Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Originally posted by Nahka
Saako näitä vanhoja topikkeja kaivaa täältä, tai onko kellään mitään sitä vastaan ?
( jaksa uuttakaan alottaa tulee kauhee meteli ) :lol2:

Askarruttelin mielessäni sitä että onkos siitä mitään näyttöä että elimistön oma kreatiinin tuotto loppuisi jos kreatiiniä syö esim vuoden putkeen ? ... oon kyllä lukenu täältä että semmosta vois käydä :( ... tekis mieli sitä kokoajan hotkia, mutta, mutta.......... ?

Minun muistikuvan mukaan kreatiinin suurempi käyttö lopettaa oman tuotannon, mikä kuitenkin käynnistyy vaivattomasti käytön lopettamisen jälkeen.

Originally posted by Puterco
Minun muistikuvan mukaan kreatiinin suurempi käyttö lopettaa oman tuotannon, mikä kuitenkin käynnistyy vaivattomasti käytön lopettamisen jälkeen.

Mahtaako olla noin ?... kellään muulla mitään tarkempaa tietoa mistään tutkimuksista ?

Mitä sanotte, voiko tribulusta ja kreatiinia käyttää yhdessä, vai onko se rasite munuaisille? Millaisia kokemuksia tribuluksesta on, onko toiminut? :urjo:

Niin paljon on tätä asiaa puitu sen kummempaa selvyyttä saamatta, että päätin asettaa itseni koekaniiniksi ja kaventaa hieman lompakkoani siinä sivussa. Aloitan nyt 3-4 viikon testijakson, jolla käytän normaalisti lisäproteiinia, kreatiinia, kenties maltoa ja nyt uusina tulokkaina HMB:tä ja Tribulusta! Kreatiinia otin pitkän tauon jälkeen viime viikolla 20g/vrk tankkausjakson, ja nyt otan sitä ruokalusikkamitallisen päivässä. Noita muita ohjeen mukaan, purkit taitavat riittää 20 (treeni?)päivälle. Raportoin sitten ajan kuluessa mahdollisesta "boostista" kehitykseeni, itse lähden hommaan hieman skeptisellä asenteella, mutta ei tuo muutama kymppi kovin paha uhraus ole, jos sillä noiden aineiden vaikutukseen jotain omakohtaista näkökantaa saa. Tietysti olisi järkevämpää tutkia yhtä ainetta jakso kerrallaan, mutta kokeillaan nyt näin. Jos niistä jotain vaikutusta tuntuu olevan, niin selvittää sitten myöhemmin mistä. :kippis1:

Minulla on yli puoli purkillista kreatiinia jonka viimeinen käyttöpäivä oli toukokuussa. Miten kauan sitä voisi vielä käyttää vai onko se pilalla tai eikö se enää tehoa:confused: :kuola:

Eli huomenna pitäisi aloittaa taas kesäloman jälkeen vääntäminen HST:llä ja nyt muistin ettei kreatiinia ole enää jäljellä.

Tietääkö joku onko tänään sunnuntaina Espoossa (tai Hki/Vantaa) joku kauppa auki mistä kreatiinia saa?

Tuskinpa tuo nyt muutamasta päivästä ole kyse, vaikka tilaisit jostain.

Edit: Mutta onko se Espoon kauppakeskus tänään auki? Eiköhän siellä ole jotain luontaistuotekauppoja.

Originally posted by jarkko
Eli huomenna pitäisi aloittaa taas kesäloman jälkeen vääntäminen HST:llä ja nyt muistin ettei kreatiinia ole enää jäljellä.

Tietääkö joku onko tänään sunnuntaina Espoossa (tai Hki/Vantaa) joku kauppa auki mistä kreatiinia saa?

Kipität isoimpiin ostoskeskuksiin ja katsot onko niiden luontaistuotekaupat auki, Sello, Jumbo, Myyrmanni, eiköhän joistain noista löydy (tai sitten luontaistuoteputiikit on tänään kiinni, mikä on kyllä aika todennäköistä). Joistain isoista Prismoista on saanut kreatiinia.

Joo, tarkotus oli isoon omenaan mennäkin, ajattelin vain kysyä ennen kuin sinne ajelen josko joku tietää, että onko siellä tai muualla luontaistuoteliike auki. Laiska kun olen niin en viitsi turhaan ajella katsomaan onko liike auki vai kiinni :whip:

Tsekkaapa esim. Ison Omenan nettisivut, sieltä löytyy liikkeiden puhelinnumerot. Pirauttamalla liikkeeseen saat aukiolon nopeimmin varmistettua. Jumbossa on ainakin Prisma, joten sieltä kannattaa kans ehkä kysäistä

Joo, vähän kun olisi tajunnut surffailla niin sieltähän se löytyi omenan nettisivuilta. Ikivireä auki tänään 12-21.

Tää asia on varmaan puitu joskus aikaisemminkin,mutta kysyisin että vaikuttaako kahvi miten paljon tohon Kreatiinin imeytymiseen,kun olen lukenut että max.2 kuppia päivään kärsis juoda,ja toisaalta olen kuullut että vaikutus kahvilla on kovin vähäinen että ei hirveästi vaikuta?????Itse olen kahvinjuonnin tän asian takia miltei lopettanut,ja oikeastaan hyvä niin,kun tota kahvia tuli lipitettyä päivässä yli litra.Niin, ja tuli vielä mieleen että onko kahvilla muita haittavaikutuksia tässä voimailun puolella?(palautumiseen yms.)????

Kreatiini menee inertiksi jos sitä sekoittaa kahviin. Kahvin diureettisten ominaisuuksien vuoksi kannattaa juoda paljon vettä jos käyttää molempia. Kunhan noitten ottamisen välillä on muutama tunti niin ei pitäis olla mitään ongelmia. Mulla tulee kahvia juotua pari kuppia duunipäivän aikana ja kreatiinit on palautusjuomassa illalla -> no problemo.

No, ei kannata välttämättä viimeisiä viikkorahoja kreatiiniin laittaa paremman ällin toivossa.

Tämä koe tehtiin melko pienellä määrällä immeisiä - 45 vapaaehtoista. Lisäksi tuloksena ei ollut, että "mitä enemmän syöt kreatiinia, sitä viksummaksi tulet", vaan että on aivojen kannalta parempi, että nauttii ainakin vähän kreatiinia sen sijaan ettei nauttisi ollenkaan. Ja tämänkään paikkansapitävyys ei ole taattua em syystä: 45 testattavaa, joista puolet kasvissyöjiä ei ole erityisen luotettava aineisto.

Joko tai...

Jep. Kuvitellaan ihan ajan kuluksi tilanne, missä on käytettävissä rahaa vain tietty summa (niinkuin onkin). Kreatiininhan kaikki tuntevat, grandaddy of supplements, mutta nythän viime aikoina on helvetisti lueskeltu glutamiinista ja kuinka sen arvo "pörssissä" nousee koko ajan, osa sanoo sen päihittävän kai jo kreatiininkin.

Kysymys kuuluukin (ette varmaan arvanneetkaan): kumpaan lyötte rahanne jos vain toinen pitäisi ostaa ja MIKSI?

Onhan kyse erilaisista tuotteista mutta katotaan saadaanko väittelyä aikaseksi...

"I get bored" -Chino Moreno

Back
Ylös Bottom