Kovalevyt hajoilee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Josef
  • Aloitettu Aloitettu
Noh, nyt kun threadi on ylhäällä..

Eilen hajosi Maxtori. Perkele. Sinne meni valokuvat vuodesta 2004 asti. Varmistukset saattavat olla toisella kovalevyllä vuoden 2006 alkuun asti.

File Scavenger löysi tiedostot, palauttikin ne, mutta vittu niissä mitään dataa ole.. Eli kuvat "ovat" kansiossa mutta niitä ei voi katsella. Fuck.

Piti viikonloppuna lähetellä niitä IFIlle kehiteltäväksi. No enpä sitten varmaan lähetä. Muutenkin sain juuri dvd-levyjä tilattua ja piti viimein poltella niitä.

Mua vituttaa :( Kyllä on tosi hyvä fjiilis, minäkin paska atk-tuessa töissä..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eilen hajosi Maxtori. Perkele. Sinne meni valokuvat vuodesta 2004 asti. Varmistukset saattavat olla toisella kovalevyllä vuoden 2006 alkuun asti.

Apuva! Minulla on valokuvia ja vaikka mitä muuta vuodesta 2002 enkä ole VIELÄKÄÄN ottanut varmuuskopioita! Nyt otan itseäni niskasta kiinni ja alan TÄNÄÄN backup rumbaan. Se on pakko.

Miten vanha se sun Maxtori oli ja mikä merkki? Itsellä on 2002 ostettu DiamondMax 4K080H4 80GB.

En mä muista kuinka vanha se on, se oli käytetty jo kun sain sen, 40Gigunen.. Mutta eilen löysin toiselta kovolta varmuuskopiot viime kesään asti, eli vain vuosi meni "hukkaan". Pieni helpotus... Pitäisi varmaan ottaa useammin varmuuskopioita, mutta kun se on niin kauhean työlästä... :rolleyes:

Hyvä idea on pitää koneessa 2 kovalevyä.

Kaikki sellanen kriittinen data jota ei pysty muuten palauttamaan; valokuvat, omat videot jne yhden hakemiston alle joka kopioidaan molemmille kovalevyille ja päivitetään molemmilla kovalevyillä. Säästyy siltä polttamisen vaivalta ja data on suojattu. (en ole kuullut että olisi 2 kovoa hajonnut samana päivänä samassa koneessa). ;)

Hyvä idea on pitää koneessa 2 kovalevyä.

Kaikki sellanen kriittinen data jota ei pysty muuten palauttamaan; valokuvat, omat videot jne yhden hakemiston alle joka kopioidaan molemmille kovalevyille ja päivitetään molemmilla kovalevyillä. Säästyy siltä polttamisen vaivalta ja data on suojattu. (en ole kuullut että olisi 2 kovoa hajonnut samana päivänä samassa koneessa). ;)

Exactly! Tuo on yksi syy, miksi mulla on kaksi kovoa koneessa.

Suositut

Back
Ylös Bottom