Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Oskuzor sanoi:
Doggoned, ajattelin kirjottaa samalail ku siinä ohjees lukee.. mäki vedin sillai ite et tankkasin ja sit ylläpidin 3vko ja tankkasin ja sama taas..

ja niiden ohjeiden annostuksethan on tehty tuplattaviksi

Eli tuli mieleen :david: kysymys, pitääkö se kreatiini vetää veden kanssa vai voiko ottaa esim. mehuun sekoitettuna? :confused:

Aivan sama.

Jonkun hiilihydraatin kanssa kai olisi hyvä koska insuliini avustaa sen kreatiinin pääsyä lihaksiin.

Itse joskus vedin niin että lusikalla vaan suuhun jauhot ja sitten vettä/maitoa/teetä/mehua päälle. Eipä ainakaan jää mihinkään lasin pohjalle sitten osa jauhoista. Tuo siis ruokailun jälkeen/lomassa.

En vedä palkkaria jokapäivä, mutta maltoa sekoitan, vaikka mehuun. Palkkarissa on kyllä helppo reenipäivinä.

edit: eli asia selvä, tok sins.

Ensikertalainen sanoi:
No joillakinhan sitä vettä kertyy myös naamaan, niin eikös se saa näyttämään lihavammalta?

Mulla ainakin kerää nestettä aika perkeleesti kasvoihin. En nyt sanoisi että näyttäisin lihavemmalta mutta sellaiselta mehunaamalta kuitenkin :lol2: Sitten onkin mukava kuunnella niitä emännän kommentteja mutta "kuurin" jälkeen nopeasti se laskee.

Voikos tuota annostusta muuttaa "keskenkaiken"? Eli tarkoitan kun olen nyt vetänyt treenin jälkeen tuota HT-R:ää 100g ja kävi mielessä että ottaisko sit jossain vaiheessa päivää tuon 5grammaa lisää kreaa? Ja kannattaako ensiks mennä tuolla 15gramman päivä saannilla, vai voiko/kannattaako ottaa suoraan 20grammaa päivässä? Treenejä kuitenkin se 5-6kertaa viikossa ja aika kovasti tulee treenattua.

tuo kreatiini eij todellakaan ole kovin tarkka kuinka sitä ottaa, sen kun jossai vaiheessa päivää vaan kitaan ni niillä joilla se oikein toimii niin se toimii ilma turhaa hifistlelyy. :)

Eli eikös se ole niin että ensin aloitetaan kreatiinin käyttö 5 päivän latausjaksolla jonka aikana sitä pitäs käyttää 20g/päivä. Eli 4 kertaa päivässä. Ja eikös sitten aloiteta n. 2kk kuukautta kestävä ylläpitokausi jolloin sitä pitäs käyttää n. 5-10 g päivässä (www.tohtori.fi sivulla eräässä ravintolisiä käsittelevässä artikkelissa kyllä puhutaan vähän pienemmästä määrästä, mutta kai se riippuu henkilön painosta)

Onko ylläpitokauden kestolla väliä? Kun eikö tohon krean käyttöön pidä tulla jokin tauko jossain vaiheessa? Ja paljon sitä pitäisi käyttää per päivä kun painan 64 kg?

Ja sitten viel noista haittavaikutuksista eli täältä http://keskustelu.suomi24.fi/show.f...ce=4500000000000324&posting=22000000002737635 löysin ihan ihme tietoa kreatiinin haittavaikutuksista mistä en ole ollu tietoinen aikaisemmin. Eli siinä puhuttiin munuaisten poksahtamisesta ja mielialan heikentymisestä. Mutta ilmeisesti kummassakin oli kyse krean yliannostuksesta ja pitkään jatkuneesta käytöstä. En tiedä sitten.
Joten siksi mietinkin paljon se kreatiini määrä mulla päivittäin pitäs olla ton latausjakson jälkeen.

Latausjakso ei ole pakko edes pitää, mutta itse pitäisin, koska kyllähän ne kreatiinivarastot täyttyy nopeammin sillä tavalla.

Tuo suomi24 ei ole mikään luotettava lähde. Haittavaikutuksia SAATTAA olla mahakipu (kuitenkin aika harvalla) ja sitten se nesteen kerääntyminen. Eli saattaa naama levitä. Ja joillekin saattaa muutama finni tulla. Mutta muita haittavaikutuksia sillä ei tietääkseni ole.

Ihan turvallinen aine. Makkaran syöminen on paljon riskialttiimpaa terveyden kannalta

suomi24:n jutut kannattaa jättää omaan arvoonsa.

monia varmaan hämää se että munuaisvaivoista kärsivillä ihmisillä on usein korkeat kreatiniini (huom. kreatiniini, ei kreatiini) tasot, joten vedetään johtopäätös korkea kreatiniini = munuaisvaivat ja kreatiniini johtuu kreatiinista.

huoletta voit vedellä vähän reilumpiakin annoksia, ite otan vähintään 10g päivässä jos oon kuurilla.

Juu, ei ainakaan itellä oo ollu mitään negatiivisia vaikutuksia... paitsi just tuo nesteen kertyminen eli noin +2kg tulee mulle painoa lisää, häviää kun pitää tauon. Lisäks pukkaa pari finniä kun lopettaa. Plussiin nähen ihan siedettävää :)

Ok.No siis toi painon lisääntyminen nyt ei ainakaan mulla ole huono juttu eli ei haittaa.
Mutta miksi ylläpitokauden pitäs kestää jonku tietyn ajan? Ku siitä just oon lukenu monesta paikasta et se ei sais kestää ku enintää jonku 2 kuukautta.

Ja eikös krean voi ainaku sitä ottaa, niin sekottaa hiilari drinksuu? Ja sillee et siin on hiilarii noin 1dl ja vettä 3dl?? Ja sit tietenki treenin jälkee siin drinksus voi olla protskuuki?

monet täällä vetää kreaa toista tai kolmatta vuotta putkeen eikä mitään haittavaikutuksia oo ilmenny. ja krean voi ottaa ihan minkä vaan kanssa, ei se niin tarkkaa oo sekottaako veteen vai öljyyn vai johonki muuhun.

mackaiwer sanoi:
löysin ihan ihme tietoa kreatiinin haittavaikutuksista mistä en ole ollu tietoinen aikaisemmin...

Kannattaa ihan oikeasti käyttää sitä lähdekritiikkiä ja varsinkin silloin kun hakee netistä tietoa.

erkjetter sanoi:
monet täällä vetää kreaa toista tai kolmatta vuotta putkeen eikä mitään haittavaikutuksia oo ilmenny. ja krean voi ottaa ihan minkä vaan kanssa, ei se niin tarkkaa oo sekottaako veteen vai öljyyn vai johonki muuhun.

Niin vissiin kuitenkin taukoja pitävät, krean jatkuva nauttiminen ylirasittaa joitakin sisäelimiä ja voi vahingoittaa kehoa. Paras vetää ohjeen mukaan. (HUOM. finmaxin annostusta ei kannata noudattaa!)

Mömmö sanoi:
Niin vissiin kuitenkin taukoja pitävät, krean jatkuva nauttiminen ylirasittaa joitakin sisäelimiä ja voi vahingoittaa kehoa. Paras vetää ohjeen mukaan. (HUOM. finmaxin annostusta ei kannata noudattaa!)

No tossa fastin kreatiinipurkissa sanotaan että se ylläpitokausi pitäs kestää n. 5-6 viikkoo ja sen jälkee 2-4 viikon tauko eli kai mä sen mukaan sitä käytän sitte.

joo, eipä terveillä ihmisillä kreatiini mitään munuaisvikoja aiheuta, tosin kreatiinista muodostuu kreatiniiniä joka saattaa(varsinkin isokokoisilla)nostaa kreatiniinit viitearvon yläpuolelle. Sekös arvauskeskuksen lekuria ihmetyttää verikokeiden yhteydessä(fS-Krea) ja heti arvataan että nyt munuaiset kusee.

"voiko kreatiini vaikuttaa mielialaan? eräs hyvä ystäväni rupesi käyttämään kreatiinia ja tuntuu että kaikki ei päässä le hyvin... ihan muuttunu oudoks... ei kyllä enään sama ihminen..."

Ei voi kuin nauraa tuolle sakille. :D

Back
Ylös Bottom