Kreatiini: 2g vuorokaudessa riittää!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hookah
  • Aloitettu Aloitettu
Ei ole haittaa munuaisille jos kohtuudella käyttää. Treeniohjelmalla ja kreatiinilla ei ole mitään yhteyttä, mutta tuo ehdottamasi on hyvä :) Minä en ole huomannut mitään eroa, join sitten veden tai hiilaripitoisten juomien kanssa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mites on nouseeko sit paino ton kreatiininkäytön yhteydessä, noudatan kyllä pilkuntarkasti tuota ohjetta huomisesta alkaen ja voiko lihakset veltostua kreatiininkäytöstä?

No ei todellakaan voi veltostua :D Joillakin saattaa nestettä vähän kerääntyä, korkeintaan pari kiloa..

selevä kiits no sitte kaveri puhu täyttä paskaa jostai "lihasten veltostumisesta :D" ja eikös se neste sitten keräänny lihaksiin? ja mihin aikaan päivästä ton kreatiinin voi ottaa ylläpitojakson aikana? ennen treeniä ja jälkeen vai? ja sit ku ei oo treenipäivää nii aamulla ja illalla?

Mutta tiesittekös, että kreatiinia voi käyttää myös ilman ylläpitojaksoa? Mussuttaa pelkän latausjakson (joku 20-30 g/vrk) ja kreatiinitasot pysyy apauttiarallaa kuukauden verran kohollaan. Ei tartte joka päivä olla jauhoja syömässä. Ja kerrallahan ei kaikkee kannata toki sinne naamaan heittää, koska se imeytyy paljo heikommin isoina annoksina. Jotain 5 gramman (tai alle) kerta-annoksia pitkin päivää. Kuulemma hiilareitten nauttiminen samanaikasesti parantaa krean imeytymistä... Itekki epäilen tuota 2 gramman kreatiinin saannin riittävyyttä. Itellä ei ollu 5 grammalla vielä mitään havaittavia vaikutuksia, pitänee testailla isompaa satsia kunhan saan taas aikaseksi käytyä siellä jauhokaupassa.

selevä kiits no sitte kaveri puhu täyttä paskaa jostai "lihasten veltostumisesta :D" ja eikös se neste sitten keräänny lihaksiin? ja mihin aikaan päivästä ton kreatiinin voi ottaa ylläpitojakson aikana? ennen treeniä ja jälkeen vai? ja sit ku ei oo treenipäivää nii aamulla ja illalla?
Kyllä, se neste kertyy ainakin pääasiassa lihaksiin, ja se on nimenomaan hyvä juttu. Jos kreatiini ei keräisi nestettä, se ei toimisi. Hyvänä esimerkkinä esim. kreatiinipuryvaatit ym. muodot jotka eivät kerää nestettä, teho on paljon huonompi ku perinteisessä kreatiinimonohydraatissa.. Ota vaikka ennen ja jälkeen treenin, ei se ole niin justiinsa. Välipäivinä minä en ainakaan ottaisi ku vaan kerran päivässä, itse olen ottanut yleensä illalla.

selvä, kiitos :) ja tänään muuten alkoi ensimmäinen päivä latasjaksosta :) missä ajassa voi muuten huomata muutosta kun on käyttänyt tuota kreatiinia? voi vaikuttaa typerältä kysymykseltä :D

selvä, kiitos :) ja tänään muuten alkoi ensimmäinen päivä latasjaksosta :) missä ajassa voi muuten huomata muutosta kun on käyttänyt tuota kreatiinia? voi vaikuttaa typerältä kysymykseltä :D

Ei ollekaan typerä kysymys. Itseäkin kiinnostaisi, kun juuri tänään tuli täyteen 5 päivän latausjakso vähän reilulla 20g krea monohydraattia joka päivä. Mitään haittoja, enkä liiemmin mitään etujakaan ole tähän mennessä huomannut..

Jotkut huomaa jo heti latausjakson jälkeen, joillain menee kuukausikin. Mulla meni ainaki useampi viikko ennen ku huomasin mitään. Ja jotku eivät huomaa mitään, ts. joillakin kreatiini ei toimi. Haittoja mulla ei ole ollut, joskus pukkas muutaman finnin mutta nykyään ei tee enää sitäkään. Sen pienen voimaboostin lisäksi etuna on mulla ollut se että suojaa hiukan niveliä, polvet eivät ole mulla enää vaivanneet ja ennen vaivas tosi pahastikkin. Ku pidän taukoa kreatiinista niin vaiva saattaa joskus palata, tosin onneksi vain lievänä nykyisin. Tuota nesteen keräytymistä niveliin (?) pidän itseasiassa paljon tärkeämpänä ku sitä että rauta nousee hieman paremmin..

Ei ollekaan typerä kysymys. Itseäkin kiinnostaisi, kun juuri tänään tuli täyteen 5 päivän latausjakso vähän reilulla 20g krea monohydraattia joka päivä. Mitään haittoja, enkä liiemmin mitään etujakaan ole tähän mennessä huomannut..

Latausjaksoo voi jatkaa halutessaan vielä muutaman päivän. Tutkimuksissa yleisesti käytetty määrä on 0,3 g/painokilo eli esim. 80 kilosella 24 grammaa/päivä ja 100 kilosella 30 grammaa/päivä. Aina ei tutkimuksissa noinkaa suurilla määrillä havaita tuloskasvua lyhyessä ajassa (5-6 päivää). Yksilötasolla tuo voi korostua vielä entisestään. Mikäli luonnostaan on jo lihaksissa paljo kreatiinifosfaattia, niin tuolla lisäkreatiinilla ei saavuteta välttämättä kovinkaa isoja hyötyjä.

Tervehdys arvon sikaniska könsikkäät!

Olisi muutama relevantti kysymys kreatiinista:

Aapeli: Minulta löytyy kreatiini purkki joka on puolillaan mutta sen parasta ennen päivämäärä näyttää menneen umpeen reilu vuosi sitten. Kysymys kuulukin että voiko kyseistä kreatiinia vielä käyttää saaden saman hyödyn? Onko mahdollisia terveysriskejä vanhentuneen kreatiinin käytöstä?

Bertta: Kuinka monelle 100 tulee hygienia ongelmia(finnejä, näppyjä) kreatiinin käytöstä?

Claudette: Olisiko näin hyvä aloittaa, ensimmäisen 2 viikon aikana 10 g kreatiinia/vrk jonka jälkeen reilu 2 kk ajan 3-6g/vrk kreaa kehoon?

David: Paljonko nestettä kreatiinin sekaan sekä mitä nestettä, vettäkö ? 0,5 litraa per 5 g?

Eemeli: Onko kreatiinin käytöstä havaittavissa mitään muita mahdollisia terveysriskejä kuin mahdolliset hygienia ongelmat?

Suuret kiitkoset jo etukäteen arvon dropittelijat! (:

Ainaki meikäläisen serkkupojan kuontalo on ns. kuorrutettu kaiken maailman musta-ja valkopäillä sun muilla mätäpaiseilla =D Nenän päässäkin on harvasen kuukausi semmonen herneen kokonen näppy :) Tosin sanoo kyllä että se on pelkkä sivu seikka kunhan rauta nousee ja sehän nousee, penkistä mm. 110 kg raakana ottanu, elopaino kaverilla vaivaset 95 kg ja natuna tietenki!

Ootko tosissas? Tuo ei kyllä kovin häävi tulos ole painoon nähden :D Tuohon finnijuttuun vaikuttaa kyllä kaikista eniten se että miten itse huolehtii omasta hygieniastaan, ei kreatiinilla tai muilla jauhoilla siihen niin suurta vaikutusta ole.

Kyllä se serkkupojalla ainaki on vissii aika radikaalisti vaikuttanut, ennen kreakuuria se oli ainaki aika siloposki :D Kyllähän tuo penkkitulos omaan korvaan särähtää aikamoiselta rautakasalta, onhan se kuitenki 15 kg enemmän kuin oma paino ja ota huomioon että kaverilla on ikää vasta 23 vuotta ;)

23 vuotiaana alkaa olee jo kovimmillaan... tai sitten ei..

jos sillä on mätäpaiseita, niin sitten sillä on joko allergia tai sitten jotain muutakin kuin kreaa.... hmph...

intissä huomas aika nopeesti krean hyödyn.. tankkausjakson jälkeen huomas ainakin sarja määrissä nousun, ku sattu osumaan juuri oikeeseen aikaan siihen lihaskuntotestien alle.. =)

Ok. Pitää vähän vinkata sit kaverille että ehkä sä et ookkaan niin kovassa kunnossa kun luulet haha :hyvä: :hyvä:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom