Kovempi krapula iän karttuessa!!

Samanlaisia aatteita täälläkin ja myös omakohtaisia kokemuksia. Jos joskus on sattunut vetäsemään 2 päivää viihteelle niin on myös 2 päivää krapula ja jopa kolmas päivä on vielä hieman "erikoinen". Nyt esim vappuna eli lauantaina ryyppäsin ja nyt on vieläkin hieman "ohut" olo ja taidankin vielä tänään jättää salin väliin. Kyllä nuo terveellisemmät elämäntavatkin varmasti jotenkin vaikuttaa tuohon krapulaan koska suoraan tuohon iän karttumiseen en oikein jaksa uskoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sanoisin että mopo on karannut käsistä siinä vaiheessa kun ruvetaan suunnittelemaan kellonaikoihin perustuvia taktisia kuvioita. Mitäs muita urbaanilegendoja sitä olikaan: ei pidä juoda tyhjään mahaan, kannattaa syödä jotain rasvaista ruokaa, loivennukseen juodaan vain olutta eikä kirkasta viinaa... :lol2:

Mikähän friikki sitä meikäläinen on kun nuo dagen-efterit tuntuvat nykyisin olevan helpompia kuin ennen vanhaan.
Ah niitä ihania nuoruuden krapuloita, jolloin tapanani oli makailla tuntikaupalla täysin liikkumatta paikallani vuoteessa, etteivät vatsahapot vain lähteneet liikenteeseen. Ruokakin maistui vasta kolme päivää maistelun jälkeen (=näkkäriä ja limpparia jos hyvin kävi). Ja silloin peilistä vastaan katseli vielä hintelmämpi sulkapalloilija kuin nyt..
Nykyäänhän sitä menee heti aamusta alas sellaista scheissea, jonka pelkästä hajusta olisin kloppina lähtenyt tervehtimään suurta valkeaa.
Tai sitten olen vain oppinut ottamaan fiksummin. Not.

Ei siihen kellonaikaan pidäkään tuijottaa, mutta kyllä te tiedätte, kun nousuhumala on jo kauaa sitten jo mennyt ja aletaan olla hyvissä tai vahvoissa, niin silloin kannattaa lopettaa juominen. Koska ei se olo siitä mukavammaks muutu, pysyy kontrolli ja ei mee rahaa turhaan. Siisti kattoo jengiä, kun ne vetää valomerkkiin asti, suurinpiirtein nukkumiseen menon kynnyksellä. En tiedä siitä moposta, mutta onko järkeä vetää nukkumista varten sitä viinaa? Parempi mennä laskuhumalassa nukkumaan, ilman muistinkatkoja, ilman örvellystä? Mut jokainen tyylillään.

Niin ja jos niitä naisia pokailette, niin miettikää itse kummasta lämpeätte enemmän, naisesta joka tulee soosissa lääppimään vai naisesta joka tulee juttelee kivoja pikkusessa?

Eilen (yllättäen) tuli tieteellinen ohjelma viinasta ja krapulasta. Kuulemma krapulan syytä ei vieläkään tiedetä. Britit kiskoo aika huolella viinaa viikollakin. No onhan tuo nähtykin.

Mulla ei oikeestaan ole krapulat pahentuneet dramaattisesti iän myötä. Ehkä sitä on toisaalta oppinut juomaan ainakin hieman asiallisemmin, on jäänyt sellaset kaikkein pahimmat järjettömyydet vähemmälle viinan kanssa läträtessä.

Sellanen muutos tosin on tullut, että sellanen tietynlainen krapulaheikotus kestää nykyään monta päivää. Ennen ei kestänyt. Mutta siis akuutit krapulanoireet ei oo pahentuneet, ihan hyvillä mielin ruokakin maistuu aamulla jne.

Kyllä kai sen jokainen tietää, että ei sitä viinaa kannattas pilkkuun asti vetää. Se ei vaan kaikilla pysy yhtä hyvin kontrollissa se juominen, ja aika mahdotonta sitä juomisen määrää ja kellonaikoja on monien selvinpäin alkaa spekuloimaan ja suunnittelemaan. Poikkeuksiakin näyttää toki olevan, onnittelut järkevästä viinankäytöstä sellaisen taidon hallitseville.

Grabbis on kyllä vuosi vuodelta kauheampi ja pitempi. Tuntuu tosiaan että vanha kroppa ei enää hajota tenua yhtä tehokkaasti ku pakasta vedetty. Aivan uskomaton tärinä ja vapina... hmmm... tai sitte sitä vaan juo tehokkaammin ku ennen. :urjo:

Eugen sanoi:
Niin ja jos niitä naisia pokailette, niin miettikää itse kummasta lämpeätte enemmän, naisesta joka tulee soosissa lääppimään vai naisesta joka tulee juttelee kivoja pikkusessa?

99% miehistä ottaisi kummatkin. Jos vaikuttaa siltä, että olisi tulossa jotain ylös, niin pitää sen alla eikä päästä päälle. :D No niin, pannaan vapun piikkiin...

Mulla ei tule enää just ollenkaan krapulaa. Nuorempana oli välillä sellainen rotko aamulla, että teki mieli kuolla.

Saattaa tosin vaikuttaa tuo viimeisen vajaan puolen vuoden kohtuu rohkeä ryyppääminen. Nyt olen taas back in track (järjissäni siis... en radalla jatkuvasti). ;)

Kyllä kanuunat itellä ainakin on pahentunut tuntuvasti vanhetessa. Krapuloihin on tullut tavallaan uusi osio. Ennen särki päätä ja oksennus suihkusi iltapäivään asti. Vanhemmiten ( täytän 28 ihan just) Iltapäivällä/illalla ilmeisesti promillejen laskeuduttua alkaa vatsassa tuntumaan ihme kivistys ja mieltä vaivaa helvetillinen epävarmuus ja turhat pelot, jotka kestäävät pari päivää. Lisäksi tuntuu siltä, ettei saa happea tarpeeksi ja munuaisia särkee.
Useamman päivän pulikoinnista alkoholin bakkanaalisessa maailmassa seuraa myös käsien tärinää ja pakkoliikkeitä olapäissä ja jaloissa. Ihan tervettä touhua joo. Onneksi ei tule enää noita rännejä kovin usein. Velvollisuudet vaimoa, työtä ja opiskelua kohtaan estävät rillumarei-touhuilua tehokkaasti.

Olin vapun töissä ja silti oli pää seuraavana päivänä kipeä. Mikä meni mönkään?

Ei mulla ainakaan ollut minkäänlaista krapulaa, sitten on toinen ääni kellossa jos juo kossu-battereita koko illan eikä muista juoda paria litraa vettä ennen nukkumaan menoa ja muutenkin illan aikana.

Ainakin mulle vesi on se avain krapulattomaan aamuun.

Proteos sanoi:
Mulla ei tule enää just ollenkaan krapulaa. Nuorempana oli välillä sellainen rotko aamulla, että teki mieli kuolla.

Saattaa tosin vaikuttaa tuo viimeisen vajaan puolen vuoden kohtuu rohkeä ryyppääminen. Nyt olen taas back in track (järjissäni siis... en radalla jatkuvasti). ;)

Joo, ryyppythreadissa ei juuri muiden juttuja tarvitse lukea ;)

Jesuiitta sanoi:
Ei mulla ainakaan ollut minkäänlaista krapulaa, sitten on toinen ääni kellossa jos juo kossu-battereita koko illan eikä muista juoda paria litraa vettä ennen nukkumaan menoa ja muutenkin illan aikana.

Ainakin mulle vesi on se avain krapulattomaan aamuun.

Vettä kannaattaa tosiaan hörppiä ennen kuin käy maaten. Jos vaan suinkin kykenee.. Auttaa krabbeen aina.

Mulla kahdenkympin jälkeen alkoi darrat pahenemaan, huomasin sen aivan selvästi. Nykyään kahden päivän darra aina..

Mullakin pakkaa olemaan se parin päivän kanuuna sen jälkeen, kun on kunnolla ollut ryyppäämässä. Tuli vain sellainenkin pointti mieleen, että teininä tuli runtattua se 8-10 kaljaa väkisin johonkin kahteen tuntiin ja sit oltiin niin kännissä että välillä laatattiin hyvät oluet luontoon.
Ja tämä ryyppäys tapahtui noin klo 19-21 joten puolen yön aikaan alkoi olla jo hyvä laskuhumala. Näinollen aamuun mennessä oli ehtinyt jo selvitä niin ettei kanuunaakaan juuri ollut.

Nyt alotellaan siinä kuuden aikaan ja puolen yön kohdilla aletaan Ryyppäämään :whip: eli vetämään tiukkaa viinaa siihen asti kun tulee :urjo: ja :zzzz:
Tosi järkevää joo.

Yllättäen sitä sairastellaan 200-kertaa pahemmin :(

Baarista tulon jälkeen 3-4kpl burana neljäsatasia nassuun ja sit vielä levyllinen buranaa/ketoriinia nassuun krapulapäivänä, niin ei krapula vaivaa oikeastaan yhtään. Lisäksi vetää kaiken safkan nestemäisessä muodossa(ja nestemäinen ei nyt tarkoita alkoholia), niin ei ala yrjöttämäänkään. Näin siis täällä.

Mulla on nykyisin krapulapäivänä törkeen ylipirtee fiilis. Johtuu ehkä noista särkylääkkeistä, jotka turruttavat kaikki aistit... :jahas:

Ilecules sanoi:
Joo, ryyppythreadissa ei juuri muiden juttuja tarvitse lukea ;)
Heh... en mä ryyppythreadiin ole paljoa kirjoitellu. Nyt tosin en viite enää kaikkea mahdollista semitouhua kertoa tonne muihinkaan threadeihin. Katotaan sitten kun jotain supermullistavaa tulee taas. Sun pitää kertoa sydänsuru-threadiin nyt munkin puolesta. ;)

Mulla on tullut nuoresta asti kunnon darudet, eikä se siitä ole mihinkään muuttunut. Siis jos juopottelee oikein huolella. Ehkä vaan hyväkin, onpa yksi syy tässäkin juopotella vähän harvemmin. :thumbs:

Minä ainakin harrastan loiventamista kunnon ryypiskelyjen jälkeen, mutta mikä hitto siinä on, että vaikka aina sen tekee samalla tavalla, niin joskus se onnistuu ja joskus ei? Eli olo kyllä helpottaa aina ainakin hetkeksi, joskus lähtee darudet lähes kokonaan, mutta joskus palaa hetken päästä korkojen kera takaisin?

Timba79 sanoi:
Minä ainakin harrastan loiventamista kunnon ryypiskelyjen jälkeen, mutta mikä hitto siinä on, että vaikka aina sen tekee samalla tavalla, niin joskus se onnistuu ja joskus ei? Eli olo kyllä helpottaa aina ainakin hetkeksi, joskus lähtee darudet lähes kokonaan, mutta joskus palaa hetken päästä korkojen kera takaisin?

taitolaji, timppaseni. :)

taicaviitta sanoi:
taitolaji, timppaseni. :)

Amatöörejähän tässä ollaan, mutta aina jaksaa mietityttää, kun yleensä onnistuu ihan kohtuudella, mutta joskus ei sitten millään. Ehkä se on vain sitten harjoituksen puutetta. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom