Krapulan lievitys

Jos edes tulee mieleen saati sitten kykenee suorittamaan moisia rituaaleja ennen nukkumaanmenoa/sammumista niin tuskin sitä voi alunperinkään ryyppäämiseksi kutusua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Iän karttuessa krapula tosiaan pahenee jatkuvasti. Itselläni toimiva niksi on ryypätä vähintään kaksi päivää putkeen. Tällöin krapula on jostain syystä miedompi ja olo seesteisempi, kuin yhden illan jälkeen. Myönnän että tämä tuntuu epäloogiselta, mutta toimii ainakin mulla.
Urheilu auttaa myös krapulaan. Tämä konsti sisältää kyllä huomattavan loukkaantumisriskin.
Suositeltavin niksini lienee hakeutua krapulaiseen seuraan. On mukavampi kitua joukolla.

Tässä pitäisi nyt varmaan jokaisen kertoa minkätasoisesta krappesta puhuu. Jos on kyseessä kunnon krapula, niin neuvot seksistä, ulkoilusta ja syömisistä kuulostavat lähinnä naurettavilta.

Ei silloin saatana mietitä noita edellä mainittuja, vaan yritetään selvitä hengissä. Sappinesteet poskilla vessassa kouristelu, suihkun alla istuminen, veden juonnin epätoivoinen yrittäminen, alasti kylmällä laattalattialla makaaminen, burana ja korjaussarjat. Siinä on kunnon krapulan ainekset ja samalla tie uuteen ylösnousemukseen... :)

Ps. Indica varmaan tietää mistä mä puhun :D

Totta joka ikinen sana!

Mulla ei vielä ole tuon kaltaisia vaikutuksia havaittavissa krapuloissa ollut, mutta huomaa kyllä, kun aivot toimii astetta hitaammalla vaihteella. Esim. normaalisti en änkytä koskaan, mutta krapulassa sanat takertelee, ja tulee puheesta sellaista sössöttämistä (tätä ei kyllä joka kerta tapahdu), oikein tuntee kuinka aivosoluja on tuhoutunut :D Välillä tulee juomisen järkevyyttä mietittyä, mutta kyllä se on tähän mennessä ollut sen arvoista :)

Olen myös itse huomannut krapulassa ilmenevän änkyttämisen. Ryyppäsin vähän aikaa sitten pari päivää putkeen ja seuraavana päivänä töihin. Hyvä jos suomenkieli sujui krapulassa, mutta piti yrittää änkyttää aasialaisten kanssa huono englantia.:D

Isotoninen urheilujuoma toimii mainiosti. Eli hartsportti tai vastaava, ei proteiinipalkkari. Isotoninen juoma imeytyy vettä nopeammin ja sisältää mineraaleja hyvässä suhteessa. Toimii myös vatsataudissa.

Sitten ibuprofeiinia, kahvia, lämmin suihku ja raitista ilmaa (vaikka ikkunasta).

Ja kännäämisen aikana jos suosii "laimeita" eli siidereitä, kaljoja niin luulis nestepolitiikka säilyvän parempana.

Tän takia hämmästelenkin, miten jengiä ei kiikuteta esimerkiksi festareilta teholle enpää. Kolme päivää vähällä safkalla ja tiukalla viinalla on semmonen yhtälö, että montaa senttilitraa nestettä ei kropasta enää löydy ja nivelet paukkuu. Luulis että nestehukkapotilaita olisi enemmän noissa riennoissa.

Krapulaa lievitetään parhaiten etukäteistoiminnalla, eli syödään hyvin ennen kännäystä ja huolehditaan koko kännäyksen ajan nestetasapainosta. Mulla on tapana ottaa aina kaljatuoppien välissä vesilasillinen ja ennen nukkumaan menoa runtataan sitten joku puolen litran satsi vettä.

Pahan krapulan saa hyvin vähälläkin juomisella jos kroppa on päässyt kuivahtamaan. Kaverin kanssa kerran metsästeltiin päivä, käveltiin pitkähkö matka metsässä ja veden juominen unohtui tyystin. Illalla sitten päätettiin käydä saunan jälkeen muutamalla tuopilla paikallisessa, jossa join yhteensä 5 kpl 0,4l:n oluttuoppia, samoin kuin kaverikin. Kello oli yhdentoista pintaan, läksiittiin kotia ja sovittiin että seuraavana aamuna taas klo 8 metsään. Kuinkas ollakaan, molemmilla niin kauhea darra että lähtö venyi kymmeneen eikä senkään jälkeen metsässä kävelystä tullut kylmän hien ja yleisen tärinän takia yhtään mitään.

pahin krapula hoidetaan alta nukkumalla tyyny naaman päälä, käsivarsi tyynyn päällä. Sitten kun olo vähän helpottaa niin vedetään limpparia ja pizzaa.

Mut joo. Enemmän mulla on vittumaisia morkkiksia ja ajattelun jäykkyyttä päiviä kännien vetämisen jälkeen yleensä kuin noita überpahoja darroja ja ne mä hoidan vetämällä nassuun aamuisin 4 omega-3 kapselia ja 10 mg cipralexin, pari kofeiinitabua ja huuhteluun kaikki mahdolliset lidlistä saatavat vitamiiniporetabletit tietty veteen sekoitettuna. Sit istumaan suihkussa sikiöasennossa ja välillä lasketaan jääkylmää vettä :dance: voin olla taikauskonen noissa rutiineissa, mut kyllä se siitä sit aina kirkastuu:)

Mustaherukan makuinen Finrexin. Ehkä maailman paras darralääke. Onhan krapula kuitenkin sen verran verrattavissa flunssaan ;) Se oikeasti auttaa ja ainakin rauhoittaa elimistöä.

Jotain SSRI-lääkkeitä darraan :D Selvä! Eihän noi alkuvaiheessa kuin lisää ahdistusta mitä luulisi riittävän darrassa :wtf:

Niin, mut ainakin mulla se on monen päivän prosessi parannella morkkista, niinkun sanoin. :D

Krapulan lievityshän kannattaa aloittaa ennen nukkumaan menoa. Juo helvetisti vettä, niin paljon kun menee ja iso vesitonikka sängyn viereen kun menee nukkumaan. Fiksuhan joisi parit viimeiset tunnit pelkästään vettä, mutta itse kun en näihin fiksuihin kovin usein lukeudu niin ennaltaehkäisevät keinot jäävät kyllä aika vähäiselle.

No aamulla kun sitten pirteänä silmät aukaisee ja huomaa millainen krapulapeikko se tänä päivänä on tullut käymään niin voi tehdä tilannearvion. Jos on semmonen semi krapula, ettet ole ihan toimintakyvytön niin ensimmäisenä iso lasi appelsiinimehua. Kylmää appelsiinimehua, siinä on vitamiineja jotka auttavat krapulassa ja en vieläkään ole niin monta appelsiinikossua juonut ettei appelsiinimehu aamulla maistuisi. Mehun kanssa burana.

Sen jälkeen suihkuun, puudut hetken suihkussa nii vähän piristyy ja tulee raikas fiilis. Tämän jälkeen ei kannatta ruveta itsesäälissä voivottelemaan, koska sen vaan pahentaa krapulaa. Tee jotain... Vaikka pihalle hetkeksi pööpöilemään, että saat raitista ilmaa.

Kävelet vaikka siihen läheiseen kebabmestaan ja haet sitten pizzaa. Pizzaa tuplajuustolla ja niillä lisukkeilla mitkä maistuu. Pizza on imo parempaa krapulaan kuin kebabbi + pizzaa voi sitten järsiä vielä illalla koska harvoin sitä koko pizzaa pystyy vetämään. Tähän päälle vielä pirtelöä.

Jossain vaiheessa krapulaa rupeaa sitten tekemään mieli... jotain muuta kuin salitreeniä. Tämä johtuu siitä, että keho luulee kuolevansa ja haluaa sen viimesin rykäisyn vielä. Krapulaseksin kanssa kannattaa olla kyllä varovainen, liian aikaiseen harrastettuna saat vaan vitunmoisen hedarin koko touhusta. Oikeaan aikaan sijoitettuna viimeistelee kyllä krapulan kokonaan pois.

Tämän jälkeen lievä krapula onkin selätetty.

No mitäs sitten jos olet vetänyt oikeen olantakaa ja aamulla herätessä luulet, että kuolet. Silloin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla sikiöasennossa ja vaihtaa välillä asentoa parempaan...... sikiöasentoon. Siinä asennon vaihtamisen välissä kannattaa yrittää otta edes vähän vettä. Usko pois jonkun aikaa kun vaihtelet sikiöasennosta sikiöasentoon nukahdat vähän pitemmäksi aikaa ja kun siitä heräät et luule enää kuolevasi vaan olet muuten vaan ihan paskana. Tähän en ole vielä keksinyt keinoa... on vaan pitänyt olla paskana koko päivä, yrittää syödä jotain silloin kun pystyy ja toivoa että päivä loppuu jossain vaiheessa ja pääset heräämään seuraavaan aamuun.

Tätä threadiä lukiessa mun tekis mieli taas kokea Kunnon Kova Krapula. Niin, että tuntuis! Oon masokisti..

Ja eipähän tekis vähään aikaan enää mieli ryypätä.

Jännä, ettei mitään absoluuttista parannusta krapulaan ole kehitelty, vaikka se on varmasti melko yleinen vaiva kaikkialla maailmassa ja sen synty- ja vaikutusmekanismit ovat melko pitkälti tiedossa.

Ehkä omat konstit ois:
1) Illan mittaan veden juominen ja ruoan syöminen, etenkin ennen nukkumaanmenoa.
2) Lopettaa dokaamisen tarpeeksi ajoissa (joojoo, helpommin sanottu kuin tehty).
3) Nauttii raikkaasta yöilmasta ja kävelee kotiin jos kunto antaa myöten.
4) Aamulla heti ruokaa ja vettä.
5) Pitkä suihku, kylmä tai kuuma kumpi tuntuu paremmalta.
6) Ite oon tykänny käydä ihan todella kevyesti kävelemässä tai hölkkäilemässä darrassa.
7) Sauna on kova sana meikäläisellä.
8) Kattelee leffoja, selaa nettiä, makoilee ja koittaa nukkua.

Kaikki nää tietysti itteensä kuunnellen, tekee niitä asioita mitkä ei tunnu pahalta ja koittaa vaa selvitä päivästä läpi.

Mihinkäs on unohtunut kaikkien krapulahoitojen äiti?? Krapulakakan kun vääntää niin se tunne niskassa ja takaraivossa paineen poistuessa voittaa seksin ja nousuhumalan tunteen. Sen päälle sitten mässäilyt yms. muut niin jo helepottaa.:hyvä:

Mihinkäs on unohtunut kaikkien krapulahoitojen äiti?? Krapulakakan kun vääntää niin se tunne niskassa ja takaraivossa paineen poistuessa voittaa seksin ja nousuhumalan tunteen. Sen päälle sitten mässäilyt yms. muut niin jo helepottaa.:hyvä:

Tohon krapulapaskantamiseen saa mukaan ihan uuden ulottuvuuden, kun illan aikan syöt jotain todella tulista ruokaa. Joku pizza, jossa on paljon mahdollisimman tulisia jalopenoja on hyvä. Mitä enempi, sen parempi. Ei varmaan tehoa kaikille, mutta itselläni saa aikaan infernaalisimmat vatsakivut mitä kuvitella saattaa. Plus tähän päälle vielä oikeen kunnon kankkunen niin :rock: Pari kertaa tullut aamulla vessassa viruttua tässä olotilassa, siinä kelailee jo oikeasti itsaria. Jostain syystä vain dokaamisen yhteydessä tuo, normaalisti voin syödä tulisia safkoja miten huvittaa ilman mitään ongelmia.

Mitä krapulan välttämiseen tulee, aina ainaki puol litraa vettä ennen nukkumaanmenoa + pari buranaa kyytipojaks... Auttaa jos auttaa, jos ei, niin aamulla mietitään sitte mitä tehään... tai :urjo:

Jännä, ettei mitään absoluuttista parannusta krapulaan ole kehitelty, vaikka se on varmasti melko yleinen vaiva kaikkialla maailmassa ja sen synty- ja vaikutusmekanismit ovat melko pitkälti tiedossa.

Ehkä omat konstit ois:
1) Illan mittaan veden juominen ja ruoan syöminen, etenkin ennen nukkumaanmenoa.
2) Lopettaa dokaamisen tarpeeksi ajoissa (joojoo, helpommin sanottu kuin tehty).
3) Nauttii raikkaasta yöilmasta ja kävelee kotiin jos kunto antaa myöten.
4) Aamulla heti ruokaa ja vettä.
5) Pitkä suihku, kylmä tai kuuma kumpi tuntuu paremmalta.
6) Ite oon tykänny käydä ihan todella kevyesti kävelemässä tai hölkkäilemässä darrassa.
7) Sauna on kova sana meikäläisellä.
8) Kattelee leffoja, selaa nettiä, makoilee ja koittaa nukkua.

Kaikki nää tietysti itteensä kuunnellen, tekee niitä asioita mitkä ei tunnu pahalta ja koittaa vaa selvitä päivästä läpi.
Toi lista on täysin sama kuin mitä itse käytän. Toki välillä tulee poikettua konsteista, mutta se vapaus täytyy pitää, sillä krapulani ovat niin erilaisia melki joka kerta.

kummasti aamulla tulee herättyä aika aikasin heti suihkuun veen juonnin kautta ja sit raahaudun käveleen tai pyöräileen ostaa edin. mut jos o oikeasti ni kauhee krapula ku mul joskus o ollu ni nukun 6illalla ja se ei oo hauskaa siihen ei auta mikään.

Vichy kuulemma poistaa krapulan!

:evil:

Herättyäni teen tilanne arvion. Jos on ns. normi päivä niin jotai helposti syötävää+nestettä ja sit suihkun kautta takas nukkumaan.

Se olotila kun heräät aamulla, tuntuu että pää halkeaa etkä pysty silmiä avaamaan ja kun pääset lasi kädessä hanan alle. Lorina soi korvissa kun lasket kylmää vettä lasillisen. "Tästä se lähtee", tunnet kuinka kylmä vesi virtaa sisälläsi. Hetken "hiljaisuuden" jälkeen tunnet että nyt on kiire, nimittäin jotain on tulossa ylöspäin ja lujaa. Sen jälkeen et pysty muuta kuin toivomaan parasta. Oksennat vedet silmissä, olet täysin lyötynä vessanpöntön eteen. Oksennus refleksi ei ota laantuakseen vaikka enään ei tule muuta kuin jotain sappinestettä tms erittäin hapanta. Nouset ylös ja katsot peiliin.

Mikäs vika krapulassa, ehkä maailman oikeudenmukaisin asia. Ei ainakaan iske syyttömiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom