Kouluruoka, silläkö elää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J..
  • Aloitettu Aloitettu
No voi hellanlettas taas näitä pakkiksen super-bodareita. Jos sä oot massakaudella, sun tärkein tehtäväs on saada riittävästi hiilareita, niillä sitä massaa tehdään. Koulusafka tarjoaa erittäin hyvän mahdollisuuden ottaa reippaasti hiilaria. Jos se proteiinipuoli mietityttää, niin kylkeen vaan sitä maitoa, jos sitä kerran reippaasti saa juoda. Ja mahdollisesti proteiinijuoma. Dieetillä ollessa asia on eri, silloin täytyy mennä omilla eväillä, sen ymmärtää.

Ja siitä epäterveellisyydestä, eiköhän se viinalla läträäminen ja kessuttelu ole epäterveellisempää.

Syökää paljon ja treenatkaa kovaa!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taidan mennä sitten ihan metsään omalla VHH bulkilla, jos hiilareilla kasvetaan?

Kaloreilla kasvetaan. Fiksusti kaloreita nostetaan juurikin hiilareilla, proteiinia ei kroppa tarvitse älyttömiä määriä, saati rasvoja.

Toki sitä voi VHH:lla olla offseasonilla, mutta helpompaa se on kun tekee päinvastoin.

:david:Vittu mitä vässyköitä nykyään löytyy!
Oli minunkin aikaan koulussa "kinder"perunoita ja saarioisten ruokia, mutta ikinä ei edes käynyt mielessä jättää kouluruokailua väliin.
Järjen köyhyyttä mun mielestä.

Nyt luultavasti joku 15v. pakkishirmu tulee mua ojentamaan asiassa :david:

Miks pitäs tyytyä huonompaan, kun voi saada parempaa??

Kaiken lisäksi kun lisäaineiden joukossa on myös aineita, joita käytetään esim räjähteiden tekemiseen, niin ei niilä nyt saatana voi olla kovin positiivista vaikutusta.
Lähdettä en muista, mutta joku areenasta katsottava "väärennetty ruoka" tjsp oli. Siinäkin perustui tarkkaan tutkimuksiin tuo.

your-logic-makes-the-puppy-sad.jpg

Ei saatana. Tämän ketjun paras läppä oli kyllä tuo "oman jauhelihapihvin ujuttaminen taskuun ja siitä lautaselle"...

:david:Vittu mitä vässyköitä nykyään löytyy!
Oli minunkin aikaan koulussa "kinder"perunoita ja saarioisten ruokia, mutta ikinä ei edes käynyt mielessä jättää kouluruokailua väliin.
Järjen köyhyyttä mun mielestä.

Nyt luultavasti joku 15v. pakkishirmu tulee mua ojentamaan asiassa :david:

Ukraina ei tullut valistamaan :D mutta samaa mieltä kyllä olen, kaikki ruoka vaan naamaan, eikä aleta nirsoilla

Ihmetteli sitä kanssa että mikse pitää lämmittää aamulla jos se on sen jälkeen 4h taskussa?

:lol2: Joo... sama. Tuokaan pointti ei mulle ihan auennut... Mut en olekaan niin pro. Ehkä en vaan tajuu.

Edit: Ja ehkä sitä koulu-, tai laitosruokaa ei tarvi hulluna pelätä ja vältellä jos massaa haluaa. Dieetillä tosiaan eri juttu. Ihan näin nopeesti vois tehdä pieniä johtopäätöksiä kun tuosta ylöspäin posteja selaa niin avataresta huomaa ettei se koulu/työpaikan laitosruoka ole tuota Mad Miken kondistakaan päässyt pilaamaan... :D

Et ehkä siihen ei kuole jos joka aterialla ei ole HCBB-hifisafkaa...

Ei sillä elä, saa ottaa vaan yhden pihvin/makkaran/mitä muuta paskaa onkaan.
Vituttaa olla nälässä kokoajan, vaikka kahvitauoilla koittaa sämpylöitä latoo naamaan.

Alkaa pikkuisen mennä yli tää lisäainekeskustelu. Ja tän sanoo nainen, joka todellakin liputtaa lisäaineettoman luomuruuan puolesta, mutta jotain rajaa nyt. Kenenkään terveys ei kärsi siitä, että yksi päivän aterioista on vähän kehnompi. Kenenkään elimistö ei täyty natriumglutamaatista pelkän kouluruuan takia, kyllä siihen vaaditaan muutenkin paskat ruokailutottumukset. Teette paljon suuremman palveluksen terveydellenne, kun lopetatte aspartaamilla kyllästettyjen light-limujen ja -mehujen, lowcarb-patukoiden ja maustettujen protskujen lipittämisen.

Muistan itsekin, että olihan se aika shokki siirtyä ala-asteen itsetehdyistä ruuista yläasteen (ja lukion) einessafkoille. Ja hei, meillä ei ollut ikinä mitään muuta leipää kuin näkkäriä ja salaattipöydän virkaa toimitti päivästä toiseen valkokaali-kurpitsa-raaste... Yööök :D Jostain syystä ei silti tullut mieleenkään mennä pyytämään keittäjiä väsäämään mulle paleon mukaista annosta. Ois varmaan pitäny :rock:

suurin osa kouluruuista täyttä sontaa jota kenenkään ei pitäisi syödä....politiikot vaan yrittää päästä mahdollisimman halvalla ja siksi säästävät koulusafkoissa tarjoamalla halpaa sontaa...jotain pitäs tehdä,mut ei,kaikki vaan tyytyväisinä imee peukaloa ja lappaa sitä sontaa naamaansa....naminami.

Mun mielestä tää lisäaine/kouluruokaonsontaa touhu menee jo vähän liian pitkälle. Jos valtiolla on varaa pistää valtion kassasta esimerkiksi 1€ ruokaan opiskelijaa kohti niin se no sit 1€. Sillä ei mitään kolmen aterian illallista taiota. Sit on näitä nirppanokkia ketkä jokatapauksessa heittää osan roskiin ja haukkuu ruuan eikä arvosta sitä vaikka aterian saa suoraan nenän eteen tekemättä itse mitään. Kukaan ei pakota syömään kouluruokaa. Mikäli ei kelpaa (lähes) ilmainen kouluruoka niin minun puolesta saa marssia vaikka lähimpään lounasravintolaan ja maksaa sen aterian omalla rahalla niin ei tarvii valittaa koulun "huonoista" ruuista. Mikäli taas ei halua oman lapsen syövän kouluruokaa niin se pitää valmistaa nassikalle omat eväät mukaan. Yksi vaihtoehto olisi tietysti kouluihin saada myös maksullinen ruokavaihtoehto.

Ja en ala edes pohtimaan riittäisikö lihantuotannon kapasiteetti suomessa tuottamaan tuoretta lihaa päivittäin kaikkiin valtion laitoksiin...

Mun mielestä tää lisäaine/kouluruokaonsontaa touhu menee jo vähän liian pitkälle. Jos valtiolla on varaa pistää valtion kassasta esimerkiksi 1€ ruokaan opiskelijaa kohti niin se no sit 1€. Sillä ei mitään kolmen aterian illallista taiota. Sit on näitä nirppanokkia ketkä jokatapauksessa heittää osan roskiin ja haukkuu ruuan eikä arvosta sitä vaikka aterian saa suoraan nenän eteen tekemättä itse mitään. Kukaan ei pakota syömään kouluruokaa. Mikäli ei kelpaa (lähes) ilmainen kouluruoka niin minun puolesta saa marssia vaikka lähimpään lounasravintolaan ja maksaa sen aterian omalla rahalla niin ei tarvii valittaa koulun "huonoista" ruuista. Mikäli taas ei halua oman lapsen syövän kouluruokaa niin se pitää valmistaa nassikalle omat eväät mukaan. Yksi vaihtoehto olisi tietysti kouluihin saada myös maksullinen ruokavaihtoehto.

Ja en ala edes pohtimaan riittäisikö lihantuotannon kapasiteetti suomessa tuottamaan tuoretta lihaa päivittäin kaikkiin valtion laitoksiin...

Samaa mieltä. Tehkää kaikki kova HC-bodarit addressi valtiolle et parantaa kouluruokaa, et teijän hauikset pääsee kasvamaa. Just näin. Jos ei safka kelpaa ni maksakaa iha ite jossai ravintoloissa ne teijä ruuat.

Protip: jos lukiossa on porrastettu ruokailu jollain tyylillä, niin kannattaa käydä ruokailua edeltävällä välitunnilla syömässä ekan kerran ja sitten kun on on se oikea ruokailu niin ottaa vähän suuremman satsin vielä. Näin tein ite aina lukiossa, porukka ihmetteli, että miten en ota esim. kalapuikkoja ikinä sallittua määrää enempää, mutta eipä tarvinnut kun oli kiintiöt jo kertaalleen syöty :D (ja kyllä siinä 15 min välkällä kerkee syömään sen ekan kerran ellei hirveitä jonoja ole)

Sitten itse asiaan, mitä itse katselin lukiossani ruokien ravintoarvoja(oli merkattu listaan / viikko), niin yleensä niissä pullamössöruuissakin oli se n.23-25 g protskua. Jos miettii että minkäkokoisesta annoksesta se on laskettu, niin voisi kuvitella että pakkislainen sais omasta lautasestaan enemmän.

Ja vielä aiheeseen lisätäkseni: Mikäli kouluruokaa yleensä syödään, on syöjän ikäkin siinä vaiheessa, että ruokaa tarvitaan paljon. Etenkin jos harrastaa. Lähes kaikki ruoka menee käyttöön, ja etenkin siihen tärkeimpään, kasvamiseen.

Suositut

Back
Ylös Bottom