kreatiini pyruvaatti vs monohydraatti

Eli oletteko huomanneeet mitään eroa kyseisillä tuotteilla.Itse olen aina käyttänyt tuota kreatiini monohydraattia ja vasta viime aikoina oon ruvennu saamaan siitä hyödyn irti(älysin vihdoin ruveta syömään sitä oikein monien vuosien kokeilujen jälkeen).Kreatiini pyruvaattia en oo ikinä kokeillut, mutta jos jollain on kokemuksia niin pistäkää vaan palautetta tänne.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En oikeastaan ole huomannut mitään vaikutusta pyruvaatilla. Monohydraatilla kanssa oli oikeastaan aika pienet vaikutukset verrattuna sitten Tricreatine malateen. Monohydraattia olen kokeillut niin tankkauksella kuin tasaisella päivä annoksella. Pyryvaattia kokeilin kaksinkertaisella annoksella kuin suositus oli ja ei mitään uutta. Muistelempa että oliko Anssilla jotain faktaa pyryvaatista(ei toimi?).
Sitten kokeilin tuota Malateen kun täällä muutama kehui sitä ja sillä tuntuisi olevan juuri se muutaman lisä toiston puristava vaikutus. Parhaiten olen huomannut myös siitä sen että muutaman kerran olen töiden jälkeen mennyt salille ja silloin on löytynyt sitä tehoa paremmin kuin ennen.
Miten olet sitten syönnyt sitä aikasemmin kun nyt vasta sanoit älynneesi rueta syömään sitä oikein?

japa sanoi:
Sitten kokeilin tuota Malateen kun täällä muutama kehui sitä ja sillä tuntuisi olevan juuri se muutaman lisä toiston puristava vaikutus.

Mikä tuote sulla tarkalleen on käytössä? Vaikuttiko painoon mitenkään? Paljonko annostelet sitä/pvä? Otatko dekstroosin kanssa? Itse tässä mietin Sanin Cubedia kun millään haluaisi maksaa v12:sta niin järjetöntä hintaa.

muffy sanoi:
Mikä tuote sulla tarkalleen on käytössä? Vaikuttiko painoon mitenkään? Paljonko annostelet sitä/pvä? Otatko dekstroosin kanssa? Itse tässä mietin Sanin Cubedia kun millään haluaisi maksaa v12:sta niin järjetöntä hintaa.

Ekana oli se reflexin trimatrix jota otin aamulla sen ohjeenmukaisen määrän ja ennen treeniä. Sitä söin 2kk ja samalla olin aika tiukalla ruokavaliolla että sain läskejäni pois n.4kg ja mittanauhalla mitattuna kaikki lähti melkein vyötäröltä (6cm) Tulokset jopa kasvoivat ihan normaali tasolla. Dekstroosia en käytä.
Nyt olen kolmatta viikkoa V12 käyttänyt ja samalla "pienellä" dietillä. Otan v12 aamulla ohjeen mukaan(10g), ennen treeniä (10g) ja puoli tuntia treenin jälkeen otan trimatrixia(10g) puolikkaan annoksen. Nyt kolmessa viikossa paino on tippunut kilon, suurin osa silmämääräisesti läskiä. Tuloksissa juuri huomaa parhaiten sen että saa puristettua muutaman lisää.
Ehkä en niinkään uskoisi muuten tämän tuotteen toimivuuteen mutta kuitenkin on kokemusta treenaamisesta ja viimevuoden jo treenasin aika tiukasti ja alkoi olla hieman sellainen hidastuminen kehityksessä ja samoin ei enää lihasmuistista ollut mitään apua. Samoin on muutamia tuttuja sanoneet että olen kaventunut vyötäröltä mutta lihaa on tullut selkään ja hartioihin selvästi lisää.

Minulla toimiva tapa on niinku monessa ohjeessakin sanotaan eli tankkaus, ensimmäiset 5 päivää 20-30g ja ylläpito 5-7g(n kuukausi), mutta se millä oli mulle vaikutusta oli se, että tankkaus vaiheessa(20-30g)pitää tehdä-4osassa tasaisesti pitkin päivää ja runsaan nesteen kans.Ennen tuli tuo tankkaus jakso otettua sillain hälläväli meiningillä 2eri osassa ja silloin en saanut siitä tehoa irti.Ylläpito annoksen otan ennen treeniä 2-3g ja treenin jälkeen 2-3g, välipäivinä aamulla ja illalla.Eli ei todellakaan mitään erikoista, mutta pikku muutoksilla sain itselläni kreatiinin(monohydraatti)toimiin

Terve!
Moni on kehunut noiden uusimpien kreatiiniyhdisteiden toimivuutta. Varsinkin sellaiset ihmiset, jotka eivät ole saaneet monohydraatista toivomaansa hyötyä. Käykää katsomassa tämä kirjoitus, joka liittyen Tricreatiine Malateen (http://www.pumpedmag.com/articles/qa/0602.html).
Ongelmahan lisäravinteita koskevissa kirjoituksissa on se, että monesti mainosmiehillä ainakin osittain näppinsä pelissä. En tiedä kyseisen artikkelin kirjoittajan motiiveita, mutta vaikutti aika asialliselta selostukselta.
Tarkoitus olisi nyt itse testata Tricreatine Malatea sisältävää tuotetta ja katsoa toimiiko se itselläni. Yleensä uskon lisäravinteisiin vasta, kun olen riittävästi nähnyt tutkimustuloksia tai itse todennut tuotteen toimivaksi.

Itse en ole jaksotellut pitkään aikaan vaan otan aina treenipäivinä 2x5g. Tiedä sitten pitäisikö koittaa taas jaksottaa. Kuinka pitkän tauon pidätte jaksojen välissä?

oon lukenu jossain artikkelin siitä, että optimaalisimman vaikutuksen kreatiinilla saa, nauttimalla puolet anoksesta monohydraattia, ja puolet pyruvaattia?!? :david:

No kaikella on aina puoltajansa ja vastustajansa, jopa tribuluksella... :)

Kun täällä ollaan puhuttu krean antamasta parista kilosta painoa ja parista lisätoistosta. Onko kukaan miettiny että kun oot popsinu parikuukautta kreaa ja oot saanut parikiloa lisää painoa ja mahollisesti sarjoihin lisätoistoja ja oletetaan että se on krean ansiota, mutta sitte ku oot pitäny viikon tauon ja aloitat uudelleen ja saman parikuukautta popsit ja jos hyvin on käyny niin pari kiloa lisää painoa ja toisto tai kaks lisää.... Ja tässä itse kysymys: onko toisella kierrolla tapahtuva tulosten ja painon nousu krean ansiota vai ihan jotain muuta? Eli kun krean hyödyt on saavutettu eli pari toistoo sarjoihin ja pari kiloo lisää painoo niin mites tästä eteen päin, koska kyllähän se paino nousee siltiki? Vai nostaako se krea pikkuhiljaa niitä tuloksia?

Saatto olla hieman epäselvä.. Mut jos joku ymmärsi niin :worship:
Ja ihan kiva ois saaha asiallisia vastauksia, eikä mitään vittuiluja.....

Saatto mennä vähä :offtopic: mutta en jaksanu alottaa uutta threadia

Flesh sanoi:
Käykää katsomassa tämä kirjoitus, joka liittyen Tricreatiine Malateen (http://www.pumpedmag.com/articles/qa/0602.html).
Ongelmahan lisäravinteita koskevissa kirjoituksissa on se, että monesti mainosmiehillä ainakin osittain näppinsä pelissä. En tiedä kyseisen artikkelin kirjoittajan motiiveita, mutta vaikutti aika asialliselta selostukselta.

Motiiveista: ko. lehdykäiseen on linkki SAN Nutritionin sivuilta ja ko. lehdessä mainostetaan muutenkin vain SANin tuotteita. En ota kantaa tuotteen toimivuuteen, mutta linkki on kaikkea muuta kuin puolueeton lähde :)

neutraali sanoi:
Eli oletteko huomanneeet mitään eroa kyseisillä tuotteilla.Itse olen aina käyttänyt tuota kreatiini monohydraattia ja vasta viime aikoina oon ruvennu saamaan siitä hyödyn irti(älysin vihdoin ruveta syömään sitä oikein monien vuosien kokeilujen jälkeen).Kreatiini pyruvaattia en oo ikinä kokeillut, mutta jos jollain on kokemuksia niin pistäkää vaan palautetta tänne.

Miten annostelit väärin?

ei mitään ihmeellistä, nykyään otan tankkausvaiheen 4-osassa ja yllä pito annoksen 2osassa, mulla vaikutti se aika paljon.

Mulla Kreapuryvaatti alkoi toimimaan vasta kahden viikon käytön jälkeen. Aloitin tankkauksella 4x5g päivässä viiden päivän ajan. Ja oon myöskin huomannut, et saan enemmän irti treenistä, kun otan kreatiinia ja glutamiinia molempia 5g heti aamusta sekoitettuna maltoon ja heraan enkä ennen treeniä kuten ennen oli tapana. Pitänee kokeilla jatkossakin.

muffy sanoi:

Toisaalta noissa tri-kreatiineissa on se hyvä puoli että koska kerta-annos on pieni, niin yksi purkki kestää melkoisen pitkään.

Aattelinpa nostaa tän ni sais vähän tuoreempia mielipiteitä tänne :). Onko totta, että toi V-12 toimii ilman tankkausta?

Ja kumpi siis parempi, mono vai pyru?

Aattelinpa nostaa tän ni sais vähän tuoreempia mielipiteitä tänne :). Onko totta, että toi V-12 toimii ilman tankkausta?

Mikä tahansa kreatiini toimii kyllä ilman tankkausta. Kestää vaan sillon pidempää että sen vaikutuksen huomaa. Suosittelen monohydraattia oikeastaan aina niin bulkilla kuin dieetilläkin, koska se nesteen kerääntyminen on mun mielestä yksi niistä tärkeimmistä hyödyistä kreatiinissa. Jos nyt joku kisadieetti on kyseessä niin sillon ehkä voi lopussa vaihtaa pyruvaattiin että saa loputkin nesteet pois kehosta.

Pyru ainakin omasta mielestäni ja jos tieteeseen on uskomista.Kreatiinin tärkein tarkoitushan on ladata ehtyneita kreatiinifostfaatti varastoja treenin jälkeen ja mitä nopeammin krea sinne saadaan sen parempi.Eli kun siis kreatiinipyruvaatti imeytyy suoraan verenkiertoon jo mahalaukusta eikä tarvitse maksan jatkokäsittelyä, pääsee se nopeammin lihakseen kuin monohydraatti.

No sitä se varmaan tarkoitti että on tärkeämpää että ne kreatiinifosfaattivarastot ovat täynnä ennen treeniä, jotta se energia on käytettävissä silloin kun sitä tarvitaan eli suorituksen aikana. En nää mitään syytä miksi varastojen pitäisi olla täynnä treenin jälkeen. Kreatiinivarastot eivät täyty hetkessä, vaan hieman pidemmällä aikavälillä joten ei tuolla nauttimisajankohdalla liene niin paljoa merkitystä...

Suositut

Back
Ylös Bottom