Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Paljon tuosta kreatiinista lukeneena on kuitenkin aina jäänyt epäselväksi:Pidetäänkö niitä taukoja vai ei?Tästä kun kahta koulukuntaa näyttäisi löytyvän.Taukoja olen aina itse pitänyt(6-viikkoa on ja 4-viikkoa off)ja mietinkin aina saisinko lisähyötyä jatkuvalla käytöllä?

Originally posted by ihmemias
Mikä kreatiinin vaikutus on edes ?

Onko paha yhdistelmä, jos vetäis preteiinia ja kreatiinia ?
Ja kummatkin vaa punttisuoritusten jälkeen ?
Paljon kreatiinia? (niinku esim. protskua 2g / kilo)

Proteiinia tarvitset tod. näk. enemmänkin jos et sitten päivisin syö todella paljon proteiinipitoista ruokaa. Olis hyvä myös syödä proteiinia ennen reeniä, ettei niitä aminohappoja tarvitse elimistön nyppiä lihasta. Itse vedän kreatiinit niin että tankkausvkolla 20g/pvä, ja ylläpitokautena lepopäivinä 5g aamulla sekä 5g illalla, ja treenipäivinä 5g ennen reeniä ja 10g treenin jälkeen. Osa varmaankin treenin jälkeen otettavasta kreasta menee hukkaan, mut toi sitraatti ny onki niin pahaa et siitä mä haluanki eroon ;D

-- Juffe

Mä oon kans niin ihmeellinen, että kreatiinista ei oo mulle edes promillen vertaa hyötyä. Paitsi että nestettä kerää n. kilon verran. Voimatasoissa tai sarjakestävyydessä ei ole mitään eroa. Oon ottanu n. 10 g päivässä. Kolme purkkia menny parin vuoden aikana, enkä yhtäkään enää osta. Täällä jossain oli juttua että joillakin elimistön kreatiinitaso on luonnostaan sen verran korkealla että ylimääräisestä kreatiinista ei ole juurikaan hyötyä. Tai sitten kreatiinin toimivuus perustuu lumevaikutukseen. Mulla ei edes siihen.

Kokemuksia kreatiinista

Itse aloitin kreatiinin käytön ensimmäistä kertaa tuossa pari viikkoa sitten ja koetan myyjän ohjetta eli nautitaan tasaisesti ilman kuuritusta imeyttäjän kera.

So far,
Hyödyt: Tuntuu antavan hieman puhtia "yläkierroksille" eli jaksaa painaa hieman kovempaa maksimi-treenin.

Haitat: Nestettä kerääntyy, ainakin tässä rimpulavarressa huomaa...

Itselläni positiiviset kokemukset tällä käytöllä!:)

http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/kreatiini.html

Ton linkin mukaan naudanlihassa on kreatiinia 4,5g/kilogramma eli tossa sun annoksessa olis vajaa 2 grammaa. Vielä lainaus:

"Ihminen kuluttaa normaalisti päivittäin noin 2 g kreatiinia; urheilijoiden kulutus voi olla 3-4 g/vrk. Aineenvaihdunnassa kyetään syntetisoimaan noin 1 g/vrk; loput pitäisi saada ravinnosta (tai lisäravinnosta). Vajausta saattaa esiintyä kasvissyöjillä, kroonisesti sairailla, toipilailla ja urheilijoilla, jolleivät he nauti kreatiinia ruuan lisänä.

Mun laskelmien mukaan ravintolisän pitäs vielä auttaa sun tapauksessa.. mutta jos tuntuu, että ei auta niin mitä siihen rahojaan tuhlaamaan.

Osaako joku sanoa painavan sanansa seuraavaan...
Kuulin, että kun alkaa ottamaan kreatiinia niin se ekan viikon tankkausvaihe on turhaa. Ei kuulemma imeydy minnekään varastoihin sen kummemmin. Että ei kuulemma kannata aluksi ottaa yhtään sen enempiä eli samaa määrää koko ajan, alusta loppuun.
Pitäneekö paikkansa????

Mitä nyt "loppuun" mutta, jos ei pidä taukoja kreatiinista muulloinkuin pölyn loppuessa mahdollisesti, niin kannattaa alkaa ottaa vain heti alusta asti sen "ylläpito" annoksen verran, jos taas haluaa taukoja pitää, niin tankkaa sitä viikon, niin saadaan se kreatiinin määrä lihaksissa nopeammin sinne huippuunsa, joka taas tuolla ensimmäisellä tavalla kestää hieman pidempää. Lopullisessa kreatiinin määrässä lihaksissa ei ole eroa noiden kahden tyylin välillä.

Terve Olen huomenna menossa ostamaan kreatiinia ja haluaisin tietää mitä kreatiini kannattaisi ostaa olen kuullut juttuja tosta, ja milloinhan sitä kannattaisi ottaa jos joku voisi neuvoa ja sitten jotain palautusjuomaa olisko dextroosi??

PS:Voisitteko antaa ohjeita??

Kun nuo kaupat taitaa olla kiinni jo tältä päivältä, niin ehtinet lueskella palstaa hieman. Pari vinkkiä hakusanoiksi: "kreatiini" ja "palautusjuoma".

Summerboy sanoi:
Terve Olen huomenna menossa ostamaan kreatiinia ja haluaisin tietää mitä kreatiini kannattaisi ostaa olen kuullut juttuja tosta, ja milloinhan sitä kannattaisi ottaa jos joku voisi neuvoa ja sitten jotain palautusjuomaa olisko dextroosi??

PS:Voisitteko antaa ohjeita??

Ok. Eli kreatiinista: joko monohydraattina (ns "tavallinen" kreatiini) tai kreatiinipyruvaattina. Potkii paremmin pyruna, mutta on kalliimpi.

Dextroosi on sokeri-laji. Sellaisenaan ei jaffaa kummempi palautumisjuoma. Hanki kunnon protskua (hera) ja siihen sitten vähän sitä dextroosia sekaan, niin saat hiilihydraatit samalla.

Palautumisjuoman idea on saattaa lihaksistolle nopeammin imeytyvä ruokailu (nestemäinen ateria) jotta päästäisiin mahdollisimman aikaisin palautumisvaiheeseen. Jos syöt tuntia ennen treeniä kunnon aterian ja pääset tunnin sisään treenin jälkeen syömään (joka kerta) toisen kunnollisen aterian, et oikeasti tarvitse palautumisjuomaa. Kehollasi on riittävästi ravintoaineita, ja siitä palautumisessa on kyse. :thumbs:

Bodauspiireissä vissiin jotku käyttelee tota insuliinia johonkin?
Joku varmaa osaa äkkiseltää selittää mihin tää perustuu ja mitä tällä ajetaan
takaa? Ajattelin vain että voisinko minä hyödyntää jotenkin tätä omaa
insuliininkäyttöäni esim. reenin jälkeen? osaan kyllä kontrolloida hommaa,
mutta mitä pitäisi tehdä. Hommata sokerit liian alhaiseksi reenin jälkeen vai?

Toinen homma ois toi kreatiini. Oon nyt katellu sitä ja seachilla katellu tota
vaikutusta maksaan. OK, jokapaikas kaikki sanoo että ei se vaikuta maksaan
pahemmin kuin alkoholi tai mitenkään vaarallisesti vasta kun ottaa
moninkertaisen annoksen. Päteekö tää nyt sitte munuaisiinki?
No, mun pitää käydä noin puolen vuoden välein käyty näissä virtsatesteissä ja
siitä katsotaan jotain kuona aineita (keto aineita?). Tämä minua nyt huolettaa
koska nuo arvot ei saisi nousta muuten tulee munuaisille noutaja tai jotain
vastaavaa. Valtavasta diabeteskirjasta löysin hakemistosta vain "kreatinIINI"
kohdan joka on hieman eri asia kuin kreatiini? vai onko.. Eli siinä sanottiin
jotain että kreatiniiniä ei sais kertyä munuaisiin tai jotain.
Eli onko sattumaa että on näin lähellä olevia nimiä vai sama asia?
Ja onko mulla jotenki paskemmat munuaiset ku niitä pitää seurailla?

joo kiitti kaikille jos joku osaa sanoo jotain ni uskaltaa ehkä joku päivä
ostaa tota tai sitte jättää väliin :thumbs:

Maalikon arvailua. Insua jengi taitaa ottaa sitä varten, että se on kropan anabolisin hormoni. Insu 'avaa' solut vastaanottamaan ravinteita paremmin. Tämä tapahtuu niin lihassoluissa kuin rasvasoluissa, joten kovin helposti läskiä kertyy ylimääräisellä insulla.

Minä hyvin vahvasti kehoitan sua pysymään niissä lääkärin neuvomissa annoksissa. Tällaisiin hommiin liittyy aina riskejä!!yks!

Siis käytätkö itse tätä vai? Turhaa se on alottelijalla käyttää kreatiinia. Heraa ja maltoa vaan! ja ruokavalio kuntoon. käy ainakin 1v salilla ennen ku alat käyttään kreatiinia. Ja muuten sitten kun käytät sitä kreatiinia niin jätä kahvinjuonti pienemmälle. Niin ja siis itse käytän fastin 100% kreatiinia

No, ravitsemusterapeutti Tuula Manninen: " Kreatiniinin pitkäaikaisvaikutuksia ei varmuudella vielä tunneta, enkä varmuudella voi suositella sitä diabeetikolle."

KF_Lehti.com: "Tutkijat ovat huolestuneita siitä, että kreatiini voi aiheuttaa insuliinin vastustusta, jolloin se voisi aiheuttaa vakavia terveysongelmia. Australialaiset tutkijat huomasivat, että 33 päivän kreatiiniravitsemus (tankkaus ja ylläpito) ei vaikuttanut terveiden ihmisten insuliinin aineenvaihduntaan. Tämä tutkimus lisäsi näyttöä kreatiinin turvallisuudesta."

Joku muu voi tähdentää kuka oikeasti on perehtynyt.

Back
Ylös Bottom