Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Mulla kävi ton kreatiinin (fast) kanssa niin että tankkaus (25g/päivä 3messa osassa) vaiheessa pieretti ja kusetti. Tankkaus vaiheen jälkeen pari viikkoo ylläpitoannos 5-10g/päivä oli lieviä mahan väänteitä. Mutta nyt viimeset pari viikkoo ei oo ollu mitään vaivoja. Lisäsin sitten annostusta noin 15g/päivä kun kuulin että joku oli hotkinu jotain 30g/päivässä (tämä joku kehitty perkeleesti 1vuoden aikana, meinaa edes tuntee sitä enään). No nyt oon käyttäny joku 8viikkoo putkeen fastia ja en voi mitään nekatiivistä sanoo. Ainakin tuntuu vettä keräävän, mikä ei oo mulle muutaku positiistiä näyttää mun siimat ees vähän miehekkäämmiltä :D ... semmosta...

Onko sitä pakko vetää niin paljon kerralla, että tulee kipuja ja treeni menee sen takia vituiksi?!

Pienemmistäkin satseista on hyötyä, vaikka maha ei kestäisikään mitään optimaalisia tankkauksia..

Originally posted by demoni
Onko sitä pakko vetää niin paljon kerralla, että tulee kipuja ja treeni menee sen takia vituiksi?!

Pienemmistäkin satseista on hyötyä, vaikka maha ei kestäisikään mitään optimaalisia tankkauksia..

True, tankkaus ei tod. ole pakollista. 5g alusta asti riittää ihan hyvin.

Originally posted by huuliharpisti
tämä johtaa siihen, että sen päivän reenit menee suoraa sanottuna perseelleen

Ettei vaan kysymyksessä olisi tämä kauan taisteltu ja ihmetelty ilmiö:

Älä syö hiilareita ennen treeniä

Kysyjän mukaan päivän treenit menee pilalle kreatiinin ja viking powerin syönnistä. Eihän pahasta olosta ole juurikaan haittaa, jos se iskee treenin *jälkeen*, kun palautusjuoma otetaan! Eli kannattaa kiskoa jauhot jälkeen, ei ennen treeniä. Kreatiinin syönnin ajankohdalla ei mielestäni ole mitään vaikutusta, eli sen voi hyvin laittaa pelkästään palautusjuomaan.

Re: Re: Fastin Kreatiini

siis ei todellakaa mee treenit pilalle jos vetää viking powerii ennen treeniä...ja tolla vikingpowerin syönnillähän ylläpidetään kreatiinin vaikutusta...

No viking powerhan on 50% protskua ja 50% maltoa + pienimäärä muuta shittiä, enkä näe mitään syytä vetää moista puuroa naamariin ennen treeniä =). Palautusjuomaksi treenin jälkeen korkeintaan

Originally posted by Lobo
No viking powerhan on 50% protskua ja 50% maltoa + pienimäärä muuta shittiä, enkä näe mitään syytä vetää moista puuroa naamariin ennen treeniä =). Palautusjuomaksi treenin jälkeen korkeintaan

Lobo ootko edes koskaa käyttäny Vikingiä ja voitko sanoa sen olevan paskaa jos et oo käyttäny koko mömmöä ??
olisin aivan hiljaa jos kokemusta ei kerran oo

Itseasiassa olen käyttänyt yhden säkin ja totesin, että mulle se on ylihintaista jauhoa. No need! Mieluummin ostan parin kilon pöntön maltoa ja 5kg protskua ja mixailen omat drinksuni =) Enkä juo palautusjuomaa ennen salille menoa :thumbs:

Originally posted by Lobo
Itseasiassa olen käyttänyt yhden säkin ja totesin, että mulle se on ylihintaista jauhoa. No need! Mieluummin ostan parin kilon pöntön maltoa ja 5kg protskua ja mixailen omat drinksuni =) Enkä juo palautusjuomaa ennen salille menoa :thumbs:

Kyllä mä ainaki noiden ohjeiden mukaan syön tota jauhoa..ja myös 30min ENNEN treeniä.. :evil:

Originally posted by miger
Kyllä mä ainaki noiden ohjeiden mukaan syön tota jauhoa..ja myös 30min ENNEN treeniä.. :evil:

Luepas täältä miksi ennen treeniä ei vedetä hiilareita. Rullaa kunnes törmäät sakkeuksen postaukseen ;)

Edit: typot

Originally posted by kvi
Luepas täältä miksi ennen treeniä ei vedetä hiilareita. Rullaa kunnes törmäät sakkeuksen postaukseen ;)

Edit: typot

laitan tänne ny vielä toisen kerran että pitäiskö toi vikingpowerin ottaminen ennen treeniä lopettaa kokonaan ??
ja miks siinä pussissa ylipäätänsä lukee että pitäis ottaa ennen treenausta ??
en kyllä ymmärrä yhtään tätä koko vitun touhua :itku:

No voithan sitä käyttää jos niin haluat. Itse tosin mieluumin tosiaan paastoan ~3 tuntia ennen treeniä ja noin 20-30 minuuttia ennen harjoituksia vedän perus heraa noin 15-20grammaa + vitamiinit. Tietysti vielä parempi olisi kunnon BCAA ja glutamiini valmiste, mutta turhan tyyristä minulle.

Palautusjuomankin otan kaksiosaisena, eli ensin proteiinit ja ~30 minuutin päästä hiilarit. Juuri tämän takia mieluumin ostan tavarat erikseen ja sitten sekoittelen niistä itselle sopivat kokonaisuudet ja kokeilen erilaisia juttuja (kuten tämä kaksiosainen palautusjuoma).

Enpä osaa ottaa kantaa tuohon Viking Poweriin.

Kyllä on itse ainakin monet kerrat tullut huomattua ettei ennen treeniä kannata pistää suuhun yhtään mitään. Paljon paremmin kulkee tyhjällä mahalla kuin jotain syöneenä. Jos reenaa aamulla niin mielestäni silloinkaan ei kannata syödä aamupalaa koska se vain heikentää suoritusta. Tämä siis perustuu vain omaan kokemukseen jota tuo edellä esitetty linkki ja Sakkeuksen viesti tukevat.

Re: Re: Re: Fastin Kreatiini

Originally posted by kullek
siis ei todellakaa mee treenit pilalle jos vetää viking powerii ennen treeniä...ja tolla vikingpowerin syönnillähän ylläpidetään kreatiinin vaikutusta...

Kaikenlaisia uskomuksia :lol2: "Ylläpidetään kreatiinin vaikutusta" LOL, sanon minä! Mitähän tuo kullekin mielestä tarkkaanottaen tarkoittaa? Se on ihan sama milloin sitä kreatiinia lykkää naamariin ja onko mukana hiilaria vai ei. Ja ennen treeniä ei hiilareita kannata syödä. Kreatiinit palautusjuomaan ja sillä selvä, ei se viikingpoweri mitenkään hienommin ylläpidä sitä kreatiinin määrää lihaksessa. Vai miten sen selittäisit?

Re: Re: Re: Re: Fastin Kreatiini

Originally posted by apophis
Kaikenlaisia uskomuksia :lol2: "Ylläpidetään kreatiinin vaikutusta" LOL, sanon minä! Mitähän tuo kullekin mielestä tarkkaanottaen tarkoittaa? Se on ihan sama milloin sitä kreatiinia lykkää naamariin ja onko mukana hiilaria vai ei. Ja ennen treeniä ei hiilareita kannata syödä. Kreatiinit palautusjuomaan ja sillä selvä, ei se viikingpoweri mitenkään hienommin ylläpidä sitä kreatiinin määrää lihaksessa. Vai miten sen selittäisit?

haluaisin vain tietää kannattaako jättää Vikingin syöminen ennen salia ja ottaa sitä vain palautusjuomana ??
muuhun en kaipaa vastausta, mutta tuntuu että kukaan ei osaa sanoa. :worship:

Re: Re: Re: Re: Re: Fastin Kreatiini

Originally posted by miger
haluaisin vain tietää kannattaako jättää Vikingin syöminen ennen salia ja ottaa sitä vain palautusjuomana ??
muuhun en kaipaa vastausta, mutta tuntuu että kukaan ei osaa sanoa. :worship:

Ei varmastikaan ole yhtä oikeaa vastausta, vain monia mielipiteitä. Vallitseva mielipide tällä palstalla on ollut, ettei hiilareita kannata vetää ennen treeniä. Mielummin syö hyvin pitkin päivää, jolloinka kehon varastot on täynnä kun iskee itsensä salille. Salin jälkeen taas tietenkin otetaan palautusjuoma, ja ainakin hlökoht. minä näkisin Vikingin puhtaana palautusjuomana. Vaikka on sitä parempiakin palautusjuomia nähty ja kokeiltu (noin niinku toimivuuden ja reseptin suhteen). Jos kuitenkin mielestäsi Viikkarin otto ennen treeniä antaa puhtia ja tulosta niin miksi et sitä vetäisi. Kannattaa itse kokeilla ja hieman kuunnella omaa kehoa.

Sanotaan tuosta fastin kreatiinista vielä muutama oma kokemus... Itellä aiheuttaa ilmeisesti kivan turvotuksen tai jotain lihaksiin. Muissa lihaksissa sitä ei silleen huomaa, mutta vaikuttaa ilmeisesti myös pallean lihaksiin, kun kreatiinia käyttäessä tulee sellainen "hauska" ilmiö että haukotellessa jää haukotus ikäänkuin kesken sen. Ei saa vedettyä ilmaa keuhkoihin ihan sitä viimeistä pientä pisaraa, joka siinä haukotuksen lopussa helpottaa. Ihan ihme juttu, mutta omalla kohdalla tosi. Muuta en ole huomannut. Paitsi joskus kyllä aikoja sitten auttoi hieman penkkiä ylös. Johtunekko sitten kreasta vai jostain muusta. Jotain mutua siis kuitenkin että olis ihan toimivaa :) Mulle ei aiheuta pahoinvointia tms haittoja...

Saako näitä vanhoja topikkeja kaivaa täältä, tai onko kellään mitään sitä vastaan ?
( jaksa uuttakaan alottaa tulee kauhee meteli ) :lol2:

Askarruttelin mielessäni sitä että onkos siitä mitään näyttöä että elimistön oma kreatiinin tuotto loppuisi jos kreatiiniä syö esim vuoden putkeen ? ... oon kyllä lukenu täältä että semmosta vois käydä :( ... tekis mieli sitä kokoajan hotkia, mutta, mutta.......... ?

Originally posted by Nahka
Saako näitä vanhoja topikkeja kaivaa täältä, tai onko kellään mitään sitä vastaan ?
( jaksa uuttakaan alottaa tulee kauhee meteli ) :lol2:

Hyvä huomio! Suurin ja anteeksiantamattomin virhe on se, jos aloitat uuden threadin asiasta, joka on täällä ollut jo roinafoorumin aikaan. Käytä sitä :david: searchia!

Ai niin unohtui, kysynpä samalla kun täällä ollaan, että mikä se on oikea ECA-stackin annostelumäärä? :)

Back
Ylös Bottom