kouluruoasta

Minä en voi ymmärtää joitain meidän luokkalaisia he valittavat aina kuinka pahaa ruoka on , ja silti hakevat lisääkin. Taitaa olla joku miehistely tapa. Itse pidän koulun ruoista ja syön aina, ja paljon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuolla puhuttiin 2.5e ja jopa 2.5e ruokarahsta/päivä/oppilas.
Saatoin heittää ihan hatusta ton kahden ja puolen euron, mutta kyllä se muistaakseni siihen 2€:n pintaan on, ehkä jonkun verran alle.
Vaan ei tuossa laitosruuassa aina kehumista tosiaan ole, hirveästi öljyistä pastaa ja jauhokastikkeita muutaman lihanmurusen kanssa.
Voi kun ois meidän kouluruoassa edes jotain kivaa öljyä, vaikka sitten salaatissa... mut ei :(

Odotahan kun menet armeijaan!
Ei tietoakaan ruhtinaallisista 15 minuutin ruokailuista,
aikaa syödä 10 min ja seuraava ateria 5 tunnin päästä, kyllä silloin jo vähän huonompikin ruoka maistuu! :hyper:

Tämä menee hyvin luokkaan "silloin kun minä olin armeijassa". Itselle kävi 360 aamun aikana tuollalailla ehkä jonkun viisi kertaa. Tarkoitan tällä nyt sitä, että ei tuotakaan kannata yleistää. Joskus vain ollaan niin hitaita, ettei ehditä ajoissa :D
Kuten ei myöskään huono kouluruokaa pitäisi yleistää. Meidän AMK:ssa on kolme ravintolaa, joista yksi on ihan oikea _ravintola_, yksi on amiskokkien ylläpitämä ja yksi on pahamaineinen Amica. Amica valmistaa meilläkin täällä ihan mautonta ruokaa. Tänään taas söin toisen koulun Amicassa ja ruoka oli todella hyvää. Joskus StoraEnsolla ollessani käytin sielläkin Amican palveluja ja ruoka oli maukasta. Lukion Amica oli taas aika luokatonta.

On se vain kurjaa ;)

kouluruuat on kyllä perseestä,varsinkin se lautasmalli jota koulut "noudattaa" on päin peetä.Lihat puuttuu kokonaan ruuista,mutta kyllä sitä silti aina tulee syötyä ja plussana on että saa maitoa ja leipää/näkkäriä

Kyllä laitosruuat pääsääntöisesti on aika kaameita.
Tietty iso plussa on nimenomaan toi, että leipää, maitoa ja salaattia niihin kuuluu, mutta miks ihmeessä niiden perunoiden pitää olla niin kumisia? Miksei riisi vois olla täysjyvää? Miks makarooni on aina liian lötköä ja valkoista?

Ihmettelette ehkä, että mitä mun ikäinen täti tässä thredissä tekee, no, opiskelenpa amk:ssa vanhoilla päivilläni ;)

Itse olisin tyytyväinen jos koulussani olisi ruisleipää. Patonkeja ja vaaleita leipiä on kyllä pirusti, mutta ne eivät enää ruokavalioon kuulu :) Enkä erityisesti niistä ole aikaisemminkaan pitänyt. Salaatti on yleensä hyvää ja suht tuoretta :D Ruoka kyllä yleensä jotain kasvismössöä tai sitten mautonta kalaa tms. Mutta ei sitä nirso pidä olla.

Peruskoulussa sapuska oli ihan ok. Sai santsatakin. Lukiossakin ruoka oli ihan ok tasoa ja lihapullia sai syödä kylläkseen edelleen.

Valitettavasti AMK:ssa asia on toisin. Ateria maksaa 2.35€ - 3.6€.

Annokseen kuuluu lasi maitoa, siis yksi lasillinen (pieni), itse ruoka ja leipä.

Lihapullia saa ottaa annokseen 7kpl, jauhelihapihvejä 1kpl, lohifileet on jotain 40g onnettomia tapauksia (1kpl) jne. Leipä on yl. valkoista.

Perunoita saa mättää sitten sydämensä kyllyydestä (kumiperunoita) ja samoin riisiä (valkoista :curs: ). Jos haluaa lisää maitoa, lisää lihapullia tms. niin joutuu maksaan lisää. :curs: Eli toisinsanoen nälkä on ruokailun jälkeen noin 1h kuluttua, vaikka söis kilon perunaa niin sellainen hiilihydraattimössö ei kauheesti lämmitä. Ihan sama syökö perunaa 1kpl vai 10kpl, nälkä tulee samassa ajassa, testattu on.

Tilanne paranisi jonkin verta helpoilla muutoksilla; tummaa leipää, tummaa riisiä ja mahd. tummaa makaroonia nykyisten tilalle, toinen lasi maitoa ei tekis myöskään huonoa. Lisäksi itse täyttävää tavaraa edes vähän enemmän, 7kpl lihapullia ei ole oikeasti yhtään mitään, eihän sillä elä edes starving marvin :itku:

Tietysti jos rahamies olis niin maksais joka ateriasta extraa että sais vähän lihaa lisää mutta kun ei ole...Hinnankorotus on suhteettoman iso hyötyyn nähden.

Niin mutta yläasteeltta ja lukiossa ei syödä ihan periaatteen takia. Koska kaverit sanoo, että kouluruoka on pahaa, niin ei mennä syömään ja sitten käydään kaupassa ostamassa munkkeja. Onhan ne sentään 103982109 kertaa parempaa kuin kouluruoka. JA VITUT! Lempäälän lukiossa on niin vitun hyvät ruuat pääasiassa, että hävettää oikein myöntää. Olen varma, että sitä parempi makuiseksi ei varmaan laitosruoka tule, ilman maksua. Joten ne jotka ei tykkää kouluruuasta, saa kärsiä. ilmasta kun se on. Sori unohdin, onhan näillä lapsilla rahaa, koska äitillä ja isilläkin on rahaa... Mun mielestä tää " kouluruoka on pahaa " -pelleily sais jo loppua, ei mua haittais jos saisin tänne joka arkipäivä aterian sieltä kotiin... koulusta meinaan

Tuota juuri myös ihmetellyt. Jos koulusta saa ruokaa ilmaiseksi pitkin vuotta, niin jotkut maksaa joka päivä vähintään sen 6€ sitten grillisapuskasta pitkin vuotta. Eipä siinä mitään sitten jos ei ruoka kelpaa. Toki tähän voi vetää verokuviot mukaan jos haluaa, mutta ilmaista kuitenkin tavallaan.

Helsingin Yliopiston Unicafe-ravintoloissa sapuska on aivan kelvollisen makuista ja leipää on monta eri sorttia (ei merkitystä, koska syön vain ruisleipää). Huonoja puolia ovatkin sitten naurettavat rajoitukset tyyliin yksi lasi maitoa ja kuusi lihapullaa ja jossain pisteissä keittiön tädit antavat ruoan:rolleyes: . Olen tässä viime aikoina muutaman kerran täydennykseksi käynyt hakemassa Alepasta raejuustopurkin. Tuntuu vaan välillä siltä, että annoskoot olisi mitoitettu pelkästään tentteihin lukevan tytön tarpeiden mukaan.

Niin mutta yläasteeltta ja lukiossa ei syödä ihan periaatteen takia. Koska kaverit sanoo, että kouluruoka on pahaa, niin ei mennä syömään ja sitten käydään kaupassa ostamassa munkkeja. Onhan ne sentään 103982109 kertaa parempaa kuin kouluruoka. JA VITUT! Lempäälän lukiossa on niin vitun hyvät ruuat pääasiassa, että hävettää oikein myöntää. Olen varma, että sitä parempi makuiseksi ei varmaan laitosruoka tule, ilman maksua. Joten ne jotka ei tykkää kouluruuasta, saa kärsiä. ilmasta kun se on. Sori unohdin, onhan näillä lapsilla rahaa, koska äitillä ja isilläkin on rahaa... Mun mielestä tää " kouluruoka on pahaa " -pelleily sais jo loppua, ei mua haittais jos saisin tänne joka arkipäivä aterian sieltä kotiin... koulusta meinaan

kyllä armeijan ruoka oli ainakin keuruulla jonkin verran parempaa. mutta en voi ymmärtää tyyppiä kuka jättää ilmaiset ruoat syömättä. oli se sit koulussa tai armeijassa. nyt katkerana iltaisin aina teen ruokaa ja muistelen niitä aikoja kun ei tarvinnu ite tehä lounasta...

myönnän että itekin tuli pari kertaa syötyä jotain kääretorttua kun se oli parempaa kuin kouluruoka... taino makeempaa, mutta siinäpä sen edut tais olla. sit kun rupes salilla käymään niin oli pakko syödä koulussa runsas ateria niin jaksoi paremmin.

Helsingin Yliopiston Unicafe-ravintoloissa sapuska on aivan kelvollisen makuista ja leipää on monta eri sorttia (ei merkitystä, koska syön vain ruisleipää). Huonoja puolia ovatkin sitten naurettavat rajoitukset tyyliin yksi lasi maitoa ja kuusi lihapullaa ja jossain pisteissä keittiön tädit antavat ruoan:rolleyes: . Olen tässä viime aikoina muutaman kerran täydennykseksi käynyt hakemassa Alepasta raejuustopurkin. Tuntuu vaan välillä siltä, että annoskoot olisi mitoitettu pelkästään tentteihin lukevan tytön tarpeiden mukaan.

jyväskylän amk:lla amica harjoittaa samanlaista terroria (sen lisäksi että joka ruoka pitää olla kauhean trendikästä ja itämaista ja.. ja sit tuloksena on epämääräisen makuista ja näköistä mössöä...) toista se oli peruskoulussa ja lukiossa... nyyh :(

jyväskylän amk:lla amica harjoittaa samanlaista terroria (sen lisäksi että joka ruoka pitää olla kauhean trendikästä ja itämaista ja.. ja sit tuloksena on epämääräisen makuista ja näköistä mössöä...) toista se oli peruskoulussa ja lukiossa... nyyh :(

Meillä SOTE:lla saa syödä niin paljon kuin ikinä jaksaa ja ruoka on 4/5 päivänä viikosta loistavaa!:kippis1: myös tuoretta leipää on erilaista ja rajattomasti. Sotella ei vissiin ole rajoituksia, koska suuri osa opiskelijoista on pienikokoisia pieniruokaisia tyttöjä. Joskus tulee santsattua kolmekin kertaa ja keittäjät tykkää:D Hoivakkaa tulee kyllä ikävä kun valmistuu:haart:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom