Krapulan lievitys

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Krapulassa kannattaa fiksata joku hyvä drinksu itselleen, esim. valkovenäläinen, joka vähän turruttaa kehoa ja tasoittaa tilannetta. Viina ja kofeiini ovat hyvä yhdistelmä sikäli, että samalla vähän piristyy. Maito on myös hyvää, lievittää vatsan kiemurtelua, yksi kaveri vetää litrakaupalla maitoa krapulassa.

Tärkein pointti: ei mennä nukkumaan kännissä. Siis siinä kännin pahimmassa vaiheessa. Valvotaan väkisin, syödään jotain suolaista ja juodaan vettä, ihan sama, mutta valvotaan liikaa känniä pois. Pahin moka on ryypätä pirusti, ei syödä mitään, ei juoda missään nimessä mitään muuta, kuin alkoholia ja paljon JA sitten kotona välittömästi sänkyyn. Sillä tilaa itelleen pahimman mahdollisen darran. Ei kannata.

Aikoinaan nuorempana, kun oli hirveen kova kontrolli päällä hirveessä kännissäkin (jep, kontrollifriikki, en rentoudu totaalisesti ikinä :( ), niin jos tiesin olevani älyttömässä kännissä, menin suoraan vessanpöntölle ja sormet kurkkuun vaan, jos/kun ei muuten oksettanut. Tai sitten tein sen jo ulkona ojan vieressä. Sama se oli oksentaa jo silloin ne ylimääräiset alkoholit tai muu sonta pois. Ongelmana tuossa on se, että kun sen päälle olisi hyvä syödä ja juoda (se kännin pois valvominen), niin oksun jälkeen ei oikein maistu. Noh, purskuttelee vedellä ensin ja sitten varovaisesti harjaa hampaat, niin yleensä auttaa kohtalaisesti, sitten vaan muonaa ja vettä kitusiin ja koko ajan tarkkaillaan kännitilaa, että olisiko laskuhumalan puolella jo, että voisi mennä nukkumaan.

Tiedän, moni ei moiseen itsetarkkailuun ja metakognitioon kykene kännissä. En minäkään oikein enää, mutta silloin alle 20-v ihan luonnostaan ja helposti. Eikä tuommoinen itsetarkkailu ja kontrollifriikkiys ole todellakaan hyvä asia, ikävä piirre se mussa(kin) on. Tosin eipä ole kovia darrojakaan ollut sitten kesän 2001 ja erään kaverin polttarien, joissa olin virallinen känniääliö, kiskoin olsee ja viskiä kaksin käsin, enkä tietenkään syönyt enkä juonut mitään muuta ja heti suoraan tutun kämpän olkkarin lattialle "nukkumaan". Kiesus sitä oloa seur. päivänä, hyi.

Olisinkohan yhden tai kaksi kertaa ottanut 400mg ibuprofeeniin darrassa, ikinä en ennaltaehkäisevästi. Ns. korjaussarjaa tai loiventavaa en ole ottanut ikinä, koska olen sitä mieltä, että jos kärsii darrasta, niin kärsii ihan tietoisesti tekemistään vääristä valinnoista ja omasta syystään. Lisäviina on siinä harvinaisen paska valinta, kun voi oppia jotain arvokasta kärsimyksen kautta. Ruoka ja alkoholiton juoma sen sijaan ovat paikallaan joka tapauksessa ja jos ne sattuvat vähän krapulaa lievittämään, niin olkoon menneeksi.

Krapulan poistaa itsellä ainoastaan aika, lepo/nukkuminen tai alkoholi. Viimeisestä vaihtoehdosta tulee tosin uudestaan känniin, joten kovin hyvä vaihtoehto se ei ole. 12 h päästä pahinkin olotila alkaa olla jo selätetty. Tuota aikaa voi sitten lyhentää olemalla loppuillan laskuhumalassa.

Nuo muut kikat mitä täällä on ehdotettu, on ainakin itselle täysin psykologisia, ja niiden vaikutus on suorastaan olematon. Itselle 6-pack/viinipullo illan aikana nautittuna on se krapulaoireiden raja, ja jolloin myös kupoli tulee kipeäksi. Sen jälkeen olon paheneminen on suoraan verrannollinen juomisen määrään. Sen takia harvemmin juon tuon määrän yli. Onneksi yksi burana auttaa päänsärkyyn. Kännissä tai krapulassa olen tainnut oksentaa viimeksi intissä joskus 17-vuotiaana. Siitä ei sentään tarvitse kärsiä.

Pahimman olotilan aiheuttaa kännissä nukkumalla suoritettu huono uni, ja lisäksi nukkumisen vähäisyys. Nykyisellä unirytmillä sitä herää niin aikaisin. Onneksi tulee nykyään käytyä pidemmän kaavan mukaan ravintolassa se kerran-kaksi vuodessa. Helpottaa nukkumisprobleemaa kun nukahtaa viimeistään ennen puolta yötä. Veikkaan että Maidenin keikan jälkeen on seuraavan kerran tukka kipeä.

Kyllä juu krapula on maailman oikeudenmukaisin juttu kun minä useinkin voin ryypätä mielettömästi ja herätä ilman krapulaa. Useimmiten tulee henkinen krapula ja masentaa mutta tähän auttaa seura, seksi, leffat tms. Jos olisin tyhmä, alkoholisoituisin varmasti helpommin kuin krapulan saavat.

Ja mitä olen kuullut mikä auttaa karpulaan:
-savut
-burana tms.
-ei mee kännissä nukkumaan ym. illanvieton "rajoittaminen" (NII ÄLÄ JUO NI EI TUU DARRAA!!111)

Ja sitten jos oikeen ahistaa ja pikku-ukkelit lentelee ja kouristaa, voi mennä pamikyllästyksen kautta AA-kerhoon ja hakiksen torille huikkaa ottamaan.

Aah, nyt saunaan ja yksi kalja evääksi. Kun löylyttelee rauhallisesti niin olo helpottuu ja tuntuu olevan AINOA TAPA saada loppumaan nämä järjettömät väristykset.

En oo koskaan ennen uskonut krapulan lievitykseen, vaan olen päätellyt, että jumala rankaisee aina eri tavalla riippumatta siitä, mitä ja miten paljon on juopotellut.

Viime aikoina olen kuitenkin todennut, että kun perusasiat on kunnossa, päästään jo helvetin pitkälle.

Vetelin siis syöksykierrekännejä tasaisin väliajoin tossa jonkin aikaa sitten. Homma meni niin, että söin ensin puolen päivän jälkeen jotain niin, ettei ollut nälkä. Sitten nautin kaljat tiukalla tahdilla ja pörisin baarissa, mutten ihan pilkkuun asti. Taksiin otin pizzaa tai jos rahat oli loppu, söin kaiken mitä jääkaappi tarjosi. Päälle vettä paljon.

Aamulla heräys ja heti kun saa kuteet niskaan, niin pihalle, kauppaan tai mihin vaan. Parasta on, jos on pakko tehdä jotain tai mennä johonkin. Kroppa tärisee tietty kuin haavan lehti ja olo on snadisti vainoharhainen, mutta pahaa oloa ei ollut ikinä.

Tupakki kannattaa jättää tietty vähälle, se pistää darrassa pään sekasin ja masentaa jostain syystä helvetisti.

En oo koskaan ennen uskonut krapulan lievitykseen, vaan olen päätellyt, että jumala rankaisee aina eri tavalla riippumatta siitä, mitä ja miten paljon on juopotellut.

Näin se on.
Kun kunnon rapelo on kerran hankittu, tulee siitä ottaa kaikki irti. Itse vetäydyn mielelläni luonnon helmaan, istahdan mättäälle ja nautin täysin siemauksin, täydellisessä sopusoinnussa itseni ja Luojan kanssa.

Näin se on.
Kun kunnon rapelo on kerran hankittu, tulee siitä ottaa kaikki irti. Itse vetäydyn mielelläni luonnon helmaan, istahdan mättäälle ja nautin täysin siemauksin pullollisen koskenkorvaa, täydellisessä sopusoinnussa itseni ja Luojan kanssa.

Korjattu. :kippis1:

Se on iso pizza mutupizzeriasta ja kolaa ja batteryä, jos pystyy syömään siinä 18-19 jälkeen kun pääsee ylös sängystä. Jos ei pääse pizzeriaan asti niin jotain mitä kaapista löytyy ja takaisin nukkumaan. Yleensä alkaa helpottaan siinä päväivän parin päästä.

Ennen nukkumaanmenoa juo noin 1-1,5 dl kirkasta viinaa niin herätessä ei ole krapula.
Sitten vaan pötkötellen ja korjaussarjaa nauttien niin, että krapula menee ohi seuraavan yön aikana.

Berocca jäillä, mieto sauna, hömppää telkkarista, jääkylmä suihku, tehokas särkylääke ja pyytää päälle vielä toista silittämään sinut uneen. Kyllä lähtee. Sitten kun herää niin lisää telkkuhömppää ja sen jälkeen kävellen hakemaan jotain tukevaa evästä. Raitis ilma auttaa hyvin jos pystyy ulos lähtemään.

Ai niin ja vertaistuki. Voitte toistaa toisillenne, että "oot hyvä ihminen ja maailma ei tipu niskaan". Krapulassa kun tuppaa tulemaan masentunut mieliala. Toimii erityisen hyvin tyttökavereiden kesken.

Heti ku herää niin liikenteeseen. Ja roskaruokaa on saatava ja paljon. Tullu aika monesti käytyä yhden rapulapäivän aikana 3 kertaa mäkissä, hesessä, kebabilla tai vastaavassa...:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom