko ajan positiivinen hyöty hiipuu pikku hiljaa. Sitten kun pitää taukoa ja taas aloittaa saa hieman kuin "piikattua". Näin siis oman kokemuksen mukaan...

Kreatiinia tauotetaan, koska ylläpitojakso on täyttäny varastot ja sen vaikutus säilyy tauollakin. Itse oon kyllä käyttäny jo vuodesta 2008 ilman taukoja:)

Kuinka paljon 190cm/100kg jötikän kannattais kreatiinia mussuttaa, ja milloin? Salilla käyn max 1-2krt viikossa, koska muiden harrastuksien ohella kroppa ei kestä tiheetä ravaamista. Aerobista karkeesti 1h/pv, + peruskävelyt päälle.

Back
Ylös Bottom