Kreatiini ja nesteen kertyminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CTi2
  • Aloitettu Aloitettu
Jep, kreatiinit kehiin vaan jos siltä tuntuu, se "pöhö" on niin pieni, ettei sitä välttämättä edes huomaa jos ei tajua itse tarkkailla. Et todellakaan turpoa kuin rantapallo. Kyllä krea on yks parhaista lisäravinteista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, kiitoksia kaikille ketä on vaivautunu kirjottaa tänne. Kai se on ostettava purkki kreatiinia ku rahaa on tilillä.

Pakko laittaa päinvastanen kommentti, nimittäin mulle jääny kreatiini vähän hämäräksi, nyt oon pari kuuria sitä ottanut, 5-6 päivän tankkausvaihe ensin 20g ja sitten ylläpitona 6-10g / päivässä.

Ihan täyttä mutua, mutta tuntuu että paino kasvaa aina kuurin ulkopuolella ja kuurin aikana pysyy paikallaan, mitään pöhöä en huomaa missään. Toimivuudesta en tiedä mutta nyt annan kreatiinille osan kunniasta tuosta 10kg pompusta penkkituloksessa, en tiedä johtuiko se siitä mutta silti. :)

Toinen jolle ei kreatiini tuo kummempaa muutosta normaaliin. Painoon ei vaikutusta, ei voimiinkaan ja palautumisessa en ole huomannut eroja suuntaan tai toiseen. Taas on kokeilukuuri meneillään mutta kun ei niin ei.

Itsellä parhaat tulokset kreatiinin kanssa on tullut juuri silloin kun olen aloittanut käytön. Ylläpitovaiheessa tulokset ovat pysyneet juuri samassa, eivätkä myöskään juuri ole tippuneet, kun olen alkanut pitämään taukoa. Eli tankkausvaihe on minulla ollut parasta aikaa.

Re: joo, sori hätäsesti tekastusta topicista

Originally posted by Jep
Niin, viitsisikö joku selittää mikä tämä "nestepöhö" on? Mistä moinen "vitsaus" tulee ja miksi? Ite oon kyllä vähän kiikun kaakun ostaako tota kreatiinia, koska 30€/900g ja jos sitten siitä turpoon ku rantapallo niin nurkkaan se taitaapi jäädä. Eli olisiko kannattavempaa vaikka ostaa pussi esim. WikingPoweria ja kokeilla vai ottaa "riski" ja ostaa toi krea?

Öh, turpoo kuin rantapallo? Pari kiloa nestettä lihaksiin korkeintaan ...

Siin niin, Kreatiinia siis otetaan eka viikko se n.15g ja seuvaavilla viikoilla 5-10g palautus juomaan vai joka päivä kuinka se nyt taas olikaan? Tämä kuuri siis kuinka pitkissä jaksoissa on tarkotus ottaa ja kuinka pitkä tauko sitten siinä kuurien välissä?

Originally posted by Jep
Siin niin, Kreatiinia siis otetaan eka viikko se n.15g ja seuvaavilla viikoilla 5-10g palautus juomaan vai joka päivä kuinka se nyt taas olikaan? Tämä kuuri siis kuinka pitkissä jaksoissa on tarkotus ottaa ja kuinka pitkä tauko sitten siinä kuurien välissä?

Searchi olisi auttanut. Itse otin 4*5g päivässä viikon ajan "tankkausjaksona", jonka jälkeen 2*5g päivässä ylläpitojaksona, välipäivinä aamu ja ilta, treenipäivinä ennen ja jälkeen treeniin.

Kreasta

Kysyisin vähän samaa, kuin joku tossa ylempänä...eli oon ny viikon ajan vetäny kreatiinia n. 10 g/päivä (ilmeisesti liian vähän) ja ajattelin tästä päivästä lähtien nostaa päiväannoksen 20 grammaan seuraavan viikon ajaksi.

Kysymys kuuluukin, että mitä sen jälkeen ? Palaanko takasin tohon 10:neen gramaan vai pidänkö paussia, vai miten ? Ei kai sitä kreaa oo kuitenkaan tarkoitus vuoden joka päivä ottaa ?

Re: Kreasta

Originally posted by Tanko
Kysyisin vähän samaa, kuin joku tossa ylempänä...eli oon ny viikon ajan vetäny kreatiinia n. 10 g/päivä (ilmeisesti liian vähän) ja ajattelin tästä päivästä lähtien nostaa päiväannoksen 20 grammaan seuraavan viikon ajaksi.

Kysymys kuuluukin, että mitä sen jälkeen ? Palaanko takasin tohon 10:neen gramaan vai pidänkö paussia, vai miten ? Ei kai sitä kreaa oo kuitenkaan tarkoitus vuoden joka päivä ottaa ?

Searchilla löytyy varmasti tästä vaikka kuinka ja paljon. Voit tehdä vaikka näin. 5 pvä 20g ja sitten ylläpitoa 5g päivässä vaikka muutaman kuukauden ja sitten pitää taukoa muutaman viikon (kaikki eivät edes pidä).

Tai sitten vain 5g päivässä (treenipäivinä tuplasti) jolloin tasot nousevat vähän hitaammin kun tankkauksella mutta nousevat kyllä ja taukoa sitten joskus..Tätä jälkimmäistä tapaa käytän itse ja ihan hyvin tuntuu pelittävän.

Originally posted by metalman
moni väittää että kreatiini kerää nestettä vain lihaksiin mutta väitän että kerää myös muualle. Tai no näin tekee ainakin mulla.. nimenomaan kasvoista huomaa jos ottaa hevosannosta kreatiinia.
Onhan niitä selviä eroja eri ihmisten kesken. Kasvoissa on kuitenkin myös aika paljon eri lihaksia, muutenhan naama ei liikkuisi. Voisikohan ne sitten aiheuttaa mainitsemasi pöhön naamassa... Isojahan lihaksia ne eivät ole, mutta kaipa nekin osansa saavat kreatiinista.
Ja onhan se ihan toimivaa tavaraa, mutta rahanarvoista? Kenties.
Niin... ihan mihin sen rajan haluaa sen rahankäytön suhteen vetää. Jos nyt omaksi ilokseen urheilee, niin en kasto kreatiinia välttämättömäksi. Jos taas kilpailee tai muuten haluaa välttämättä parantaa tuloksiaa hinnalla millä hyvänsä, niin kaipa kreatiinista jotain apua voi olla.

Kysymys kuuluu: Olen nyt dietillä ja aloitin kreatiinin käytön ja nestettä kertyi n. 1,5kg. Kannattaisiko tuo kreatiini lopettaa samontein vai mennä dietin loppupuolelle asti ja lopettaa jonkun verran ennen tavoitepainoa, että saisi nesteet pois?

Jos ei joku painoluokka kilpailussa x ole tavoitteena, niin en jättäisi kreatiinia dieetillä pois ainakaan nesteen kerryttämän kilon tai parin takia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom