Kovimmat/hulluimmat/sekopäisimmät yksittäiset treenit!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lepez
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Siten, että teet ensin ite sen kuus ja sitten varmistaja (tässä mieluusti kaks) auttaa loput, kyykkyhäkki on tässä hyvä olla iha n turvallisuuden takia
Tässä pitää vaan muistaa että jos tekniikka alkaa kusta niin sarja loppuu sitten siihen

Eikö sama olisi helpompi/fiksumpi tehdä pudotussarjana tai restpausena? Tuntuu melko erikoiselta tuo kuuden toiston tekeminen itse, jonka jälkeen viimeiset 14 tulee varmistajien kanssa.

Varmaa kovimmat on jotkut yli 10km hölkät tai yks päivä ku ajoin fillaril koko päivän. Mitää kovii punttitreenei ei ole tullut kyllä tehtyä, mut oon nostellukki vast alle 2vuotta

Eikö sama olisi helpompi/fiksumpi tehdä pudotussarjana tai restpausena? Tuntuu melko erikoiselta tuo kuuden toiston tekeminen itse, jonka jälkeen viimeiset 14 tulee varmistajien kanssa.

helpompi varmaan mutta pääpaino oli sillä ettei sarjojen keskellä tule taukoa, pitää kokeilla joskus restpaussina

helpompi varmaan mutta pääpaino oli sillä ettei sarjojen keskellä tule taukoa, pitää kokeilla joskus restpaussina

Tuossa lähinnä itselle tuli ensimmäisenä mieleen se, että miten käytännössä toimii tuo varmistajien apu. Kuuden toiston maksimissa alkaa varmasti jo olemaan melko paljon painoa, sitä voi olla vaikea saada yksin autettua niitä viimeisiä toistoja, kun ei enää suorittajalla ole yhtään voimia jäljellä. Tai vaihtoehtoisesti kahden varmistajan on hankala saada 14 toistoa tasaisesti avitettua.

jos haluu kokea poltetta sekä keuhkoissa että jaloissa, niin ottaa raudan jolla saa 10 suoraa toistoa tehtyä ja vääntää sillä 20 siten, että lepää aina reilusti toistojen välissä (tanko selässä). Voi kuulostaa vaikealta mutta ku vetää sopivalla frekvenssillä niin saa sen 20 tehtyä

En tiiä onko näissä treeneissä mitään järkeä, kun volyymi kasvaa helposti aika tajuttomaksi, mutta tässä nyt esimerkki mun viime perjantain takareisi painotteisesta jalkatreenistä...
1. lämmittely 10min kuntopyörä
2. kyykky 2x12x60kg, 2x10x90kg, 2x6x110kg,1x8x110kg,3x8x100kg,2x10x100kg,1x12x90kg, ja 1x15x90 kg (+ pudotus 1x25x60kg)
3.supersarja: SJMV 6x12x100kg+reisikoukistus 6x12x45kg (+pudotus 3x12 10kg pudotuksilla pakka loppuun)
4.supersarja: maastaveto 2x10x100kg, 2x12x100kg+ jalkaprässi leveä 4x12x200kg
5. supersarja: kyykky smith leveä 4x8x80kg, 4x10x80kg+jalkaprässi 8x12x200kg
Koko treenin kesto: 2h 5min
Tosiaan tällasia treenejä tulee yleensä jaloille tehtyä ja niitä tehdään jatkossakin, kun hyvin näyttää sarjapainot nousevan. Palautukset oli joka liikkessä max. 2min luokkaa. Jos joku ihmettelee tota volyymiä niin voin vaan sanoa, että olen tottunu tollaseen intensiteettiin... Takana kuitenkin kokemusta kilpanyrkkeilystä ja kuntotaso oli ainakin kesällä vielä kohdillaan, kun coopperissa juoksin 3480m. Ja muuten elopaino itsellä n. 75kg ihan vaan selvennykseksi vielä.

Tuossa lähinnä itselle tuli ensimmäisenä mieleen se, että miten käytännössä toimii tuo varmistajien apu. Kuuden toiston maksimissa alkaa varmasti jo olemaan melko paljon painoa, sitä voi olla vaikea saada yksin autettua niitä viimeisiä toistoja, kun ei enää suorittajalla ole yhtään voimia jäljellä. Tai vaihtoehtoisesti kahden varmistajan on hankala saada 14 toistoa tasaisesti avitettua.

mulla tää toimii koska oon vitun heikko. en minä jostain voimabodareista tiedä

Salilla ei varsinaisesti sekopäisiä reenejä ole tullut tehtyä. Maksimissaan 1,5h on reenit kestäneet ja välillä on saattanut olla todella vähän järkeä reenissä mukana jos sitä sitten voi kutsua sekopäiseksi reeniksi...

Aikoinaan uitia harrastaessa tuli ehkä näitä tehtyä. Parhaimmillaan 8 uintitreeniä viikossa + 2 salia. Reenissä on tullut maksimissaan uitua ehkä 7km luokkaa ja kahden treenin päivinä tietysti vielä enemmän. Viikossa parhaimmillaan siis noin 60km :D. Ei ole ennen tullut edes ajateltua mutta aikoinaan tullut siis uitua enemmän kuin käveltyä. Meriiteillä ei voi silti kehuskella vaikka uinti hallussa onkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olkapääreenissä 500 viparia n. 10-20 toiston rest pausella eli 10-20 toistoo vipareita failureen sitten 20 sekuntin tauko ja sama uudestaan aina 500 toistoon asti. Siihen päällä 3-4 pumppi sarjaa jotain pystärikonetta. :rock::hyper:
Harvemmin tulee olkapäät mulla kipeeks mutta ton reenin jälkeisenä päivänä olkapäät huusivat hoosiannaa joka puolelta. :rock:

Kaikki treenit, joissa tehdään raskaita perusliikkeitä järkyttävällä volyymilla ja intensiteetillä erikoistekniikoita hyödyntäen.

omassa alotuksessa ei oikeastaan ilmennyt se mitä hain vaan pointtina oli se mitä reenistä seurasi, vaikka olikin perustreeni.. mutta hauska kuulla juuri ehkä se kaikkein kovin ja hullunkurisin "ylilyönti" kuten joku tuhat-viparia-setti.

Olkapääreenissä 500 viparia n. 10-20 toiston rest pausella eli 10-20 toistoo vipareita failureen sitten 20 sekuntin tauko ja sama uudestaan aina 500 toistoon asti. Siihen päällä 3-4 pumppi sarjaa jotain pystärikonetta. :rock::hyper:
Harvemmin tulee olkapäät mulla kipeeks mutta ton reenin jälkeisenä päivänä olkapäät huusivat hoosiannaa joka puolelta. :rock:

on muuten aina pitäny testailla jotain tällästä ja samaa sekopää volyymia reiskoille hackissa! Mike ja Wilenius kun tehny niin näyttää mukavalta.. omat reenit pääsääntösesti kuitenkin alkaa isoilla liikkeillä.. huomenna sopivasti olkapää/kädet ja meinaan testata, suattapi tulla domsseja jopa.

Joskus tein 10x10 etukyykyn, takakyykyn ja prässin. Oli mulle ainaki ihan sikki setti, jollekkin perustreeniä :D

No hyi vittu :) jäisi varmaan tekemättä jos painot pitää vähänkään haasteellisina.

Omista treeneistä rankimpia varmaan tuo Arskan 1-jakoinen volyymiohjelma jossa tuli tehtyä kolmesti viikkoon koko kroppa seitsemällä isolla liikkeellä, viisi kovaa sarjaa jokaisessa. Hapottavimpia sitten ehkä laktaattitreenit jaloille, 12 kovaa sarjaa hitailla negatiivisilla sekä etu- että takareisille.

Death by-etukyykky (n. 70%) + etuheilautus (40kg) supersarjana. En sano että olisi kovasti hyötyä treeninä, mutta hyvä tapa mitata fyysistä (ja henkistä) kapasiteettia. Bodareille: eikös noi GVT-setit oo sieltä hulluimmasta päästä (esim bilderin)?

Tuntuu aikalailla mahdottomalta tuo, ajattellaan että se kutosen maksimi sarjapaino olisi 130kg, no sen kutosen jälkeen tulee ehkä 3 pakkotoistoa siten että pärjää yhdellä varmistajalla. Sitten tangon päissä saa olla kaksi sen jälkeen ja ei varmaan 15 kohtaalla enää itse jaksa juuri mitään nostaa.

Joskus olen tehnyt että lyödään 3 toiston maksmipainot, tehdään sille kolme ja päälle yksi pakkotoisto ja sen jälkeen aina 10 kiloo pois ja niin monta kuin menee. Lopulta tehdään se 20 toistoa täyteen, eli siis pudotussarjana.

Tuntuu aikalailla mahdottomalta tuo, ajattellaan että se kutosen maksimi sarjapaino olisi 130kg, no sen kutosen jälkeen tulee ehkä 3 pakkotoistoa siten että pärjää yhdellä varmistajalla. Sitten tangon päissä saa olla kaksi sen jälkeen ja ei varmaan 15 kohtaalla enää itse jaksa juuri mitään nostaa.

Joskus olen tehnyt että lyödään 3 toiston maksmipainot, tehdään sille kolme ja päälle yksi pakkotoisto ja sen jälkeen aina 10 kiloo pois ja niin monta kuin menee. Lopulta tehdään se 20 toistoa täyteen, eli siis pudotussarjana.

Kyllähän se varmaan kuulostaa mahottomalta mutta ei se sitä ole.
Saatana kun pitää aina takertua

Ei välttämättä mahdotonta, mutta ainakin älytöntä. Siis 14 varmistajien avittamaa pakkotoistoa :D Vai onko tuossa on taustalla se, että "varmistajatkin" saa oman treeninsä samalla? :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom