Krav maga

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja csk
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

csk

Luin vähän kyseisestä lajista ja kiinnostuin. Jos on lajin harrastajia ni kertokaas vähäsen yleisiä mielipiteitä lajista. Tiedän että netist löytyy mutta täältä saa paljon eri vastauksia. Kannataako kokeillaa....? Kallistako....? Paljon aikaa vievää...? Kiitoksia

Johan täällä on tyyliin miljoona krav maga threadia. Phuuh.. Joo, se netti on aika kiva juttu tiedon keruuseen. Sieltä varmaan saat osoitteita eri seurojen sivuille joissa kerrotaan esim hinnoista ( tyyliin noin 100-110€ peruskurssi, 100€/3kk jne) Paljon aikaa vievää?? Juuri sen verran se vie aikaa miten itse käyt treeneissä. Eri seuroilla on eri määrä tunteja/kertoja vkossa. Ja edelleen netistä voi lukea ja katsoa videopätkiä ja siten saada vähän osviittaa että millaisesta lajista on kyse ja siten tietää että mahtaako ko. laji kiinnostaa pätkääkään ja siitä voidaan sitten vetää jotain johtopäätöksiä että kannattaako sun kokeilla lajia vai ei. :) Ja eikös se niin ole että kokeilemalla sitä tietää onko se sopiva vai ei. Ja tällaisissa asioissa se "itseopiskelu" on parasta eikä kysellä muilta että onko millainen laji. Over and out.

itse käyny peruskurssin hinta tais olla jotain vähän pääl sata euroo..kyllähän siinä kunto paranee varsinkin tasokokeesa joutuu kunnon rääkkiiin..kannattaa kokeilla

hmm.. en mä kyl rääkkiin vielä tähänkään päivään mennessä ole joutunu maga kokeissa. Maga ei ole niitä ihan fyysisimpiä lajeja. Mutta ei se mitenkään miinus ole. Kuntoa voi kasvattaa itekkin.

csk sanoi:
Tiedän että netist löytyy mutta täältä saa paljon eri vastauksia. Kannataako kokeillaa....? Kallistako....? Paljon aikaa vievää...? Kiitoksia

Olisi aika brutaalia ja tehotonta suositella _pelkkää_ söötsiä tähän tarkoitukseen.
Siksipä olen jalostanut sinulle söötsin, joka kertoo kaiken. Kaiken.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/search.php?searchid=1626818

(Find all posts by VKA) ;) :D

VKA sanoi:
:worship: :rock:
Lol!

Uskotko Reino jos sanon, että minusta on olemassa magaakin parempia lajeja itsepuolustukseen?

Tuli mieleen, kun VKA:lta on noita hyviä ja perusteltuja mielipiteitä tullut niin voisitko kertoa mitä lajeja meinaat?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
long-john sanoi:
Niin no se rääkki varmaan riippuu vähän seurastakin.. kyllä me ainakin kuntoiltiin aika usein

Kyllä se tosiaan seura riippuvaista on. siinä seurassa jossa itse treenaan on lähes joka treeneissä joku vaihe, jossa vedetään sen verran kovaa, että saa tosissaan hikoilla. Peruskurssilla tosin oli vähän rauhallisempaa.

maga

itse magaa vuoden harrastaneena voin suositella lajia.. fyysisyys riippuu ihan seurasta, ainakin meidän treenit on todella fyysisiä ja itsepuolustukseen maga toimii varmasti paremmin kuin itämaiset kamppailulajit, niissä kun on tapana opettaa tekniikoita todella hitaasti, toisin kuin magan peruskurssilta saa mukaan jo sen verran "aseita" että kyllä niillä jo pystyy puolustamaan itseään. Itse pidän lajista koska koko ajan tulee jotain uutta ja mielenkiinto pysyy yllä. joskus kokeilin karatea mutta turhauduin kun samaa jauhettiin ihan liikaa mutta se kai kuuluu itämaisiin taistelulajeihin.

tää on taas sitä että joku harrastaa sitä ja toinen tätä ja kaikki puolustaa omaa lajiaan ja suosittelee sitä kaikille. mä taas sanon että maga on helppo aloittaa ja tekniikat ovat helppo oppia ja ne on äärimmäisen tehokkaita.

kysyn vain, jos joku käy päälle kättä pitemmän kanssa, rupeatko vetämään jotain kataa sen edessä siinä toivossa että kaveri pelästys? vai napakka potku nivusiin ja pari nopeaa suoraa perään ja karkuun + soitto poliisille...

-Baba

bAba sanoi:
itse magaa vuoden harrastaneena voin suositella lajia.. fyysisyys riippuu ihan seurasta, ainakin meidän treenit on todella fyysisiä ja itsepuolustukseen maga toimii varmasti paremmin kuin itämaiset kamppailulajit, niissä kun on tapana opettaa tekniikoita todella hitaasti, toisin kuin magan peruskurssilta saa mukaan jo sen verran "aseita" että kyllä niillä jo pystyy puolustamaan itseään. Itse pidän lajista koska koko ajan tulee jotain uutta ja mielenkiinto pysyy yllä. joskus kokeilin karatea mutta turhauduin kun samaa jauhettiin ihan liikaa mutta se kai kuuluu itämaisiin taistelulajeihin.

tää on taas sitä että joku harrastaa sitä ja toinen tätä ja kaikki puolustaa omaa lajiaan ja suosittelee sitä kaikille. mä taas sanon että maga on helppo aloittaa ja tekniikat ovat helppo oppia ja ne on äärimmäisen tehokkaita.

kysyn vain, jos joku käy päälle kättä pitemmän kanssa, rupeatko vetämään jotain kataa sen edessä siinä toivossa että kaveri pelästys? vai napakka potku nivusiin ja pari nopeaa suoraa perään ja karkuun + soitto poliisille...

-Baba

Pitää kuitenkin muistaa se, että ei Krav Maga missään nimessä kaikille sovi. Monien mielestä Krav Magassa käytettävät metodit voivat olla liian brutaaleja, heille sopii varmasti paremmin joku perinteinen itämainen laji. Treenaamisen pitää kuitenkin olla myös hauskaa, joten parasta on valita sellainen laji, jonka harrastamisesta nauttii ja tuntee olonsa "kotoisaksi" lajin parissa.

ihan totta... ei tule aina ajateltua sitä lajin brutaaliutta.. mutta ei sitä ole pakko niitä ihan brutaaleimpia tekniikoita käyttää... mut kyllä maga on silti mun mielestä helpompi omaksua kuin itämaiset.. mutta kai sekin on ihmisestä kiinni.. en kyllä ole kokeillut kuin karatea... et paha siinäkin mielessä lähteä vertailemaan..

-Baba

Joo, kyllä varmaan seuroissa ja vetäjissä on paljon eroja. Ja mahd. muuton takia pääsenkin toiseen seuraan katsomaan sen meininkiä ja tulevaisuudessa ehkä kokeilemaan ohjaajakoulutusta jos hyvin käy. Sen vaan olen huomannut että magassa on myös paljon eroja samalla tasolla olevillakin. (mikä on minusta vähän miinusta) Mutta kyllä ainakin tuolla G1 eteenpäin jne alkaa olemaan taitavia kavereita. Ja tietenkin jos on muuta lajia taustalla ni se vaikuttaa taitoihin.

Paremmuus on katsojan silmässä tai taito on tekijän kädessä vai miten se nyt meni ;) On niin monia tapoja puolustaa itseään ja siihen on kehitetty 1000 + 1 järjestelmää/metodia/lajia ja kaikki ovat mielestään äärimmäisen tehokkaita/toimivia/realistisia/monipuolisia/jne... mutta vaan harva oikeasti on.

Mitenkäs tämä aihe nyt lipsahti pois Magasta. Hyi VKA :whip:

Vastaus kysymykseen mitä ette vielä ehtineet esittää on SJKD :rock:

p.s 10 vuoden maga kokemuksella

~Proxi~ sanoi:
Sen vaan olen huomannut että magassa on myös paljon eroja samalla tasolla olevillakin. (mikä on minusta vähän miinusta) Mutta kyllä ainakin tuolla G1 eteenpäin jne alkaa olemaan taitavia kavereita. Ja tietenkin jos on muuta lajia taustalla ni se vaikuttaa taitoihin.

joo, toi on kyllä totta, olen itsekin huomannut saman mut Practicioner tasot on
kuitenki viel alempia tasoja ja p5 tasolle asti on vielä suht helppo päästä, Graduate tasoilla on jo vähimmäis vaatimuksena että tekniikat lähtee kummankin käden puolelta yhtä hyvin et pääsee eteenpäin, joten Graduate tason kaverit on
pakostakin jo taitavia. ja se tosiaan on myös ihan ihmisestäkin kiinni, jotkut panostaa enemmän liikeratoihin ja siihen että tekniikka on "puhdas" kun taas jotkut sohasee sen tekniikan joten kuten...

ja meille ainakin on kerrottu että ainakin p tasojen kokeista voi päästä läpi hyvällä yritykselläkin.. siis et vaik tekniikat ei olisikaan niin "puhtaita" mut on sisua ja tahtoa niin että sen huomaa niin ne voi päästää silläkin läpi.. kumminkin tekniikoita hiotaan ja hiotaan jatkuvasti.. et ku pääset p2 tasolle ei tarkota sitä että p1 tason tekniikoita ei enää tehdä harkoissa...

-Baba

missäs STR treenailee ja millä tasolla? Aika hyvin 10v magaa kun lajikaan ei ole ollut suomessa kuin se 9v. noin..

Joo, eiköhä sitä G tasoissa ole paljon tiukempaa toi tason saaminen ja tekniikat pitää oikeasti osata eikä vaan suhasta mite sattuu.
Mutta oma mielipide on että magasta saa enemmän irti jos on jotain lajia taustalla jo. että on tyyliin perustekniikat hallussa jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom