Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Samat oireet on itsellänikin tullut nyt kun on aloittanut taas kreatiinin käytön elikkä joka yö herää pirunmoiseen kusihätään ja janoon... Vähän tuo ottaa päähän, mutta kaipa sen kestää kun tietää miten hyvää se minulle tekee :D

Jep, jep...

Olen nyt käyttänyt kreatiinia noin kuukauden...
Olen havainnut seuraavaa...
- Turpoaminen (esim. sormusta ei saa pois sormesta, kun on nakit niin turvoksissa)
- Paino nousi pari kiloo muutamassa päivässä
- Pakki oli eka viikon sekaisin
- Pari tuntia kreatiinin nauttimisen jälkeen vähän huono olo :urjo:
- Janottaa ja kusettaa kokoajan

Mutta vastapainoksi tulokset ovat nousseet mukavasti... :D
Eli hyvin potkii...

Originally posted by Ture
Noh sanotaan nyt itsekkin mielipide kyseiseen aiheeseen että eipä tässä ole juuri haittavaikutuksista kärsitty tosin tuntuu että ei hyötyäkään juuri ole tullut. No tosin alkuaikojen tuloksiin verrattuna onhan tuota tultu ylöspäin kolinalla vaikkakin kreatiinia en ole syönyt kun vasta pari kuukautta. Ja vielä sen verran että kannattaa ystävystyä tuohon kreatiiniin :love: olen kuullut että muutamalla kaverilla tuloksiin on tullut huima korotus juuri ton kreatiinin ansiosta.
Käytän itse evolutionin kreatiinia kuureina ja haittavaikutuksia en oo huomannut lainkaan. Tankkausjaksolla aamun ensimmäinen annos voi aiheuttaa "kummallisen" olon vatsassa, mutta tähän mennessä ei oo mitään vakavia sivuvaikutuksia ollut. Olotilakin tasoittuu puolen tunnin sisällä. Tietty se kumma olotila voi johtua pitkästä juomatta ollusta ajasta (yö), mua ainakin kuivattaa aamulla herätessä niin että litra vettä aamiaiseksi on minimi.

Hyötyä on tullut sitäkin enemmän! Tulokset nousseet huimasti ja huomaa selvän eron kuurin ja kuurittomuuden treenisuoritusten välillä. Nyt kuuritankin kreatiinia aina 4 viikkoa enne kisoja. (marraskuun 15 on taas näytön paikka Maariahaminassa! :) )

Pakko muistuttaa, että Suomen Elintarvikeviraston suositus krean käyttöön on 2g päivässä. Itse oon käyttänyt jonkin aikaa tota kreatiinia(nutriplus tai jotain) enkä ole havainnut haittoja, kun oon ottanut sen 2g päivässä. Mut kun on joskus tullut otettua enemmän, niin sit on ollut mm. kipristelyä ylävatsassa ja noita öisiä kusihätöjä ym.

Ei niitä suosituksia turhaan ole laitettu. Kandee siis noudattaa niitä. Eikä muuten tietääkseni ole "oikein käytettynä" edes suuria eroja tuloksissa verrattuna tohon liialliseen käyttöön.

Suomen elintarvikevirasto ja suositukset:rolleyes: niiden suositusten mukaanhan ei saisi edes vitamiineja ottaa "tarpeellisia" määriä...

Suomen elintarvikevirasto ja suositukset:rolleyes: niiden suositusten mukaanhan ei saisi edes vitamiineja ottaa "tarpeellisia" määriä...

Originally posted by ambra
Ei niitä suosituksia turhaan ole laitettu. Kandee siis noudattaa niitä. Eikä muuten tietääkseni ole "oikein käytettynä" edes suuria eroja tuloksissa verrattuna tohon liialliseen käyttöön.
Annostuksella 2g päivässä ei saa aikaan minkäänlaisia tuloksia. IMO on lähes sama onko ilman kreaa vai käyttääkö 2g päivässä.

piiitkän tauon jälkeen alotin tankkauksen --> piti valita kumpi pääsee posliinille, laatta vai kurapaska.. valitsin paskan ja laatta lenti lattialle.

tosin samana päivänä oli ~ 5000kcal.. =)

Originally posted by IronMind
Lisäksi vielä jos sitä tankkausannosta vetelee niin tulee vähän aikaa nauttimisen jälkeen sellainen heikotuskuvotus (Fast Kreatiini).

Itsellä tulee ihan samanlaiset fiiilikset, varsinkin jos ottaa pelkkää kreaa. Palautusjuomassa tuota ei oikeastaan huomaa, johtunee suuremmasta nesteen määrästä. Ja merkkikin on sama.

Oliko tuossa nyt jotain perää että oluesta tulee kreakuurilla pahempi olo? Meinaan minulle tuli todella omituinen huono/oksettava olo kun join tossa olutta ja kreatiinikuurilla olen siis. Paha olo tuli vasta yöllä, kun en ollu juonut enää aikoihin, kännissä olin tosin kerenny olemaan.

Originally posted by Fat22
Oliko tuossa nyt jotain perää että oluesta tulee kreakuurilla pahempi olo?
Alkoholi aiheuttaa nestehukkaa ja jos on jo kreatiinin takia vähän kuiva niin ei olo ainakaan paremmaksi tule.

:wanha: Pitäis olla postaamatta, aina kun sanon jotain niin kuulen takaani "Älä opeta isääs naimaan"

Noniin elikkäs olen käynyt salilla ja käyttänyt proteiinia ja hiilihydraatteja,mutta nyt haluasin lisätä kreatiinin ja kokeilla sitä. Joten onko kreatiinista mitään apua?Tuleeko sillä lisää voimaa ja lihasmassaa vai pelkästään NESTEPÖHÖÄ? en haluasi kumminkaan pelkkää nesteöhöä ja lihaksien sisään nestettä.. Joten te jotka olette testanneet/käyttäneet kreatiinia voisitte kertoa onko siitä hyötyä lihasmassan ja voiman lisäyksessä?
Ja mistä voisi saada halvimmat kreatiinit,proteiinit mutta jotka ovat kumminkin hyviä eikä mitään tiimari kamaa ja jos viitsitte voisitte vielä kertoa mitä kreatiiniä itse käytät?
:worship: PS: laitoin tämän viestin aloittelia ja tähän osioon kun en tiennyt kumpaan laittaisi ja haluaisin mahdollisimman paljon vastauksia..

FAQ:in kautta löytyy kivasti tietoa kreatiinista. Ai että mistä saa, no vaikka pakkiksen verkkokaupasta. Ja jos olet säännöt lukenut niin linkkejä muihin firmoihin EI saa tänne laittaa. Niin itse käytän Fastin kreatiinia.

Sinun kannattaa käydä klikkaamassa itsesi sisälle
Tutkimus lisäravinteista/ravintoaineista
kohdasta, ja sieltä dogin esittämästä linkistä todella hyvälle:thumbs: tietosivulle.
Löytyy tietoa kreatiinistä ym:sta ravinteista.

Itselläni on hyvin positiiviset kokemukset kreatiinista.
Kreatiini kannattaa nauttia hiilihydraatin kera.
Esim. palautumisjuoman seassa.

Itse tempasen malto + kreatiini + proteiini hörpyn n. tuntia ennen salille menoa, ja toisen palautumisjuomassa.

Kreatiini toimii hyvin. Itseni pitää vain ottaa sitä suht reippaasti, mutta parn päivän käytön jälkeen huomaa treenipäiväkirjassa, että pari toistoa tulee lisää sarjoihin.

Annostuksesta sen verran, että jos itse ottaisin, niin eka viikko vähintään 5 kukkurallista teelusikkaa päivän mittaan ja siitä sitten jatkaa vaikka 4:llä teelusikalla. 2g/ päivä ei ainakaan minulla tuntunut missään. 20g/päivä kylläkin.

Back
Ylös Bottom