Kovempi krapula iän karttuessa!!

Krapula kestää 3-4 päivää nykyään. Vikat päivät on sellasia normaalista poikkeavia väsymyksen ja päänsäryn sekaisia haista vittu päiviä. Ei kiitos, joutuu vähentämään. Muutama vuosi sitten meni vielä joka viikonloppu, sitten kerran kuussa ja nyt riittää pari kertaa vuodessa.

Join pullon viskiä pe-la välisenä yönä. Vieläkin jomottaa päätä ja vituttaa. Tuntuu kun aivoissa ois painetta koko ajan.

Viina :urjo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täällä krapula hyökkii peliin vasta seuraavana iltana. "Krapulapäivänä" on ihan suht normaali olo. Mutta joskus kasin maissa illalla alkaa helvetti. Mikähän tossa on? Oonkohan mä vielä päivällä jurrissa ? :)

Teininä oli aina aivan jäätäviä krapuloita, vaikka annokset oli yleensä jotain 10 tienoilla. Nykyään kun annosmäärä pyörii normaalisti 15-25, joskus vähän ylikin, niin aamulla ei ole minkäänlaista huonoa oloa. Joskus saattaa vähän päätä jomottaa, mutta se menee buranalla ohi. Silti olo on todella vittumainen ja masentava, eikä ruoka oikein maistu. Yleensä vielä krapulapäivästä seuraavakin päivä on aika ankea ja masentava, joskus jopa senkin jälkeinen päivä. Salilla kyllä huomaa jos edellisenä päivänä on ollut krapula (krapulassa musta ei ole salille). Tässä kuitenkin otettava huomioon se, että tulee harrastettua tuota kupittelua vähintään kerran kuukaudessa. Normaalisti 2-3 kertaa/kk, eli ei ole mistään kropan tottumattomuudesta kyse:kippis1:

Ei ne pahene. Tulee vaan juotua enemmän, pidempään ja valvottua enemmän -->:urjo:.

Höpön höpön sanon minä. Parikymppisenä saatto mennä leka whiskyä + jotain muuta (olutta ravintolassa) perjantaina ja pileet jatku lauantaiaamusta sunnuntain puolelle. Mitä seurasi? Kaamee darra joka kesti ainakin sununtaina puolille päivin :dance:

Entäs nyt, viimeviikonloppuna 4 olutta ja vähän punkkua, koko lauantai piloille, ensin krapula ja sitten väsytys.

Illalla normi känni -> 2 päivää tuntee juoneensa jotain. 2 iltana ottaa humalan -> 3-4 päivää tuntee ottaneensa.. näin mulla melkein 40-kymppisellä kalkiksella:jahas:

Itsekkin vielä vajaa 2kymppisenä olen jo tuon pahentumisen huomannut.
Vielä reilu vuosi sitten joku tyyliin leka ja mäyris kävi kivasti illan istujaisiin joissa ei ole tarkoitus humaltua kauheasti tai pohjiksi baariin, vaikka sen lekan tinttaisi vartissa jäykkänä.
Ja baarissa tietty aina kaikki rahat viinaan :rock: aamulla pystyi jo ennen 12 jakamaan postia lauantaisin eikä ees oikeestaan janottanut.
Nyt jos juo mäyriksen ja muutaman jäykän niin a) taju lähtee b) muisti myös c) krapula on joskus jopa kaamea(se ei sentään aina onneksi) d) heikotus kestää 2-3pvä.
Auta armias kun join lekan ja mäyrän kokeiluksi -> ei tarvinnut mennä edes baariin vaikken koko lekaa juonutkaan ja päivällä joskus 14 jälkeen herätessä oli aivan sairas darra, päätä särki ja oksetti...
Ja ei ainakaan kyllä ole terveemmät elämän tavat, pienempi paino taikka vähempi ryyppäys syynä :D

Krapualt ovat kestäneen jo 10 vuoden ajan 3 vuorokautta eli 20-30 vuotiaana.
17-20 vuotiaana kestivät 2 päivää.
11-17 vuotiaana vain yhden päivän.
Moni ei edes usko että krapula vvoi olla ellei ole juurikin edellisenä päivänä juonut.
Määrätkin on kyllä olleet suuria mitä tuossa viime kerrallakin 36 olutta ja 3.5dl suomi viinaa.

Mulla toi vähän vaihtelee, mutta enemmänkin tuntuu että iän myötä krapulat ovat laimentuneet. Tai todennäköisesti se johtuu siitä, että en enää juo niin paljoa kerralla, enemmän musta on tullut sellainen nautiskelija nykyisin. Ennen sitä osti lavan kaljaa, nyt erilaisia tuontioluita.

Jokatapauksessa, joskus voin juoda aika reippaastikkin ja olla aamulla ihan iskussa, ehkä vähän väsyttää tai pitää burana napata. Mutta sitten taas joskus, ei tarvitse juoda edes paljoa ja olo on ihan törkeän huono!

Nykyisin tosin jos saa rauhassa olla, niin pystyn nukkumaan sen pahimman krapulan ohi. Ennen heräsin aikasin aamulla tuskailemaan, nykyisin pystyn nukkumaan iltapäivään asti jolloin se darra on jo helpottanut.

Mä en osaa ainakaan määristä etsiä eroa kanuunoihin. Samalla nuoruuden innolla mä lotraan vieläkin, mutta ero kropan toiminnassa kymmenen vuoden takaiseen on kyllä ihan selvä. Siinä missä aikaisemmin suihkulla, hampaiden pesulla ja lasillisella vettä hoidettiin kanuuna kuin kanuuna, niin nykyään on paikoitellen työn ja tuskan takana, että pääsee yleensä sängystä ylös.

Huomattava ero on myös tulevien öiden yöunien kanssa. Ensimmäinen yö menee vielä ihan ok pelkän väsymyksen ansiosta, mutta sitä seuraava voi olla melkoista pyörimistä. Mikäli tekisin normaalia päiväduunia virastoaikaan, niin miettisin kahdesti, että vetelisinkö kännejä samaan tapaan viikonloppuisin, kun tuloksena alkuviikon saisi pyöriä duunissa tunnin parin unilla ja suunnilleen keskiviikkona voisi olla taas suhteellisen normaali olla.

Joo o mun pitää varmaa lopettaa tää juopottelu jos tää threadin väittämä vaan pitää paikkansa, ikää ei oo vasta ku 18vuotta ja silti krapulat tuntuu ihan helvetin pahoilta.

Mullakaan ei ole vielä ikää juuri mitään mutta krapulat on todellakin pahentuneet.. 15-16 -vuotiaana en ikinä oksentanut krapulassa mutta nykyään saa joka kerta oksentaa. Henkinen krapula/morkkis taas on lieventynyt ku nykyään osaa vähä paremmin jo kontrolloida juomistaan ja humalakäyttäytymistään nii ei tuu tehtyä tyhmyyksiä niin paljoa :D

Minä olen 46-vuotiaana käytännössä joutunut lopettamaan viinan ja kaljan kanssa läträämisen nimenomaan siksi että krapulat/morkkikset alkoi olla niin pahoja että ei enää ollut sen väärti. Rakas harrastus se olikin ja monta vuotta onnistuin hyvin pitämään yllä tasaisen korkeaa kulutusta, vaan ei enää. Vaikka ei mitään mokannutkaan niin morkkikset oli aivan tajuttomia. Illan jos kännäsi reilummin ja siihen seuraavan päivän krapulakaljat päälle niin oli kipeä liki viikon, saatana. Eikä sitä enää edes kestänyt tiukkaa viinaa, muisti meni suurinpiirtein kun korkki naksahti ja siitähän se krapula-ahdistus sitten vaan paheni.
Eli ryypätkää nuoret miehet- teidänkin juoppopäivänne ovat lasketut.

Eipä noita krapuloita ollu paljoa alle 25veenä, nyt ku ikää on jo enemmän+ottaa harvemmin niin oikeastaan pahin krapula on varsinaista krapulapäivää seuraavana päivänä. Ei maistu mikään kunnolla ja väsyttää kokoajan.

Nyt jouluaattona join kohtalaiset kännit, muisti ei mennyt kuitenkaan. Menin nukkumaan jo noin 4 aikaan ja nukuin sen 6 tuntia. Seuraava päivä oli tietysti krapula, ei oksettanut eikä sattunut olin vaan täysin jumissa. Sitä seuraava päivä (2. krapulapäivä) oli edellistä päivää huomattavasti pahempi. Tasainen päänkivistys ja ärtyneisyys pitkin päivää. Seuraavana päivänä (3. krapulapäivä) oli edelleen selkeästi pieni krapula päällä, väsytti eikä huvittanut mikään ja pienetkin asiat teki ärtyneeksi. 4. ja 5. päivänä alkoi olotila normalisoitua.

Monta vuotta on jo mennyt niin että voin juoda tolkuttoman paljon ja pitkään. En sammu ikinä enkä nykyään oksentele ollenkaan. Aamullakaan ei ole suoranaisesti paha olo. Mutta se tasainen krapula kestää aina sen 3 vuorokautta. Mielummin 1 päivä helvettiä kun 3 päivää semipaskaa. Tästä syystä en juo kännejä kun maks kerran kuussa.

Näin 34 vuotiaana. Parikymppisenä oksens kerran aamulla joi lasin jaffaa ja se oli suunnilleen siinä. :jahas:

Seuraava päivä oli tietysti krapula, ei oksettanut eikä sattunut olin vaan täysin jumissa. Sitä seuraava päivä (2. krapulapäivä) oli edellistä päivää huomattavasti pahempi. Tasainen päänkivistys ja ärtyneisyys pitkin päivää. Seuraavana päivänä (3. krapulapäivä) oli edelleen selkeästi pieni krapula päällä, väsytti eikä huvittanut mikään ja pienetkin asiat teki ärtyneeksi. 4. ja 5. päivänä alkoi olotila normalisoitua.

Samat oireet yleensä täällä, ja ikää 30v hiphei. Jos joka viikonloppu joisi niin käytännössä tervettä ja pirteää oloa ei näkisi koskaan.

Pahimmillaan kunnon krapula tärvelee ruoansulatuksen koko viikoksi. Aina syönnin jälkeen maha kipeänä ja ähkynä, ja paska haisee kuin myrkky.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom