Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

suortti sanoi:
En viitti uutta threadii pistää nii kysyn tässä. Tää on taas näitä maikkojen juttuja, mutta kaverin maikka oli sanonu, jos käyttää kreatiinia niin kehon oma kreatiinin tuotanto lakkaa kokonaan eli periaatteessa siihen kehittyisi riippuvuus :eek: . Eli onko tää ihan puta heinää vai olenko sitoutunut ostamaan kreatriinia koko loppu elämäni?

Tämä on taas sitä ihtiään :kakka: Eli, kun syödään kretiinia, elimistön oma kreatiinin synteesi laskee jossain määrin. Se palautuu kyllä normaaliksi, kun lopetat käytön tai olet tauolla.

Kyllä krean ja aknen yhteys on näytetty toteen useita kertoja, netissä on jo kokonaisia sivustoja perustettu aiheen tiimoilta. Katsokaa googlesta hakusanoilla creatine+acne tai creatine+rash jne.

kreatiinistä ei tuu muutaku punasta paskaa ja finnejä naamaan :)

Ei meikälle ainakaan kreatiinista finnit tule. Luulin ensin että tulee, mutta nyt tällä kuurilla posket on sileät ku muijan pi.. öö.. lapsen posket(?)..
Ei miulla kyllä kamalasti finnejä ole ollut koskaan.

hillybillyboy sanoi:
Kyllä krean ja aknen yhteys on näytetty toteen useita kertoja, netissä on jo kokonaisia sivustoja perustettu aiheen tiimoilta. Katsokaa googlesta hakusanoilla creatine+acne tai creatine+rash jne.

No ei nuo linkit olleet mitenkään ehdotonta faktaa, että aknen ja finnit olisitodistetusti aiheuttanut kreatiini. Itsellä ei koskaan ole paljoa finnejä (onneksi) ollutkaan, eikä niitä ole tullut kreatiininkaan kanssa.

Jos jollakin olisi oikeasti osoittaa toteen tuo krean ja aknen yhteys niin laitapa linkki tänne, niin opin minäkin jotain uutta.

Samaa mieltä kuin lepex. Ei kreatiini kai voi aiheuttaa finnejä / pahentaa aknea, jos sitä oikein käyttää. Tällä tarkoitan, että vettä todellakin tulee juoda paljon runsaammin kuin normaalisti. Selvähän se, että jos elimistö on kuiva, niin ihohuokoset tukkeutuu ja finnejä syntyy.

Joku mainitsi myös rasvaisen ruoan. Huonot rasvat tämän efektin voivatkin saada aikaan (vaikkei mulla kuitenkaan, vaikka aikea vaikea akne onkin ollut nuoresta saakka), mutta hyvillä rasvoilla on ehdottomasti päinvastainen vaikutus. Olen tässä vuosien myötä huomannut esim sen, että aina kun rypsiöljyä käytän säännöllisesti päivittäin, niin iho on merkittävästi paremmassa kunnossa. Eli välillä on tullut kausia, kun rypsiöljy jäänyt pois ruokavaliosta, ja tällöin olen huomannu selkeän muutoksen huonompaan ihon suhteen.

Mulla tuli noita finnejä erittäin runsaan kreatiinin käytön aikana, eli viikon tankkauksessa. Janottikin normaalia enemmän, joten tuli juotua paljon. Paino nousi pari kiloa selvästi ja esim jalkaprässissä meni 20 sarjoja entisten 15-16 sijaan. Ei maksimit nousseet, muta sarjakuntoon vaikutti. Paino nousi hieman ja jokunen finni tuli otsaan, ilman mässäilyä. En ole kovin finniherkkä ja yleensä finnit tule jonkun sulkaalevyn jälkeen mm. jouluna. Tänä jouluna en saanut sulkaata! Oli oma toive. Joulupaino pysyi +/- 0. Oho jo vähän :offtopic:

No en väitä, että nuo krealinkit mitään ehdottomia totuuksia olisivat sisältäneet. Mutta omasta ja monien muiden kokemuksista voi päätellä sen, että kreatiini aiheuttaa iho-ongelmia. Tuskin kreatiinin vaikutuksista esim. munuaisiin tai muihin sisäelimiin tiedetään vielä ihan kaikkea. Aineen ympärillä pörisee paljon enemmän epätietoisuutta kuin todisteltuja faktoja, ja senpä takia kannattaa miettiä, onko kreasta itselle enempi hyötyä vai haittaa. Varmuuden vuoksi -käyttäjiä tuntuu olevan aika paljon.
Joku tyyppi kertoi saaneensa munuaiskiviä aloitettuaan kreatiinikuurin. Ja se on vaatimattomasti sanottuna suurimpia kipuja, mitä ihminen voi tajuaan menettämättä tuntea :-) Onnea matkaan, pojat!

Kreatiini - Lisäravinteiden asbesti :-)

Sen oon ite huomannu että jos vetää tyhjään mahaan kreatiinia, niin sillon menee vatsa kuralle, mutta jos ottaa sen esim palautusjuoman yhteydessä niin sillon ei oo hätää.. Voihan se elimistö rueta muistuttelemaan, jos ei syö kunnolla muuta ravintoa vaan vetää lisäravinteita.

Eka kerralla mulla meni teelusikka ja ruokalusikka sekaisin ja vetäsin vahingossa 1½ ruokalusikallista kreaa tyhjään mahaan, niin voitte poijaat arvata tuliko vartin päästä kiire posliini-alttarille....

Se tankkausvaihe voi olla joidenkin elimistölle liikaa..

Ite aloitin kreatiinin käyttämisen syksyllä, ja maha meni tankkaamisesta totaalisen sekaisin, niin et siirryin suosiolla vaan siihen 5g. päiväannokseen. Siitä taas ei tullu mitään ongelmia, vaikka otin sen välillä ei-treeni-päivinä aamulla tyhjään mahaankin. Pidin sit tossa vähän taukoa ja kun aloitin käytön uudelleen, niin pystyin ihan hyvin pitämään sen tankkausvaiheenkin (4x5g./pvä), ilman mitään mahan"purinoita", kai se oli sit jo tottunu..

Mullakin on tankkausvaiheessa menny alkuun monesti maha kuralle. Merkistä se tuskin johtuu, koska itse söin SF-proteiinin kreatiinia (ainii mutta siitähän löytyikin HORMOONEITA). Niinkuin joku sanoikin, se syöminen ennen kreatiinin ottamista auttaa. Ja jostain syystä palautusjuoman seassa ei oo koskaan aiheuttanu mitään oireita, paitsi ehkä promillen verran kiihtynyttä lihaskasvua.

Persetan sanoi:
Mullakin on tankkausvaiheessa menny alkuun monesti maha kuralle. Merkistä se tuskin johtuu, koska itse söin SF-proteiinin kreatiinia (ainii mutta siitähän löytyikin HORMOONEITA). Niinkuin joku sanoikin, se syöminen ennen kreatiinin ottamista auttaa. Ja jostain syystä palautusjuoman seassa ei oo koskaan aiheuttanu mitään oireita, paitsi ehkä promillen verran kiihtynyttä lihaskasvua.

KREATIINI EI SISÄLTÄNYT MITÄÄN KIELLETTYÄ AINETTA.. pienksi vihjeeksi vaan....

Ite vaihdoin just NP:n kresta FASTin vastaavaan ja nyt onkin sit pari päivää istuttu pöntölllä... :kuola: :itku: Ruokavalio on pysynyt aivan samana kuin aiemminkin, ainut muutos on kreatiinissa.

Itte olen käyttänyt vain Twinlabin kreatiinia ja ei ole ollut mitään ongelmia.

Takuuvarmasti saa pakin sekaisin, jos ottaa kreatiinit suoraan lusikalla purkista suuhun. Alussa mullakin meinasi mennä vatsa sekaisin kunnes opin nauttimaan kreatiinin oikein.

-5g maksimi kerta-annos.

-Sekoitetaan riittävään määrään nestettä (n. 5dl minimi)

-Kreatiinin tulee liuota nesteeseen täydellisesti, johon auttaa se että neste on
hieman lämmintä. Kun kreatiini on liuennut täydellisesti liuksen tulee olla kirkasta.

-Jos liuos jää sameaksi neste on liian kylmää, sitä on liian vähän, tai kreatiini on huonolaatuista.

Näin nautittuna ei ainakaan aito CreaPure (Evolution, Prolab) aiheuttanut minkaanlaisia vatsavaivoja tankkausvaiheessakaan (30g/pv).

XTR sanoi:
-Kreatiinin tulee liuota nesteeseen täydellisesti, johon auttaa se että neste on
hieman lämmintä. Kun kreatiini on liuennut täydellisesti liuksen tulee olla kirkasta.

Täydellisesti liukenevan kreatiinin haluan kyllä nähdä omin silmin. Pitänee tilata tuota evolutionia.

Oon tullu siihen tulokseen, että Kreatiini, hera ja malto ovat ne tärkeimmät lisäravinteet, kun olen noita vanhoja threadeja lukenu. Ja tavoitteena on siis lihasmassan kasvatus.
Entäs tuo dextose? Kannaattaako sitä ostaa, onko siitä varmasti hyötyä?
Nyt tarvisin apua näissä seuraavissa ostoksissani ja niiden käytössä!!! :rolleyes:

-heraa: ION-92 on varmsti hyvää (suositelkaa myös muita)
-maltoa (mekki?)
-kreatiini (mitä merkkiä?)
-ja se dextose jos sitä kannattaa ostaa
-vitamiinit ja mineraalit taitaa olla kans aika tärkeitä

suositelkaa myös jotain paikkaa mistä saan kaikki kätevästi tilattua, ettei tulisi niitä postikuluja joka suunnasta :)

Milloin minun pitää kutaki ottaa? Mitä aamulla, välipaloina päivällä, illalla/yöksi?
Sama homma, mutta treenipäivinä+ treeniä ennen ja jälkeen?

Ja sitten vielä, että paljonko mun pitää noita ottaa aamulla, illalla jne.? Missä suhteessa noi pitää sekottaa? Millä kannattaa maustaa? Ja plussaa jos joku osaa kertoa määrät tilaavuuksissa...

painoa mulla on n.60 kg ja olen 17 jos nämä tiedot auttavat.

KIITOS jo etukäteen. :worship: Toivon että joku osaisi kirjoittaa kaikkiin kysymyksiini selkeän vastauksen ja ettei sellaisia pikku mielipiteitä tulisi tähän threadiin kauheasti :thumbs:

Vai että yksi ja selkee vastaus. No yritetään:

paajanen sanoi:
Oon tullu siihen tulokseen, että Kreatiini, hera ja malto ovat ne tärkeimmät lisäravinteet, kun olen noita vanhoja threadeja lukenu. Ja tavoitteena on siis lihasmassan kasvatus.

PERUS RUOKAVALIO KUNTOON!!!! Tarkoittaa siis sitä oikeaa kiinteätä ruokaa. Ja tämä ei ole mitään vittuilua, vaan ihan kylmä totuus. Jos syöt muuten miten sattuu, menee vaan rahat hukkaan lisäravinteiden kanssa, tai et ainakaan saa niistä täyttä hyötyä irti.

Entäs tuo dextose? Kannaattaako sitä ostaa, onko siitä varmasti hyötyä?

Siitä ei itsessään ole mitään hyötyä, se vaan tehostaa muiden aineiden esim. kreatiinin imeytymistä. (yksinkertaistettuna)

Nyt tarvisin apua näissä seuraavissa ostoksissani ja niiden käytössä!!! :rolleyes:

-heraa: ION-92 on varmsti hyvää (suositelkaa myös muita)

On hyvää. Treenin jälkeen tätä, jos vaan lompakko kestää.

-maltoa (mekki?)

Aivan sama. Kaikki on yhtä hyviä.

-kreatiini (mitä merkkiä?)

Ei mun mielestä ole edes välttämätöntä alkuun. Mutta esim. kaikki Pakkotoisto kaupasta löytyvät taitaa olla suht. laadukkaita.

-ja se dextose jos sitä kannattaa ostaa

Sama kun malton kanssa. Ei mitään eroja eri merkkien välillä.

-vitamiinit ja mineraalit taitaa olla kans aika tärkeitä

Joku monivitamiini. Ite oon ostanut apteekista.

suositelkaa myös jotain paikkaa mistä saan kaikki kätevästi tilattua, ettei tulisi niitä postikuluja joka suunnasta :)

No periaatteessa ihan sama mistä tilaat, tulee ne postikulut joka tapauksessa. Mutta toki kannattaa tilata kaikki yhdestä paikasta kerralla.

Milloin minun pitää kutaki ottaa? Mitä aamulla, välipaloina päivällä, illalla/yöksi?
Sama homma, mutta treenipäivinä+ treeniä ennen ja jälkeen?

Heti treenin jälkeen palautusjuoma, joka sisältää proteiinia 30-40 g ja maltoa 1g/treenaajan painokilo. Lisäksi 5-10 g kreatiinia jos sitä käytät.

Proteiinia myös, jos et saa sitä normaalista ruuasta tarpeeksi tai välipalana jos et pysty joskus syömään tavallista ateriaa. (esim. koulussa)

Ja sitten vielä, että paljonko mun pitää noita ottaa aamulla, illalla jne.? Missä suhteessa noi pitää sekottaa? Millä kannattaa maustaa? Ja plussaa jos joku osaa kertoa määrät tilaavuuksissa...

Palautusjuoman ohjeet ylempänä. Muuten silleen, että saat joka aterialta n. 30 g proteiinia (siis ruuasta), jos ruuasta ei tule tarpeeksi, niin sitten lisäprotskua vastaavasti päälle.

Kreatiini palautusjuomassa ja välipäivinä dekstroosin kanssa. (kaikki eivät käytä tässä dekstroosia, joten menee ilmankin.)

Joissain purkeissa on oma mitta mukana ja purkissa yleensä kerrotaan paljonko mitallinen painaa tai paljonko esim. 1 dl painaa. Malto on karkeasti 50 g/dl ja kreatiini karkeasti 5 g/teelusikka.

painoa mulla on n.60 kg ja olen 17 jos nämä tiedot auttavat.

Auttaa sikäli, että palaa vielä vastaukseni ekaan kappaleeseen ja lue se ajatuksella uudestaan.

KIITOS jo etukäteen. :worship: Toivon että joku osaisi kirjoittaa kaikkiin kysymyksiini selkeän vastauksen ja ettei sellaisia pikku mielipiteitä tulisi tähän threadiin kauheasti :thumbs:

Eipä kestä. Toivottavasti oli jotain apua, muut tarkentakoon.

Back
Ylös Bottom