kreatiini ja alkoholi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nantes
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
nantes sanoi:
onko kreatiini jaksolla mitää välii jos juo alkoholii, onko mitään sivuvaikutuksia

Ei niin minkäännäköstä väliä.
Kreatiinia on kyllä ihan ruoassakin. mm lihassa ja kalassa.

Jostaki kuulin ett kreatiini kuurin aikana ei kannattis ainakaan kaljalla itteä päihin juua ku seuraavana aamuna naama "turpoaa" :D. Kuinkahan paljon tässä on todenperää? Sillä kreatiinihan kerää niitä nesteitä kehoon. Ja kuinka paljon se krea sitt oikeesti varastoi sitä nestettä ja mihin paikkaan kehoa ?

join muuten joskus illalla kaljan + kreatiinia ennen nukkumaanmenoa. heräsin yöllä kun maha oli "aivan täynnä" -> vauhdilla vessaan laatottamaan. hetken oksentelun jälkeen olo parani. lasi vettä ja takas nukkumaan. mitään mahakipuja ei ollut tai muutakaan "normaaliin oksenteluun" liittyvää. en tiedä olisiko sitten johtunut noiden yhteisvaikutuksesta tai mistä..

ootteko mitää eroo huomannu koska otatte krean.. siis tarkotan ihan ilman alkoholia.. :)
ite otan täl hetkel ennen nukkumaan menoo.. mut esim reenin jälkeen oisko parempi..?

Oinasmie sanoi:
Jostaki kuulin ett kreatiini kuurin aikana ei kannattis ainakaan kaljalla itteä päihin juua ku seuraavana aamuna naama "turpoaa" :D. Kuinkahan paljon tässä on todenperää? Sillä kreatiinihan kerää niitä nesteitä kehoon. Ja kuinka paljon se krea sitt oikeesti varastoi sitä nestettä ja mihin paikkaan kehoa ?

Molemmat itse asiassa poistavat nestettä elimistöstä, alkoholi ja kreatiini. Elimistö joutuu huuhtelemaan munuaisia, ja jos ei juo samalla vettä, elimistö alkaa varastoimaan sitä solujen tyhjään tilaan, ja silloin naama ja koko kroppa turpoaa. Eli molempien kanssa pitää juoda runsaasti, rusaasti vettä, ellei sitten tykkää sikapossulookista.

Ohut sanoi:
Molemmat itse asiassa poistavat nestettä elimistöstä, alkoholi ja kreatiini. Elimistö joutuu huuhtelemaan munuaisia, ja jos ei juo samalla vettä, elimistö alkaa varastoimaan sitä solujen tyhjään tilaan, ja silloin naama ja koko kroppa turpoaa. Eli molempien kanssa pitää juoda runsaasti, rusaasti vettä, ellei sitten tykkää sikapossulookista.
Siis meinaatko ettei nestettä kerry kreatiini kuurin aikana sen enempä kuin normaalist, joss vaan juo tarpeeksi vettä :eek:, tää tieto oli kyl ihan uus mulle :kippis1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oinasmie sanoi:
Siis meinaatko ettei nestettä kerry kreatiini kuurin aikana sen enempä kuin normaalist, joss vaan juo tarpeeksi vettä :eek:, tää tieto oli kyl ihan uus mulle :kippis1:

En tiiä kertyykö sitten yhtään enempää, mutta kreatiini hajoaa osin kreatiniiniksi, joka kertyy munaisiin ja täytyy huuhtoa sieltä pois, vaatien enemmän nestettä, ja eiköhän tämä liene se pääasiallinen turvotuksen lähde. Vastaavasti kuin ylenpalttinen suolan käyttö.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom