Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Originally posted by PattiPete
Tarkoittaako "aikoinaan suositeltu" sitä, että nykyään suositellaan jotain muuta tapaa? Monethan kyllä käyttävät kreatiinia ilman taukoja jatkuvasti.
Kun kreatiini tuli markkinoille oli ekoissa tutkimuksissa käytetty tuota 5x5g viikon ja sit 1x5g sen jälkeen annostusta. Tästä sitten jotenkin muodostui se "optimaalinen" annostus, vaikka tuolla latausvaiheella ei mitään näyttöä hyödystä ollutkaan.
Jos kuitenkin käyttää kreatiinia kuurimuotoisesti niin, onko nopean hiilarin nauttimisesta hyötyä tankkausvaiheessa?
Se hyöty, että maksimitasoihin voi päästä nopeammin kunhan kreatiiniannokset ovat tarpeeksi isot eli kuuri voi olla lyhyempi. Kuurimuotoinen kreatiinin nauttiminen on kyllä vähän kun söisi ruokaa kuureina - ei kovin järkevää.

Onko näin että kreatiinisitraattia ei tarvis syödä jatkuvaa kuuria, eli riittää q nappaa ennen treeniä ja jälkee..
Ilmeisesti kreatiinisitraatti ei kerää nestettäkää pahemmin, mut onko teho sama ku monohydraatilla?.. Ite harrastan myös pikajuoksuu, eli olis hyötyy, että kehon paino ois mahd. alhanen kilpailukaudella, joten ei viittis käyttää monoo (nostaa mulla painoo noin 1,5-2,0kg).
Ostin tos 200g 100% crea sitraattia, mikäköhän ois sopiva annostus? (oon ottanu monoa 4x5g/d 4vko kuureja)
Entä kreatiinipyruvaatti? Kauppias mainosti, et se ois tehokkain muoto, mut pitääkö paikkansa?..

Pistäkää kommenttii..

Sanokaa nyt :curs: mistä saitilta sitä twinlabia löytää?? FAST ei tunnu enää potkivan! Vähä taukoa ja twinlabia kehiin..sekä clutamiinia pitää testata ekaa kertaa :)

Mulla on ollut wrangen, purewellin ja fastin kreatiinia. En voi sanoa mikä näistä on paras, en ole oikein muutenkaan huomannut mitään merkittävää vaikutusta. Syksyllä vois ostaa sitten tota twinlabin kreatiinia ja yrittää sen voimalla saada painon ysikypään!

Fastin kreatiini on todella huonoa. Vedin sitä joskus kaksi kuuria eikä mitään huomattavaa hyötyä. Kun taas twinlabin kreatiinistä näki tehon kun paino nousi ja voimat kasvoivat. Hinnatkin hiukan laskenut niin on varaa ostaa.
voiko tästä vetää tällaisen johtopäätöksen: "mitä enemmän maksat, sitä parempi placebo"?

Sanokaa nyt mistä saitilta sitä twinlabia löytää??
täällähän ei saa mainostaa (paitsi sponsoreita), joten suosittelen käyttämään googlea (etsi suomalaisilta sivuilta) hakusanalla "twinlab +creatine".

Entäpä Evolutionin kreatiini? EDIT: ainakin se on tuota Creapure juttua..

Onko kellään siitä kokemuksia?

Tuon perusteella näyttäisi että kreatiinisitraatti on raakapaino suhteella huonompaa kuin monohydraatti muoto. Mutta huonosti oli johtopäätökset vedetty sinänsä että jos halutaan katsoa mikä kreatiinimuoto on toista parempi niin tutkimus voisi olla hyvä tehdä siten että KREATIINI määrät olisi vakioitu.

Esim. kreatiinisitraatissa on huomattavasti vähempi kreatiinia per gramma kuin monohydraatissa.

Toki tuo tutkimus on ihan hyvä vertailemaan markkinointi puheita eri valmisteiden välillä. Kuten tuossa on todettu, raaka gramma/gramma tasolla sitraattimuoto ei pärjää monohydraatille.

Itse olen käyttänyt optimum nutriotionin ja Leader sport nutritionin kreatiinia.
Molemmat ovat sitä parhainta "creapure" laatua eli takuupuhdasta.

Pakko muute sanoa, että suosittelen ehdottomasti kaikille tuota leaderin kreaa, koska hinta/laatu/määräsuhde on erinomainen!
Eli 25e/900g!

Originally posted by Iivili
Muuten Tomin kommenttiin yhdyn, mutta eikös joskus ollut puhetta, että Kiinassa valmistettu krea ei välttämättä olisi niin hyvää laatua kuin Saksassa tehty? Mites esim. FASTin tai Wrangen kreatiinit (taitavat olla pakkislaisten keskuudessa suosituimipia merkkejä), missä ovat valmistettu?

Nii tohon vaan, että FAST on Itävallassa valmistettua, kuten tuli ko aiemmin selville, ja Wrange saksalaista.
Halpoja ovat, mutta molemmat toimii!

En tiedä olenko ainoa joka kärsii ongelmasta ja siksipäs kirjoitankin. Eli, minulle tulee erittäin paha olo sen jälkeen ku nautin fastin kreatiinia tämä johtaa siihen, että sen päivän reenit menee suoraa sanottuna perseelleen. En ole pystynyt vielä kertaakaan ottamaan aloitusviikkoa kreatiinia kunnolla kyseisen ongelman takia. Onko muilla ollut ko. tuotteen kanssa vastaavia ongelmia? Voisiko Tämä myös ehkä johtua siitä,että ottan sitä liikaa? Yleensä n. 4 teelusikallista yleensä viking poweriin tai whey3:een sekoitettuna ja laitan myös 1/3 dl dextrosea mukaan.
Ikää mulla on 18, pituus 175cm paino 76.5kg.

Tekee pahaa heittää 30 euron paketti roskiin tarpeettomana, oisko jollain siis jotain vinkkejä asian suhteen.

Originally posted by huuliharpisti
Tekee pahaa heittää 30 euron paketti roskiin tarpeettomana, oisko jollain siis jotain vinkkejä asian suhteen.
Pistä se mulle tulee postissa, maksan postikulut. ;)

Mulla käy tuo fastin tavara päähän. On sellainen kärttyisä olo kun tankkaan. Mutta tankkauksen jälkeen ihan normaali.

Vettä kuluu saavi tolkulla.

- riittävästi nestettä poistaa pääkivut
- ei tyhjään vatsaan poistaa vatsakivut
- dextroosit pois kuvioista poistaa vatsakivut
- ei kaikkea yhdelle kertaa (20g) poistaa vatsakivut

Nämä toimii täällä.

Originally posted by huuliharpisti
Yleensä n. 4 teelusikallista yleensä viking poweriin tai whey3:een sekoitettuna

Jos en väärin muista, niin viking powerissahan on jo valmiiksi jonkin verran kreatiinia. 4 teelusikkaa on noin 8grammaa, joka on aika suurehko ehkä jo kerta-annokseksi. Kokeilepa vaikka 3 teelusikallista.

Re: Re: Fastin Kreatiini

Originally posted by kvi
Jos en väärin muista, niin viking powerissahan on jo valmiiksi jonkin verran kreatiinia. 4 teelusikkaa on noin 8grammaa, joka on aika suurehko ehkä jo kerta-annokseksi. Kokeilepa vaikka 3 teelusikallista.
Viking Powerissa on kreaa 5g/100g ja 1dl jauhetta on 50g. Mä ite sekotan siihen 5ml kreaa ja 15ml dekstroosia, eikä maha oikuttele yhtään.

Ei toi kreatiini mulla mitään pahaa oloa saa, välipäivinä 10g illalla pelkällä vedellä alas, pistää vähän pierettämään ja kusettamaan kun vettä menee niin paljon, muttei muuta. Varmana ittestä kiinni eikä tuotemerkistä O_o

mulla fastin kreatiini tuo kanssa kunnon vatsakivut. 10g riittää, ei auta vedenjuonti tai tyhjä/täysi maha. tunti menee kunnes maha on sen verran normaali et pystyy liikkuu pois soffalta.
kotoa löyty joku vanha perfect whatever kreatiini pötikkä, jonka kanssa ei tuu mahakipuja. muitakin merkkejä on tullu aikasemmin kokeiltua, eikä oo tullu minkään muun kaa vatsakipuja.
seuraavaks sit sitä kehuttua twinlabia.

en suosittele fastia kellekkään, kotona 400g fastia jäljellä, jihuu :rolleyes:

muistaakseni joku sanoi että liika kreatiini yhdelläkertaa alkaa vetämään nesteitä kehosta suolen sisään mikä aiheutta sitten vatsakramppeja ja ripulia.

Back
Ylös Bottom