Jos empiiriseen tutkimukseen luottaisin, en käyttäisi kreaa laisinkaan. En ole huomannut huomannut sen kummempia muutoksia tuloksissa. Joskus kyllä tulokset ovat laskeneet merkittävästi kun aloitin kreakuurin, lienee tosin vain yhteensattuma. Anyway,pakkohan ostettu purkki on pois käyttää, en taida kyllä tehdä lisähankintoja vaikka noi tutkimukset kyllä puhuu aina krean puolesta.
Originally posted by Phat Jos empiiriseen tutkimukseen luottaisin, en käyttäisi kreaa laisinkaan. En ole huomannut huomannut sen kummempia muutoksia tuloksissa. Joskus kyllä tulokset ovat laskeneet merkittävästi kun aloitin kreakuurin, lienee tosin vain yhteensattuma. Anyway,pakkohan ostettu purkki on pois käyttää, en taida kyllä tehdä lisähankintoja vaikka noi tutkimukset kyllä puhuu aina krean puolesta.
Tuota kreatiinin tehoamattomuutta selitellään yleensä/joskus sillä että joillain ihmisillä on luonnostaan korkeat kreatiinitasot ja ylimääräinen kreatiini ei siten tahoa, koska "varastot" ovat jo täynnä.
Aivan totta Nitsku. Nämä joissain lehdissä ja netissä pyörineet väitteet siitä, että toiset ihmiset eivät reagoisi kreatiinilisään jonkun piilevän ominaisuutensa vuoksi, ovat aikamoista potaskaa.
Kyse on mitä todennäköisimmin nimenomaan alkuperäisistä kreatiinitasoista ennen kreatiinilisän mukaan ottamista.
Ite oon nyt käyttäny 3kk välillä viikon taukoja. Ja aijjon käyttää vielä jäljellä olevat 300g eli pari kuukautta samaan putkeen. En kyllä usko että se tehoansa menettää pitkän käytön takia.
Kellään kokemuksia että ois jotenkin "vaikutukset" vähentyny?
Mutta kyllä se vaihtelua tuo kun pitää välillä pausseja ja sit taas alottaa alusta. Ite en ainakaan 10päivän tauon aikana huomannu mitään missään. Pitää kai joku 4viikkoo olla että rupee huomaan jossain jotain.
Originally posted by Nahka
Kellään kokemuksia että ois jotenkin "vaikutukset" vähentyny?
Mutta kyllä se vaihtelua tuo kun pitää välillä pausseja ja sit taas alottaa alusta. Ite en ainakaan 10päivän tauon aikana huomannu mitään missään. Pitää kai joku 4viikkoo olla että rupee huomaan jossain jotain.
Aika vaikeata se on loppupeleissä huomata, että väheneekö ne vaikutukset. Kymmenessä päivässä ei ehdi kreatiinivarastot tyhjenemään jos ne on ladattu täyteen. Pidemmän taon jälkeen kun varastot ovat tyhjentyneet tuntee taas selvästi sen "aloitusbuustin". Tässäkin asiassa on tärkeätä, että itse uskoon aineen tehoon, sekin jo antaa positiivistä vaikutusta.
Originally posted by Force Moni on tuon empiirisen tutkimuksen kautta havainnut. Se vaan ei tunnu potkivat enää pitemmän päälle, mutta tauon jälkeen uusi kuuri potkii taas. Jotkut tosin sanovat, että taolle mentäessä suorituskyky laskee hieman, mutta itse en ole mitään huomannut. Kyllähän se laskee jos uskoo, että se laskee.
Mä en luottaisi näihin empiirisiin "tutkimuksiin" yhtään.
Olen itse pitänyt kreatiinista enemmän tai vähemmän pitkiä taukoja ja joka kerta pidemmän tauon jälkeen aloittaessa on selvä tuloksissa tullut selvä nousu ylöspäin. Olen myös empiirisesti mutta ehkä enemmän älyllisesti vakuuttunut siitä, että tulokset ovat tauolla vaivihkaa ainakin suhteellisesti pudonneet tuon saman nousun verran alaspäin. Järki sanoo näin sen perusteella mitä kreatiinin vaikutuksista olen lukenut. Mikäli tulokset kuitenkin ovat absoluuttisesti kehittyneet edellisestä "kuurista", niin on tietysti luonnollista kuvitella pitkän aikavälin tulosnousun johtuvan kreatiinikuureista.
Minä väitän, että tauon ja latauksen jälkeen pääsee täsmälleen samaan paikkaan, missä olisi tasaisella ylläpitoannoksellakin ollut. Olisin kyllä tässä asiassa mielelläni väärässä, joten jos löytyy aiheesta tutkimustietoa niin se kyllä kiinnostaisi. Anssi?
Kyllä minäkin mieluummin sitä tiedettä kuuntelisin, jos sitä vain olisi tarjolla. Vaikutuksista on pirusti tietoa, mutta tuosta kuurittamisesta ja tauoista ei ole juuri mitään.
Eli, ostin tuossa kreatiinia, jossa on kilon pussissa myös mukana dekstroosia. Joten mieleen tulikin tässä, että eikai mun tarvi enää lisäksi sekoittaa maltoa tuohon mukaan sen imeutymisen parantamiseksi, eikös tuo dekstroosi sen jo hoida (insuliinin eritys)?
Onkohan täällä ketään joka käyttäisi lipanthyliä ja napostelisi kreaa? Vai onkohan vikaa taas vain meikäläisen korvien välissä..
Aloin tuossa maanantaina nauttimaan kreaa 5g+5g päivässä, kävin ma tekemässä rinta+ojentajat ja ti olkapäät+selkä+hauikset. Yleensä jalat on ainoa paikka joka parin päivän jälkeen vielä kettuilee mutta nyt kädet on koko viikon olleet ihan hyytelöä prkl :itku:
Mietinkin tässä olisiko mahdollista että krea jotenkin sotkisi palautumista joko yksinään tai sitten tuon nauttimani lääkkeen kansa yhteistyössä.. Muutenhan tässä ei olisi mitään, senkun odottaisi ja katsoisi mitä tapahtuu mutta kun Lipanthylin ohjeistus on se että välittömästi jos alkaa esiintymään lihaskipuja, kramppeja tai mitään muuta oireita niin heti lekuriin..
Häiritsee tämä siimakätisyys.. joskus ehkä vähän olleet tissit kipeät seuraavana päivänä mutta sillälailla mukavasti. Tämä on tälläistä sekalaista heikkoutta ja epämiellyttävää tunnetta, ei varsinaista kipua..
Vaikea sanoa. Omasta kokemuksesta kreatiiniin voin sanoa sen verran että se on ainoastaam lyhentänyt palautumista ... vaikka treenit on sen avulla olleet ehkä hiukan intensiivisemmätkin.
Olethan muistanut nauttia enemmän nestettä ton kreatiinitankkauksen ohessa?
Kannattaisi varmaan puhua sen lekurin kanssa tosta.
Eli uusia lisäravinteita olisi tarkoitus tilata, mutta ei ole oikein muusta tietoa kuin että kreatiinia olisi kiva kokeilla. Fastin reco2:sta on nyt tullu otettua aina treenin jälkeen eli 3 kertaa viikossa ja siihen olen tyytyväinen.
Eli minkäs kanssa tuota kreatiinia kannattaisi ottaa ? Ja kuinka usein ? Kannattaisiko esimerkiksi ottaa jonkinlainen sekoitus ruokavalioon joka päivälle jossa ottaisi vaikka 5g tuota kreattinia ?
Tarkoitus olisi päässä mahdollisimman helpolla niin itse ajattelin että jos ostaisi tuota reco2:sta ja kreatiinia ja tekisi siitä ainakin nuo treenipäivän juomat eli tuo 1dl reco2:sta + 5g kreaa. Onko tuossa mitään järkeä ? Niin ja miten sitten ne välipäivät ???
Toivottavasti jaksatte vastailla mielestänne varmaan aika tyhmään kysymykseen mutta kaikkihan me olemme aluksi enemmän tai vähemmän :ja näiden asioiden kanssa :D
Ei kannata ruveta hifistelemään! Nakkelet palautusjuoman sekaan ruokalusikallisen (~10g). Voi toki tankkailla muutaman viikon suuremmillaki annoksilla, mutta lopputulos on anyway sama!
Ja se on aivan yks hailee nauttiiko sen hiilarin kanssa vai ei!
Noh jotkut tykkää tehdä asiat paremmalla äänentoistolla ...
Itse käytän kreatiinia aika harvoin, ehkä kerran vuodessa
ja otan edelleen 5pv "latauksen" eli 3 x 5g omena/rypälemehulla (aamu, päivä ja illalla ennen nukkumaan menoa) niinkuin joskus 10 vuotta sitten neuvottiin ...
Sen jälkeen siirryn ylläpitovaiheeseen n.5-10g päivässä kerralla esim. palautusjuomassa. Ja tätä jatkan joku 4-5 viikkoa.
Kyllähän kreatiini tehoaa tuolla Lobon mainitsemallakin tavalla, mutta ainakin henkilökohtaisesti minulta jää silloin tuntematta se kreatiinin "vaikutus" joka on aika suuri, kunnes siihenkin tottuu.
Kreatiini toimii toisilla paremmin kuin toisilla .. itse olen näitä onnekkaita.
Apache
Ps. niin ja mikä tahansa hiilihydraattipitoinen tavara tehostaa kreatiinifosfaatin varastoitumista lihaksiin.
Noniin, alkaahan sieltä tulla jo asiallisiakin kommentteja. Tosiaan mietityttää vain nuo välipäivät.. aika arvokasta tuo reco2 kuitenkin on jos sitä jokapäivä lipittää desin. Eli olisiko jollain antaa hyvää neuvoa että minkä kanssa tuon heittäisi lepopäivänä naamaan kun kuitenkin olen tuon 5g päivä annostuksen puoleen kääntymässä. Ei varmaan ihan pelkkien hiilareitten kanssakaan kannata huitasta :P
Originally posted by huuke aika arvokasta tuo reco2 kuitenkin on jos sitä jokapäivä lipittää desin. Eli olisiko jollain antaa hyvää neuvoa että minkä kanssa tuon heittäisi lepopäivänä naamaan kun kuitenkin olen tuon 5g päivä annostuksen puoleen kääntymässä. Ei varmaan ihan pelkkien hiilareitten kanssakaan kannata huitasta :P
Siis juo sitä Reco2:sta treenin jälkeen, ei kannata tosiaankaan joka päivä sitä lipittää.. Ja ite sekotan (myös Fastin) kreatiinin johonkin mehuun ja sit vaan ääntä kohti.. Otan ite noin 3x5g päivittäin tota kreaa, mutta kukin tavallaan..
Treenipäivinä palautusjuomaan on kylläkin kätevä sekoittaa kreatiini, niin ei tarvitse ottaa sitä sitten erikseen.. Bull's recoveryssä sitä onkin jo vakiona, Recossa taas ei..
Mielestäni treenipäivänä kreatiini kannattaa sekoittaa dekstroosin kanssa palautusjuomaan, ja sitten välipäivinä sekoittaa pelkästään kreatiini ja dekstroosin keskenään ja nauttia se ruokailun jälkeen. Dekstroosia kannatta käyttää krean kanssa koska se parantaa sen imeytymistä. Hiilihydraattia tai proteiinia ei pelkästään kreatiinin takia ole pakko ottaa samaan aikaan.
Originally posted by huuke Noniin, alkaahan sieltä tulla jo asiallisiakin kommentteja. Tosiaan mietityttää vain nuo välipäivät.. aika arvokasta tuo reco2 kuitenkin on jos sitä jokapäivä lipittää desin. Eli olisiko jollain antaa hyvää neuvoa että minkä kanssa tuon heittäisi lepopäivänä naamaan kun kuitenkin olen tuon 5g päivä annostuksen puoleen kääntymässä.
Originally posted by Stalker Mielestäni treenipäivänä kreatiini kannattaa sekoittaa dekstroosin kanssa palautusjuomaan, ja sitten välipäivinä sekoittaa pelkästään kreatiini ja dekstroosin keskenään ja nauttia se ruokailun jälkeen.
Dekstroosin voi korvata täysin maltolla. Eikä dekstroosia muutenkaan tarvitse ottaa kreatiinin kanssa, mikä tahansa hiilari on käypää. Mieluiten sitä settiä ei myöskään kannata ottaa heti ruokailun jälkeen. Heti aamulla tyhjään mahaan on yleinen suositus.
Ok, johan alkaa selkiytymään... Eli tosiaan taidan pistää tilaukseen nyt reco2:sta, dekstoosia ja kreatiinia.
Voisko joku vielä selventää että minkälaisen juoman tosta dekstoosista kannattaisi tehdä välipäiville, eli paljon vettä ja paljon dekstoosia ? Krean määrässä ajattelin pysyä tossa lähellä 5g:tä päivässä kun muistaakseni jossain terveyssuosituksissa tms. oli 2 vai 5g/päivä suositus...
Niin ja saa kertoa myös mistä noita halvimmalla saisi täältä Espoosta tai Helsingistä, vai onko voimaharjoittelu.net:in hinnat halvimmasta päästä ???