itse magaa vuoden harrastaneena voin suositella lajia.. fyysisyys riippuu ihan seurasta, ainakin meidän treenit on todella fyysisiä ja itsepuolustukseen maga toimii varmasti paremmin kuin itämaiset kamppailulajit, niissä kun on tapana opettaa tekniikoita todella hitaasti, toisin kuin magan peruskurssilta saa mukaan jo sen verran "aseita" että kyllä niillä jo pystyy puolustamaan itseään. Itse pidän lajista koska koko ajan tulee jotain uutta ja mielenkiinto pysyy yllä. joskus kokeilin karatea mutta turhauduin kun samaa jauhettiin ihan liikaa mutta se kai kuuluu itämaisiin taistelulajeihin.
tää on taas sitä että joku harrastaa sitä ja toinen tätä ja kaikki puolustaa omaa lajiaan ja suosittelee sitä kaikille. mä taas sanon että maga on helppo aloittaa ja tekniikat ovat helppo oppia ja ne on äärimmäisen tehokkaita.
kysyn vain, jos joku käy päälle kättä pitemmän kanssa, rupeatko vetämään jotain kataa sen edessä siinä toivossa että kaveri pelästys? vai napakka potku nivusiin ja pari nopeaa suoraa perään ja karkuun + soitto poliisille...
-Baba