kovan treenin jälkeinen palautuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja karimos
  • Aloitettu Aloitettu
Näitä aiheita on varmaan useita, mutta haluaisin saada
varmaa tietoa, mitkä jauhot kannattasi hankkia.
Halvimmalla pääsisi, jos hankkisi perusheraa ja maltoa, mutta
treenaan nyt 2-jakoisella neljä kertaa viikossa (1,5h per treeni), joten
palutumiseen kannattaa varmaan panostaa.
Joku ammattilainen väitti, että heti treenin jälkeen kannattaisi ottaa nopeat hiilarit ja puoli tuntia siitä proteiinit. Monet ovat taas sitä mieltä, että erikoisproteiini yksin riittää treenin jälkeen, kunhan puolen tunnin päästää syö banaanin tms.
Tällä hetkellä ajattelin ottaa joko xtreme whey maxia (pelkkää prot.) tai xtreme recoverya, joka on halpa ja valmis palautumisjuoma. Mitä te suosittelisitte?
Kiitos etukäteen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaihtoehtoja on monia. Esim proteiinidrinkki ennen treeniä, treenin jälkeen hiilarit, 30min päästä taas proteiinia. Tai sitten proteiinihiilaridrinkki ennen treeniä ja treenin jälkeen proteiinit. Mutta lähinnä käytetään Hydrolysaatin kanssa, koska tietysti halutaan saada paras mahdollinen imeytyminen. Muuten ihan perus palkkari treenin jälkeen missä on hiilareita ja proteiineja.

Aika kauan jätkä treenaa! Meitsillä menee vaan puolet tosta ajasta, ja treenaan yksjakoisella. Tosin ei tässä vielä isoja ollakaan :D

Toi Xtreme Recovery suklaan makuisena on muuten pirun hyvää! Ei yhtään makeaa, mutta vahva kaakaon maku. Ainakaan näin parin vuoden treenin jälkeen en itse huomaa eroja palautumisessa isolaatin tai konsentraatin välillä. Ainoa huomattava ero lähinnä on ollut, että konsentraatti pysyy hieman kauemmin vatsassa.

Aika kauan jätkä treenaa! Meitsillä menee vaan puolet tosta ajasta, ja treenaan yksjakoisella. Tosin ei tässä vielä isoja ollakaan :D

Ihan ok on toi 1,5h vielä. Mulla menee suurin piirtein saman aikaa. Aikaa tuhraantuu pääliikkeiden lämppäreihin kaksijakoisessa. Esim. Jalat+kädet päivänä pitää kyykyssä ottaa 4 lämmittelysarjaa, muuten sattuu niin vietävästi polviin sarjapainoilla. Vitkuttimet nyt menee taas aika kovalla temmolla.:) Välillä pitää sitä kuntoilukyykkeliäkin polkasta muutama minuutti.

toi n. 1h 20min menee kaksijakoisella. Eilen tein rinnat, selän, olkapäät ja koska fiilis oli hyvä vedin vielä hauikset rystyset ylöspäin tangolla. Tuohon palautumiseen olen kuullut, että kannattaa ottaa se palkkari mahdollisimman nopeasti treenin jälkeen ja kahden tunnin sisällä jumpasta hiilaripitoinen safka.

Eilen meni n. 1h 20 min rinta, selkä, olkapää päivänä ja koska fiilis oli hyvä niin vedin vielä hauikset tangolla seisten rystyset ylöspäin. Niin ja joka treenien aluksi tuhti paketti vatsoja. Palautumiseen olen saanut ohjeet, että jumpan jälkeen mahd. nopeasti palkkari ja kahden tunnin sisällä hiilaripitoinen safka. Eilen meni meitsillä kyllä reilut kolme tuntia safkaan ja se kyllä tuntuu tänään;)

Vedin tänään treenin jälkeen mass 2 (suklaa), joka on :urjo: pahaa.
Hiilareita siinä on 52g / 100g, joista 30g on sokereita.
Ei taida olla paras palautumisjuoma.
Taidan olla kallistumassa pelkän proteiinin nauttimiseen heti treenin jälkeen ja sitten hiilaria runsaasti tunnin sisällä.

Heraa Ja maltoa sekaisin :hyper: Treenin jälkee kuumaan saunaan jonka jälkee venyttelet kaikki lihakset jotka treenasit ;) Saunan jälkee kääriydyt kylpytakkiin ja meet sohvalle odottamaan että kovin kuumotus on poissa jonka jälkeen vedät napaan jotain hyvää safkaa:kuola:

Ennen treeniä vedän kait hiilarit ja krean, treenin jälkeen proteiinit, sit puoli tuntia ja hiilarit. Tähän päädyin ja olen täysin tyytyväinen

Kylmää? Hrr... Jo Sauna Ja venyttely kyllä lievittää seuraavan päivän lihaskipuja huomattavasti, on nääs tullu testattua :thumbs:

Elixirissä pojat painui järveen kyykkimään, että jalat palautuisi paremmin. Ei tainunna olla kuvatessa vielä kovin lämmin keli.:)

Heraa Ja maltoa sekaisin :hyper: Treenin jälkee kuumaan saunaan jonka jälkee venyttelet kaikki lihakset jotka treenasit ;) Saunan jälkee kääriydyt kylpytakkiin ja meet sohvalle odottamaan että kovin kuumotus on poissa jonka jälkeen vedät napaan jotain hyvää safkaa:kuola:
Itse oon futari ja mulle on sanottu, että lämmin suihku ennen treeniä ja kylmä treenin jälkeen nopeutaa palautumista. Rasvakin kuulemma tehostaa palautumista..

kyllähän sen tuntee ihan miten treenin jälkeen lihaksille tekee hyvää kuuma/lämmin suihku tai sauna kun ne rentoutuu siinä ja sit palkkari (phase2 tai hydr. hera )ja kotona venyttelyt päälle ja hiilareita ja unta palloon jos mahdollista, levossahan ne lihakset kasvaa ja palautuu parhaiten... itse olen havainnut hyväksi tämän kaavan...:rolleyes:

Näitä aiheita on varmaan useita, mutta haluaisin saada
varmaa tietoa, mitkä jauhot kannattasi hankkia.
Halvimmalla pääsisi, jos hankkisi perusheraa ja maltoa, mutta
treenaan nyt 2-jakoisella neljä kertaa viikossa (1,5h per treeni), joten
palutumiseen kannattaa varmaan panostaa.
Joku ammattilainen väitti, että heti treenin jälkeen kannattaisi ottaa nopeat hiilarit ja puoli tuntia siitä proteiinit. Monet ovat taas sitä mieltä, että erikoisproteiini yksin riittää treenin jälkeen, kunhan puolen tunnin päästää syö banaanin tms.
Tällä hetkellä ajattelin ottaa joko xtreme whey maxia (pelkkää prot.) tai xtreme recoverya, joka on halpa ja valmis palautumisjuoma. Mitä te suosittelisitte?
Kiitos etukäteen.

Kun noin kauan treenaat, niin itse vetäisin kyllä ennen treeniä puolet palkkarista ja toisen puolen heti treenin jälkeen, ja tästä puolen tunnin päästä iso annos ruokaa (proteiinia ja hitaita hiilareita runsaasti, rasvaa hiukan)

edit: toinen vaihtoehto ois ottaa ennen treeniä joku loaderi, Fastin AC-C ois varmaan jees. Pääasia että oot päivän aikana tankannu kroppaan kunnolla energiaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom