Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

alkutankkaus on suositeltavaa tehdä koska muuten varastojen täyttymiseen menee reilusti pidempi aika kuin 1viikko. toiset pitää taukoja toiset ei, taukojen kanssa ainakin tietää että onko kreasta jotakin hyötyä vai ei.

itse tykkään juuri vetää kreaa kuurimuotoisesti silloin tällöin.

piidu: antaa lisää voimaa seka kerää nestettä joka on nivelten kannalta erittäin positiivista.

edit: käyttäkää hakua, kreatiinista on ollut paljon keskusteljua joista löytyy vastaukset kaikkiin kreatiinia koskeviin peruskysymyksiin.

offtpc:Se viellä, että jotkut sanoo että kreatiini vois laittaa naaman kukkimaan jos on akne-ongelmaa. Itselläni on vähän noita ruusufinnejä, mutta kun aloin käyttämään kreatiiniä niin finnit muuttuivat vaaleemmiksi ja pienemmiksi. Tietty jos sulla ei ole akne-ongelmaa niin tää viesti on turha.

Moro taas alko treenit. Oli tässä vähän yli vuosi taukoa intin takia. Tämä on niin helppo että vastaan tähän nyt vaikka näin aluksi paluun kunniaksi.

3 kertaa päivässä kaksi kukkuraa teelusikallinen viikon ajan.
Tästä eteenpäin vaikka palautusjuomassa aina kukkura teelusikallinen. (oikeastaan aivan sama mihin aikaan päivästä sen "ylläpitoannoksen" ottaa)
Sitä voi ottaa joko joka päivä tai vaikka treenipäivinä 3-5 kertaa viikossa.

Vasta 2-4 viikon kreatiini tauon jälkeen huomaa että sarjakestävyys ja jaksaminen hieman huononee. Eli tankkauksen jälkeen en itse näe mitään syytä ottaa kreatiinia edes joka päivä. Itse aikoinaan söin 2-4kk putkia ja pidin 1-2kk taukoja. Syytä näihin taukoihin ei ollut. Ainoastaan se että elimistö ei välttämättä tykkää siitä että kreatiinia syödään jatkuvalla syötöllä vuosia putkeen. (aihetta ei olla tutkittu ilmeisesti kovinkaan kattavasti).

Ei muutakuin kreatiiniä koneeseen niin tulee sitä massaa hieman lisää, sekä voimaa ja kestävyyttä myös. Melkosta douppinkia! :)

Mikäli pelkäät nestepöhöä niin voit vaihtaa monohydraatin esim. sitraattiin.

Eli voiko kreatiini aiheuttaa pääkipua? Sillä eikös kreatiini kerää nestettä ja nesteen kerääntyminen aiheuttaa verenpaineen nousua?

Minulla oli pää kipeä kreatiini tankkaus jakson jälkeen ja loppuin pari päivää kreatiinin käytön jälkeen.

Tuosta verenpaineen noususta en tiedä, mutta parilla kaverillani jotka käyttivät kreatiinia särki päätä kreatiinin käytön alussa.

Kreatiini pyruvaattia käskettiin ohjeen mukaan ottaa 45 min ennen treeniä noin 5 grammaa, mutta tarvitseeko kreatiini pyruvaatti nauttia hiilihydraatin kera? Ja jos täytyy , niin voisiko sen nauttia sitten palautusjuomassa, sillä en viitsisi ennen harjoitusta ottaa hiilihydraattia, koska tavoitteena on saada rasvaprosenttia alemmas.

mä oon aina ottanu ilman hiilaria ja hyvin on toiminut, tiedä sitten olisiko paremmin toiminut jos hiilareiden kanssa vetäny mutta ero tuskin olis ollut suuri.

Itelläkin ekalla tankkausjaksolla jomotti päätä melkein koko päivän aina. En sit tiiä johtuko kreasta vai jostain muusta. Ja tossa pari viikkoa sitten kun tankkasin taas ni ei jomottanu päätä mutta oli muuten pää sekasi, joko johtu kreasta tai on vaa päässä vikaa muute :)

Yksi mikä voi aiheuttaa päänsärkyä on nestehukka... (esim. krapula) Oletteko muistaneet juoda tarpeeksi? Joku fiksumpi vo sitten vastata, että lisäkö se kreatiini nesteen tarvetta?..

006 sanoi:
Yksi mikä voi aiheuttaa päänsärkyä on nestehukka... (esim. krapula) Oletteko muistaneet juoda tarpeeksi? Joku fiksumpi vo sitten vastata, että lisäkö se kreatiini nesteen tarvetta?..

No kyllähän kreatiini sitoo nestettä, joten lisää se. Itsellä ainakin janotti helvetisti kun taas aloin kreatiini vetämään.

006 sanoi:
Itselläni huomaan kanssa saman kun aamupäivällä tulee lähinnä juotua kahvetta niin ehtoolla saa juoda nestettä reilusti-->pääkipu on hävinny.
Tämä korostuu etenkin krean ottamisen aikana.

Rane1 sanoi:
Kreatiini pyruvaattia käskettiin ohjeen mukaan ottaa 45 min ennen treeniä noin 5 grammaa, mutta tarvitseeko kreatiini pyruvaatti nauttia hiilihydraatin kera? Ja jos täytyy , niin voisiko sen nauttia sitten palautusjuomassa, sillä en viitsisi ennen harjoitusta ottaa hiilihydraattia, koska tavoitteena on saada rasvaprosenttia alemmas.

imeytyy nopeammin, mutta ei tarvitse

muistaakseni jossakin puhuttiin 10% tehoerosta hiilarin kanssa nautitun ja ilman hiilaria nautitun välillä, joten jos 10% harmittaa eikä hiilariakaan halua niin voi vetää sitten sen gramman extraa päivässä.

eikai sil mitään välii oo käytännös mut tuppaavat laittamaan kaikkiin hiilarijuomiin kreatiinii.. merkkii en viitsi sanoa ku kutsuvat sitä mainostamiseks:hyper: :urjo:

joo kyl se imeytyy paremmi hiilareiden kans kuten kani kertoi.. mutta eikö siinä krea laatikos lue ohjeit et eka on se 5pv tankkaus 3x5g ja sit ylläpitäminen 3-5vko aja 5g ja sit pari viiko tauko..

kokeile ota teelusikallinen sitä jauhooo suuhu ja sit juot sen hiilarilitkun/veden siihe päälle sillai mä tein ku oli krea kuurizzz

Oskuzor sanoi:
joo kyl se imeytyy paremmi hiilareiden kans kuten kani kertoi.. mutta eikö siinä krea laatikos lue ohjeit et eka on se 5pv tankkaus 3x5g ja sit ylläpitäminen 3-5vko aja 5g ja sit pari viiko tauko..

kokeile ota teelusikallinen sitä jauhooo suuhu ja sit juot sen hiilarilitkun/veden siihe päälle sillai mä tein ku oli krea kuurizzz

Ei nuo tauot mitään välttämättömiä ole. Monet ovat ottaneet kreatiinia putkeen vuosia ja silti toimii. Sitä voi myös ottaa vain treenipäivinä, ei ole pakko ottaa "kuurimaisesti" joka päivä.

Doggoned, ajattelin kirjottaa samalail ku siinä ohjees lukee.. mäki vedin sillai ite et tankkasin ja sit ylläpidin 3vko ja tankkasin ja sama taas..

Oskuzor sanoi:
Doggoned, ajattelin kirjottaa samalail ku siinä ohjees lukee.. mäki vedin sillai ite et tankkasin ja sit ylläpidin 3vko ja tankkasin ja sama taas..

Siis vedit vain putkeen jatkuvasti ilman taukoja?
Juuh, piti vain sanomani, että kyllä homma toimii ilman taukojakin:)

Back
Ylös Bottom