Kouluammuskelu Saksassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja no-body
  • Aloitettu Aloitettu
Vähennetään kiusaamista, ni mitään ei tapahdu.

Nää vartija- yms. jutut on ihan perseestä, aina vaa lisää kontrollia

Jospa hankittais vartija jokaiseen kotiin, ettei siellä esim. saisi piereskellä. Sehän tuottaa pahoja hajuja kanssaeläjille :david:

Afrikassa tapahtuu tällaista joka kylässä joka vuosi. Vaadin jokaiselle tapaukselle yhtä tarkan selvityksen taustoista, perhetilanteesta, ja siitä, miten asiaa voitaisiin ehkäistä yhteiskunnallisella tasolla.

Menis asiat perspektiiviin saatana

Enkä nyt millään tavoin puolustele kyseistä tragediaa
Siis miten sä vertaat kotona piereskelyä siihen että lahdataan toistakymmentä ihmistä? Eihän tossa ole mitään järkeä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo olin ajatellu lisätä, etten vertaakaa.

Mut joku kansanmurha Afrikassa (tai esim. Kiinan Falun Gongin harrastajien massateurastus) on meille aikamoinen pieru saharassa verrattuna siihen, et pari ihmistä kuolee länsimaissa kovalla tavalla

Vittuako ketää sellane kiinnostaa

Joo olin ajatellu lisätä, etten vertaakaa.

Mut joku kansanmurha Afrikassa (tai esim. Kiinan Falun Gongin harrastajien massateurastus) on meille aikamoinen pieru saharassa verrattuna siihen, et pari ihmistä kuolee länsimaissa kovalla tavalla

Vittuako ketää sellane kiinnostaa
Eiköhän tuo selity aika lailla sillä, että se mikä on jollakin tavalla yllättävää, on myös kiinnostavampaa. Me kaikki tiedetään että Afrikka ja Kiina on paskoja paikkoja, joten ei ole kovin yllättävää, että taas niissä paikoissa lahdataan porukkaa. Sen sijaan on totuttu ajattelemaan, että länsimaissa ei yleensä tapeta ihmisiä tuolla tavalla paljon kerrallaan, joten se on sen takia iso uutinen, kun jotain tällaista tapahtuu. Valitettavan yleisiä nuo kyllä alkavat olla.

Sikäli kuin olen kuullu, ni ne eivät ole paskoja paikkoja (Afrikassa esim paljo sellaista iloisuutta, mitä täältä länsimaista vähä harvemmin löytyy), sitä vittumaisempaa tietää, että siellä lahdataa porukkaa siinä mis meil vedetää sikaa suuhu. Sitäpaitsi kurjat olosuhteet siellä on hyvinki vahvasti meidän syytä, joten parempi olis miettiä tapahtumia myäs sielä

Kaikki nää ammunnatki johtuu lopulta paljolti vaa itsekeskeisyyden jonkisorttisesta ihannoimisesta länsimaissa, eikä mistää vitun kontrollin puutteesta.

Sikäli kuin olen kuullu, ni ne eivät ole paskoja paikkoja (Afrikassa esim paljo sellaista iloisuutta, mitä täältä länsimaista vähä harvemmin löytyy), sitä vittumaisempaa tietää, että siellä lahdataa porukkaa siinä mis meil vedetää sikaa suuhu. Sitäpaitsi kurjat olosuhteet siellä on hyvinki vahvasti meidän syytä, joten parempi olis miettiä tapahtumia myäs sielä

Kaikki nää ammunnatki johtuu lopulta paljolti vaa itsekeskeisyyden jonkisorttisesta ihannoimisesta länsimaissa, eikä mistää vitun kontrollin puutteesta.
Joo siis sitä lähinnä tarkoitin, että Afrikassa (niissä osissa joissa näitä kansanmurhia vielä tapahtuu) yhteiskunnat on aika huonosti järjestäytyneitä ja suurimman osan elinolot aika kamalat. Eli ei ole sinänsä yllättävää, että väkivaltaa on paljon. Kiinassa taas on yksipuoluejärjestelmä ja valtion harjoittama väkivalta on ihan arkipäiväistä. Siihen en nyt rupea ottamaan kantaa, että kenen syytä näiden maiden huono tilanne on. Helvetin huono asiahan se tietysti on, ja jotain tarttis tehdä.

Eikä mun mielestä itsekeskeisyyttä länsimaissa mitenkään ihannoida. Monet varmaan on itsekeskeisiä, mutta ei kai sitä suurin osa pidä hyvänä asiana? Siihen en kyllä minäkään usko, että kontrollia lisäämällä voitais välttyä tällaiselta väkivallalta. Ainoa tapa millä näihin voi vaikuttaa on ennaltaehkäisevä mielenterveystyö etenkin poikien kohdalla, mille olisi muutenkin kovasti tarvetta.

Olen pitkällisen miettimisen tuloksena profiloinut mahdollisen kouluampujan ja tulos on seuraava:

-Mies
-Ikä 17-23
-Syrjäänvetäytyvä / epäsuosittu / koulukiusattu
-Tyttöystävän jättämä
-Naisvihamielinen
-Masennuksesta hoidettu ja hoidon keskeyttänyt
-Tietokone/nettiharrastaja
-Aseita helposti saatavilla

Se että itsekin olen sopinut aika hyvin profiiliin on epämiellyttävä sivuseikka :jahas:

Olen pitkällisen miettimisen tuloksena profiloinut mahdollisen kouluampujan ja tulos on seuraava:

-Mies
-Ikä 17-23
-Tyttöystävän jättämä
-Naisvihamielinen

Tuohon lisäisin vielä jonkinasteisen itsetuhoisen narsismin ja linkin tähän uuteen ampumiskulttuuriin/kuuluisuudenhakuisuuteen.

Se, että aseita on kaikilla ollut helposti saatavilla ja että ne ovat lisäksi olleet vieläpä lähes poikkeuksetta laillisia, on kieltämättä huomion arvoinen seikka...

-Mies
-Ikä 17-23
-Tyttöystävän jättämä
-Naisvihamielinen

Tuohon lisäisin vielä jonkinasteisen itsetuhoisen narsismin

PItäiskö täs munki alkaa odottelee millo lähen ampuilee :eek:

^Repesin. Kyl täs varmaa itsekukin voi vahvasti samaistua noihi juttuihi. Ei tarkoita että menee ampumaan ihmisiä. Montakohan noita tapauksia on ollu, kymmenen, tusina, ja enemmän tai vähemmän tuollaisen profiilin omaavia ihmisiä on meillä länsimaissa varmaa kymmeniä miljoonia

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom