Vai että yksi ja selkee vastaus. No yritetään:
paajanen sanoi:
Oon tullu siihen tulokseen, että Kreatiini, hera ja malto ovat ne tärkeimmät lisäravinteet, kun olen noita vanhoja threadeja lukenu. Ja tavoitteena on siis lihasmassan kasvatus.
PERUS RUOKAVALIO KUNTOON!!!! Tarkoittaa siis sitä oikeaa kiinteätä ruokaa. Ja tämä ei ole mitään vittuilua, vaan ihan kylmä totuus. Jos syöt muuten miten sattuu, menee vaan rahat hukkaan lisäravinteiden kanssa, tai et ainakaan saa niistä täyttä hyötyä irti.
Entäs tuo dextose? Kannaattaako sitä ostaa, onko siitä varmasti hyötyä?
Siitä ei itsessään ole mitään hyötyä, se vaan tehostaa muiden aineiden esim. kreatiinin imeytymistä. (yksinkertaistettuna)
Nyt tarvisin apua näissä seuraavissa ostoksissani ja niiden käytössä!!!
-heraa: ION-92 on varmsti hyvää (suositelkaa myös muita)
On hyvää. Treenin jälkeen tätä, jos vaan lompakko kestää.
Aivan sama. Kaikki on yhtä hyviä.
-kreatiini (mitä merkkiä?)
Ei mun mielestä ole edes välttämätöntä alkuun. Mutta esim. kaikki Pakkotoisto kaupasta löytyvät taitaa olla suht. laadukkaita.
-ja se dextose jos sitä kannattaa ostaa
Sama kun malton kanssa. Ei mitään eroja eri merkkien välillä.
-vitamiinit ja mineraalit taitaa olla kans aika tärkeitä
Joku monivitamiini. Ite oon ostanut apteekista.
suositelkaa myös jotain paikkaa mistä saan kaikki kätevästi tilattua, ettei tulisi niitä postikuluja joka suunnasta
No periaatteessa ihan sama mistä tilaat, tulee ne postikulut joka tapauksessa. Mutta toki kannattaa tilata kaikki yhdestä paikasta kerralla.
Milloin minun pitää kutaki ottaa? Mitä aamulla, välipaloina päivällä, illalla/yöksi?
Sama homma, mutta treenipäivinä+ treeniä ennen ja jälkeen?
Heti treenin jälkeen palautusjuoma, joka sisältää proteiinia 30-40 g ja maltoa 1g/treenaajan painokilo. Lisäksi 5-10 g kreatiinia jos sitä käytät.
Proteiinia myös, jos et saa sitä normaalista ruuasta tarpeeksi tai välipalana jos et pysty joskus syömään tavallista ateriaa. (esim. koulussa)
Ja sitten vielä, että paljonko mun pitää noita ottaa aamulla, illalla jne.? Missä suhteessa noi pitää sekottaa? Millä kannattaa maustaa? Ja plussaa jos joku osaa kertoa määrät tilaavuuksissa...
Palautusjuoman ohjeet ylempänä. Muuten silleen, että saat joka aterialta n. 30 g proteiinia (siis ruuasta), jos ruuasta ei tule tarpeeksi, niin sitten lisäprotskua vastaavasti päälle.
Kreatiini palautusjuomassa ja välipäivinä dekstroosin kanssa. (kaikki eivät käytä tässä dekstroosia, joten menee ilmankin.)
Joissain purkeissa on oma mitta mukana ja purkissa yleensä kerrotaan paljonko mitallinen painaa tai paljonko esim. 1 dl painaa. Malto on karkeasti 50 g/dl ja kreatiini karkeasti 5 g/teelusikka.
painoa mulla on n.60 kg ja olen 17 jos nämä tiedot auttavat.
Auttaa sikäli, että palaa vielä vastaukseni ekaan kappaleeseen ja lue se ajatuksella uudestaan.
KIITOS jo etukäteen.

Toivon että joku osaisi kirjoittaa kaikkiin kysymyksiini selkeän vastauksen ja
ettei sellaisia pikku mielipiteitä tulisi tähän threadiin kauheasti :thumbs:
Eipä kestä. Toivottavasti oli jotain apua, muut tarkentakoon.