Kreatiini ja nesteen kertyminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CTi2
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
37
niin, kuinka se on?

Joo, kaipaisin tarkenusta tosta kreatiinista. Searchia/f.a.q:ta on kaluttu läpi ja silti jäi epäselväksi tosta kreatiinista jotain. Eli toi kreatiini siis kerää nestettä kroppaan ja jostai prkleen nestepöhöstä oli juttuu. Eli tuleeko tonne nahan, lämpökerroksen ja mahdollisten lihasten lisäks jotai nestettä.ja kuinka huomattavasti sitä tulee, tarkoitan että näkyykö ihan naamasta ja pötsin kasvamisena?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulle on yleensä tullu semmoiset pari kiloa lisää kun oon aloittanu kreatiinin, mutta en oo kyllä huomannu sitä missään.

Mä oon ymmärtäny et kreatiini sitoo jonkin verran nestettä, joten paino saattaa nousta pari kiloo mut tuskin se nyt päällepäin näkyy, tosin taitaa olla aika henk. kohtaista. Viisammat korjaa jos oon väärässä...

Originally posted by Hazard
Mä oon ymmärtäny et kreatiini sitoo jonkin verran nestettä, joten paino saattaa nousta pari kiloo mut tuskin se nyt päällepäin näkyy, tosin taitaa olla aika henk. kohtaista. Viisammat korjaa jos oon väärässä...

En ole varmaankaan viisaampi. Minulla kreatiini (ainakin oletin olevan syy) turvotti naaman, äiskä huomautti/kysyi aiheesta kun menin käymään kotiseudulla.

Olin kylläkin sitä ennen näyttämän ihan nälkämaan asukilta joten saattoi olla vaan tilanteen normalisointia. Jokaisen henkilökohtainen tulos selviää kokeilemalla. (Mulla oli muuten kreatiinina Meka-Poron kreatiinia)

Originally posted by taisto
En ole varmaankaan viisaampi. Minulla kreatiini (ainakin oletin olevan syy) turvotti naaman,

Tota naaman turpoamista vähän niin, kun "pelkää". Luonnostaan on jo vähän pyöreämmät posket. Mutta saako sillä kreatiinilla sen verran tulosta aikaan, että kannattaa hommata?

Kuten mainittiin, neste kerääntyy lihaksiin. Itselläni kreatiini nostaa painoa kilon pari verran, mutta negatiivisena puolena lisää finnejä - vaikka kuka tahansa muuta väittäisi. Mahdollisesta "tehojen" noususta en tiedä.

Summarum: käytetään nyt, jos vaikka saisi voimaa ja sitä myöten vähän lisää lihaskasvua. Jätetään pois kesäksi, niin ehtii vielä noi finnit sitten kadota ennen rantaa...

moni väittää että kreatiini kerää nestettä vain lihaksiin mutta väitän että kerää myös muualle. Tai no näin tekee ainakin mulla.. nimenomaan kasvoista huomaa jos ottaa hevosannosta kreatiinia.

Ja onhan se ihan toimivaa tavaraa, mutta rahanarvoista? Kenties.

Mulla tuli kanssa se pari kiloa nestettä,jaloissa näkyi,sukan reunat jätti "mukavat" painaumat,naamassa näkyi alussa varsinkin,aamuisin tuntui että silmiä sai hakea :D ,ei mitään pahempaa.Tuloksissa näkyi ja tuntui että jaksoi pitemmät sarjat paremmin,saapi nähä mitä käy kun just lopetin sen syömisen.
Lääkäri setä sanoi,että ko aineella on ainoastaan plasebo vaikutus,mutta mulla ainakin "potki":whip:

Joo, kyllä se mullakin vähän painoo nostaa, mutta sehän saattaa johtua pelkästään siitä kun sitä vettä tulee killitettyä niin prkleesti munuaiskivien pelossa :rolleyes: Nii ja ei se neste näy mullakaan päällepäin.

Sitten hieman aiheesta poiketen: Ootteko huomannu, että kreatiini pararantaisi ruokahalua? Minusta ainakin kreatiinikuurilla tuntuu, että jos pääsee vähänkin nälkä tulemaan, niin heti on sellainen olo että kuolee jos ei saa ruokaa.

Toinen asia mikä vähän ihmetyttää on se, että ekalla ja ehkä vielä tokallakin viikolla kreatiinin aloituksen jälkeen teho on selvästi havaittavissa, mutta sen jälkeen eroa kreatiinittomaan treenin ei luonnollisestikaan enää huomaa. Tässä vaiheessa yleensä kyllästyy sitä kreatiinia syömään, ja "sykli" loppuukin mulla usein siihen neljänteen tai viidenteen viikkoon. Mutta yllätys yllätys, tämän ns. "syklin" jälkeen jaksaa tehdä ihan samat, tai jopa kovemmat sarjat kuin aiemmin. Mistähän moinen mahtaa johtua? Onkohan tuo kreatiinin vaikutus sitte mun kohdalla ihan vaan plaseboa :confused: Onko muilla jotain vastaavia kokemuksia? Kertokaa ihmeessä jos on.

No onhan tä sanottu, mutta viimeksi kun reilu kuukausi sitten kokeilin kreatiinia, tällä kertaa 'kunnolla' eli tankkausjaksolla 20g/pvä 1vko ja ylläpitokaudella 5-10g/pvä 3vkoa, niin tulostaso tippui samalla huomattavasti ja treenit meni pitkin vittua. Kalorit oli +-0 tasolla mutta kokeilua edelsi painonpudotus. Sen 1,5-2kg nestettä kyllä tuli. Saattoihan tuo olla sattumaa mutta tilanne korjaantui myös sattumalta kun lopetin kreatiinin. :)

Ainakin kreatiini on yksittäisistä "lisäravinteista" sieltä halvimmista päästä. Tuollaisella yhdellä 30 euron 900 gramman purkilla, 20 gramman tankkausviikolla, ja 10gramman ylläpidolla, kestää 83 vuorokautta.

Öhömm... Mites tuon Bull's Recoveryn kans kun siinä on 8g/100g tuota kreatiinia. Ajattelin ottaa tuota semmoisen 75g normaalina salipäivänä ja mahdollisesti 40g kun käyn nyrkkeilemässä. Onkohan tuolla treenipäivän n. 6g kreatiinia vielä kovin suurta vaikutusta? Mites sitten tuon nyrkkeilyn kanssa, eli kreatiinia tulis n. 3g, mutta onko tuolla enää yhtään mitään merkitystä? Eiköhän tuossa nyrkkeilyssä sen verran hikoilla että ei pahemmin pitäis tuolla määrällä nestettä pakkaantua?

Mulla ainakin tuntuu, että lihaserottuvuus hieman kärsii ja tulee ehkä pieni nestepöhö, ei silti hirvittävän suurta eroa ns. tavalliseen.

Tuosta otsikoinnista vielä, kiitoksia moderaattoreille että jaksavat vaihtaa otsikot aihetta vastaaviksi, mutta silti kuten aikaisemmin oli jo puhetta, otsikoikaa threadinne niin ettei tarvitse arvailla mitä se sisältää.
:thumbs:

joo, sori hätäsesti tekastusta topicista

Niin, viitsisikö joku selittää mikä tämä "nestepöhö" on? Mistä moinen "vitsaus" tulee ja miksi? Ite oon kyllä vähän kiikun kaakun ostaako tota kreatiinia, koska 30€/900g ja jos sitten siitä turpoon ku rantapallo niin nurkkaan se taitaapi jäädä. Eli olisiko kannattavempaa vaikka ostaa pussi esim. WikingPoweria ja kokeilla vai ottaa "riski" ja ostaa toi krea?

No ei siitä nyt mitään sustapöhöä herranjumala tule, ostakaa vaan kreatiinit ja mättäkää naamaan.

Syön nyt toista kuuria kreatiinia, ja kyllä molemmilla kerroilla on kerännyt nestettä muuallekin kuin lihaksiin. Salilla kuitenkin peilistä näytti niinku ois viikossa tullu paljonkin pattia kun oli sen verta nestettä lihaksissa... :D
Eniten häiritsee se, että naama vähän pyöristyy ja vyöterölle kertyy nestettä. Se ei kuitenkaan ole niin huomattavaa että muut siihen kiinnittäis huomiota. Ja kyllä kreatiini on ainakin mun mielestä sen verran toimivaa tavaraa että pienen turvotuksen kestää. Eihän se oo lopullista. Nyt turpoamisen vaan huomas entistä paremmin kun kerkesin olla neljä viikkoo dieetillä ennen ku aloitin krean uudelleen. Kahessa eka päivässä tuli melkeen kaks kiloa lisää.
Eka kerralla potki treeneissä ehkä vähän paremmin kuin nyt, tuli varsinki tankkausvaiheessa ihan hillitön pumppi, mutta kyllä nytkin tuli pari toistoo oikeestaan kaikkiin liikkeisiin lisää. Myös treenin jälkeiset lihaskivut oli melkeen kokonaan poissa krean aikana, mutta palasivat kun lopetin. Että ainakin palautumiseen tuntui vaikuttavan positiivisesti.
Niin ja krean lopettamisen jälkeen pysyi kyllä voimat ja tuloksetkin vähintään samassa ja jopa nousi vielä samaa tahtia ku "kuurin" aikana. Ja nyt nousee taas!!

Että ei sun Jep kannata väliin jättää missään nimessä minkään pöhön pelon takia! :kippis1:

Saniella,

Vaihda lääkäriä :curs: Jos ei kaveri osaa lukea tieteellistä kirjallisuutta niin parempi kun kierrät tuon konitohtorin konttorin kilometrin säteellä :blow:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom