Kovaa treeniä, mutta ei sixpackiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja omi
  • Aloitettu Aloitettu

omi

Terve, uutena pakkotoisto.comin jäsenenä kysynkin kauan vaivaamani ravinto ongelmaa.

Tausta tiedot:
Olen 21v jätkä, 171cm ja 70kg

Treenaus:
Päivittäin aamulenkki (4-5km, jos ei oo yli -10 astetta pakkasta)
3 kertaa viikossa salilla
lisäksi pelailen salibandyä

Tavoite:
"Tiukassa" kunnossa, lihaksia, mutta en hae mitään kilpailu tai "yli isoja" lihaksia. Se SIX PACK! :)

Olen saannut viime aikoina massaa huomattavasti, sekä lihasta ja voimaa käsiin ja muihin ruumiinosiin ja olen ollut erittäin tyytyväinen treenituloksiin, pois lukien vatsan alue. Vaikka kuinka teen vatsaa, niin lihakset eivät tule esiin.

Tiedän, että en syö oikein, mutta kun en tiedä mikä on oikeanlaista syömistä. Itseltäni löytyy soija matskua (maistuu p*sk*lta) ja batteryt.
Haluaisinkin tietää mitkä ovat ne määrät mitä pitää syödä päivässä (hiilihydraatit, proteiinit...), ja mitkä ovat niiden aineiden todelliset vaikutukset kehoon. Olen opiskelija ja ravintona vedän suurin piirtein, kouluruokaa, lisäksi maksalaatikkoa, banaaneja, keittettyjä + / paistettuja kananmunia. :( Taitaa siis olla vääränlaista ruokaa. Toisin sanoen haluan jaksaa treenata salilla ja elää, mutta en halua syödä mitään ylimääräistä. Ja budjettihan menee opiskelijan kukkaron mukaan

Mitä siis pitäisi syödä (konkreettisia esimerkkejä)? Joten kumarrun teidän puoleenne ja pyydän "ruokalistaa" oikeanlaisesta syömisestä. :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aerobista teet tosi paljon(turhaa lihaskasvun kannalta). six pack tulee kun rasvaprosentti pienenee (vähemmän läskiä ja/tai enemmän lihasta)
Tee vatsalle lisäpainoilla raskaita sarjoja, erilaisia raskaita vatsan voimaliikkeitä löytyy paljon. Vatsalihakset tuskin tulee esiin jos vaihdat kananmunat rahkaan ja banaanit omenoihin jne, tällaisia neuvoja varmaan rupeaa kohta tulemaan.
Lisää lihasmassaa (vatsalihaksiin myös) ja dieetillä rasvaa pois sitten joskus--> six pack!!

Eli perusperiaate lihasten kasvattamisessa, oli sitten kyse vatsalihaksista tai muista lihaksista. Syö enemmän kuin kulutat. Jos haluat vatsalihaksesi näkyviin, on sinun syötävä yli kulutuksesi. Kaiken maailman kulutuslaskureita on netti pullollaan, ei kun niiden avulla pähkäilemään, kuinka paljon kulutat. Uskon todella, että ongelmasi on syömisessä, muttei siinä, mitä syöt vaan siinä kuinka paljon. Noilla liikuntamäärillä luulisi päivittäisen kaloritarpeen olevan reilusti yli 3000kcal jos meinaat lihaksia kasvattaa. Lisäksi on tärkeää ymmärtää, että elimistö käyttää proteiinia lihasten rakennusaineena, hiilihydraatteja pääsääntöisesti jatkuvaan energiantarpeeseen, mm. mainitsemiisi liikuntaharrastuksiin. Hiilihydraatteja, joita tarvitset PALJON tuolla liikuntamäärällä ovat hitaat hiilarit, joita saa esim. riisistä, perunasta, makaronista jnejne. Hiilareita kun on suklaat ja karkit ja jäätelötkin pullollaan, mutta valitettavasti nuo hiilarilähteet eivät kelpaa liikunnan hiilarilähteiksi, niiden sisältäessä ns. nopeita hiilareita.

Lisäksi treenatessasi vatsaa muista käyttää mahdollisimman vaihtelevia liikkeitä ja tekniikoita, vatsalihaksia kun on monenlaisia (suorat, vinot jne.) Eri liikkeet treenaavat vatsan eri osa-alueita, joten liikkeiden vaihtelulla voi saada hyvinkin erilaisia tuloksia aikaan.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394&highlight=3000kcal

n. 3500 kcal bulkkiesimerkki by Hekottaja:

aamupala: kaurahiutaleita 4dl, 250g maitorahkaa, mehukeittoa 4dl. vitamiinit

lounas: 100g (kuiva) riisi, broilrin rinta 200g.

välipala: sama kuin aamiainen

päivällinen: 100g makaroni, jauheliha 200g, öljy 10g.

välipala2: purkki rahkaa, ananas purkki, öljy 15g

iltapala: 80g tonnikalaa, purkki rahkaa/raejuusto 15g öljy.

prot. ~250g hiilarit:~400 rasva~90 kcal:3500

Terve, uutena pakkotoisto.comin jäsenenä kysynkin kauan vaivaamani ravinto ongelmaa.

Tausta tiedot:
Olen 21v jätkä, 171cm ja 70kg

Treenaus:
Päivittäin aamulenkki (4-5km, jos ei oo yli -10 astetta pakkasta)
3 kertaa viikossa salilla
lisäksi pelailen salibandyä

Tavoite:
"Tiukassa" kunnossa, lihaksia, mutta en hae mitään kilpailu tai "yli isoja" lihaksia. Se SIX PACK! :)

Olen saannut viime aikoina massaa huomattavasti, sekä lihasta ja voimaa käsiin ja muihin ruumiinosiin ja olen ollut erittäin tyytyväinen treenituloksiin, pois lukien vatsan alue. Vaikka kuinka teen vatsaa, niin lihakset eivät tule esiin.

Tiedän, että en syö oikein, mutta kun en tiedä mikä on oikeanlaista syömistä. Itseltäni löytyy soija matskua (maistuu p*sk*lta) ja batteryt.
Haluaisinkin tietää mitkä ovat ne määrät mitä pitää syödä päivässä (hiilihydraatit, proteiinit...), ja mitkä ovat niiden aineiden todelliset vaikutukset kehoon. Olen opiskelija ja ravintona vedän suurin piirtein, kouluruokaa, lisäksi maksalaatikkoa, banaaneja, keittettyjä + / paistettuja kananmunia. :( Taitaa siis olla vääränlaista ruokaa. Toisin sanoen haluan jaksaa treenata salilla ja elää, mutta en halua syödä mitään ylimääräistä. Ja budjettihan menee opiskelijan kukkaron mukaan

Mitä siis pitäisi syödä (konkreettisia esimerkkejä)? Joten kumarrun teidän puoleenne ja pyydän "ruokalistaa" oikeanlaisesta syömisestä. :worship:

Ensinnäkin, kilpailukunto tai "liian isot lihakset" eivät tule vahingossa. Eli harjoittele salilla ihan huoletta kovaa. Jos ainoa tavoitteesi on saada vatsat näkyviin, pudota yksinkertaisesti painoa. Ravinto-ohjelmia löytyy tältä saitilta haulla n. miljoona. Suosittelen myös oikeanlaista palautumisjuomaa otettavaksi treenin jälkeen, vaikka 30-40g heraproteiinia ja 50g maltoa. Noita em. tuotteita saa erittäin edullisesti, eli sopii myös opiskelijan budjettiin. Rahka on myös perus bodyruokaa, ja esim. "infamous" Ehrmann maksaa n. 50c/purkki. Maustaa sitten mielensä mukaan, jos ei muuten miellytä.

Vaikka kuinka teen vatsaa, niin lihakset eivät tule esille.

Minun neuvoni on että reenaat joka lihasryhmää tasapuolisesti. Vatsalihas on samanlainen lihas kuin joku muukin.:) Itsekin tein yhteen väliin paljon vatsaa ja mitään näkyviä tuloksia ei tullut. Sitten annoin vatsan vaan levätä ja pidin taukoa. Huomasi kyllä heti että lihas kasvaa levossa. Kyllä se siitä, hiljaa hyvä tulee:worship:

Jos on rasvat kurissa ni näkyy sixpackikin! Että se mitä joku tossa aikasemmin väitti että syö yli kulutuksesi, ni on täyttä paskaa. Toki jos sä vedät yli kulutukses ja sitten heität dietin kehiin ni tulokset on paremmat. Mutta ite ainakin haluun pitää noi palat esillä vuoden ympäri.

Joten mä voin kertoa mitä mä itte teen, käyn toki vaan 2krt salilla viikossa.

Ma. Vinot vatsat + monta muuta lihasryhmää
La. Suorat vatsat + paljon muuta

Vinot vatsat vedän yleensä negatiivisessa penkissä 15kg kiekko käsissä. Eli kiertelen sivulta sivulle.

Suorat vatsat teen myös joku sopiva kiekko sylissä negatiivisessa penkissä. Sitten menen usein tekemään ne myös ylätaljaan. Eli pistän narut (miks niitä nyt kutsutaan?? Enkä siis puhu mun käsistä :D) roikkumaan, menen polvilteen siihen painopinkan eteen ja vedän kyynerpäät polviin. Joskus jopa menen semmoseen laitteeseen missä sitten istutaan ja vedetään rinta polviin. Yritän vaihdella noita treenimetodeja jonkin verran.

Kannattaa myös tehdä ns. sisäisiä vatsoja, eli vedä vatsaa sisään, näin ei tuu semmosta helvetinmoista pömppövatsaa.

Omista kaloreista nyt en ole varma... kulutan runsaan aerobisen vuoksi varmaan vajaat 3000 kcal päivässä (oon 180cm ja painan n. 77kg), ja mitä nyt joskus laskin ni syön melkeen saman verran. Se vaihtelee 2500-2800 kcal välillä mitä syön. Ja toki syön terveellisesti. Eli tässä esimerkki:

Aamulla: 1,5dl (kuivana) kaurapuuroa
Lounas: Kouluruokaa (tässä on myös hyvä olla vähä pelisilmää...)
Välipala: 250g rahkaa ja banaani
Päivällinen: esim. 200g jauhelihaa ja 1-1,5dl makarooneja (kuivana) riippuen jos oon käyny salilla tai lajitreeneissä.
Iltapala: Joskus menee yöproteiineja, purkki rahkaa tai pahimmassa tapauksessa vaan leipä. Riippuu vähän mitä kaapista löytyy.

Ja lajitreenien jälkeen vedän aina palkkaria, en tiedä gramma määrää mutta pari ruokalusikallista. Sen sitte sijotan päivällistä ennen, tai jälkeen. Riippuu mihin aikaan on treenit.

En nyt voi väittää että olisin täysin rasvattomassa kunnossa (rasvat n. 10% luokkaa), mutta kyllä vatsalihakset näkyy. Ja kesää ennen menen dieetille niin että kehtaa mennä rannalle ottamaan arskaa.

(Tippuis noi rasvat aika helposti oikeestaan jos ei veittäis niin railakasta opiskelijaelämää... ku viinaa menee kumminski vähintään kerran viikossa, joskus jopa enemmän...)

Syö enemmän kuin kulutat. Jos haluat vatsalihaksesi näkyviin, on sinun syötävä yli kulutuksesi.

Toi on kyllä spedeimpiä ohjeita aikoihin. Bulkkaamalla ei palikat tule näkyviin, vaan nimenomaan rasvaprosenttia pudottamalla.

Vatsalihaksissa, kuten kaikissa muissakin lihasryhmissä, on suuria yksilöllisiä eroja. Toisille tulee selkeät, syväuurteiset vatsalihakset pienellä vaivalla, toisten vatsa taas on treenattunakin lähinnä tasainen. Jos siellä fläbän alla tuntuu selkeät palikat, ne kyllä tulevat näkyviin laihduttamalla.

Tässä on killerihyviä ohjeita vatsan treenaamiseen. Kaikenlaiset vinovimputukset vatsapenkeissä on aika naisten ja lasten kamaa (no pun intended), pilatessukuisista menetelmistä löytyy kunnon treeniliikkeet.

http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=06-049-training

Itsellä on näkyny vatsalihakset monta vuotta(varmaan 7-10 vuotta) ja mielestäni en ole rasvattomassa kunnossa. Nuorempana olin ku pelasin futista. Mutta hirveitä eroja on ihmisissäkin(tämänhän RRR jo kyllä kertoikin), yhdellä kaverilla ei näy six-packki, vaikka rasvaprosentti on alle 10 ja treenaa kovaa. Ne "palat" ei vaan korostu sieltä. Mulla on vatsassa jonkin verran rasvaa, mutta "palat" silti näkyy jollain tavalla. Ku sais tuota lihasta enemmän nyt hankittua, ni sit vois puottaa rasvaprosenttia. Näkys kunnolla se six-pack!

Sitten menen usein tekemään ne myös ylätaljaan. Eli pistän narut (miks niitä nyt kutsutaan?? Enkä siis puhu mun käsistä :D) roikkumaan, menen polvilteen siihen painopinkan eteen ja vedän kyynerpäät polviin..
Meilläpäin liike tuntee nimen allah.. :D

Suositut

Back
Ylös Bottom