Kreatiini hiustenlähtö

BCAA-valmisjuoma -40%
Hei. Olen 17-vuotias ja olen nyt n. vuoden käynyt salilla. Monessa paikassa suositellaan kreatiinia kovasti. Siinä ei näytä olevan oikeastaan muita haittapuolia, kun DHT-tasojen nousu, joka saattaa aiheuttaa hiustenlähtöä. Isälläni on todetta alopecia universalis eli koko kehon karvat puuttuvat. Luin, että tuo DHT tasojen nousu saattaa aiheuttaa varsinkin niille keiden geeneissä sitä on, niin aikaista hiustenlähtöä. Joten onko minun mitään järkeä aloittaa kreatiinin käyttöä, jos en halua että hiukseni alkavat lähteä ennenaikaisesti?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Toihan on hyvä, säästyy parturikuluilta 5 euron kreapussilla. Hiukset on yliarvostettuja muutenkin. Lisämassaa kyykkyihin, leukoihin, voi jäädä vaikka taljan väliin tms. ja shampootakin kuluis. Ja jos ei oo karvoja, niin ei tuu täitä. Win-win, kokeile vaan.

Lähtevät jokatapauksessa jos olet saanut siihen diagnoosin. Ei taida kreatiini vaikuttaa asiaan suuntaan tai toiseen. Itse aloin kaljuuntua jo kolmekymppisenä. Perinnöllistä niin ei voi mitään. Apteekista hain apua, mutta sanoivat suoraan että turhaan taistelet vastaan. Mikään valmiste ei auta jos johtuu geeneistä. Onneksi kalju look sopii hyvin. Tosin haaveena oli aina heviletti. Ei kasvanut edes teininä 🤷‍♂️

Krea nostaa tosiaan vähän DHT ja jouduttaa hitusen hiustenlähtöä JOS on sille alttius. Puhutaan marginaalisesta erosta kuitenkin.

Sitä paitsi kaljuuntumisgeeni tulee äidin puolelta, eli ei vielä kerro mitään vaikka isäukolla karvat olisikin lähteneet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom